En mate är en kärlek för livet

6 0 0
                                    

"Aj!" Jag skriker, han slår mig. Hans läderskärp träffar min kropp med hård kraft. Mina sår öppnas och jag blöder. Jag skriker!

Jag skriker och sätter mig upp. Inrusande kommer Jason. Han sätter dig på sängkanten och drar in mig i en kram och hyschar mig. Jag gungar fram och tillbaka. Hans hjärtslag lugnar mig och snart tar kramen slut och han ser på mig med ett leende.

"Är de bättre nu?" Frågar han mig. Jag nickar och han reser sig upp. Inte förren nu jag märker att han endast har byxor på sig.

"Jason?" Han vänder sig om och ser på mig. "Kan du stanna här? Alltså sova här med mig?" Han ler.

"Självklart, jag stannar gärna här med dig."

Han lägger sig bredvid mig och drar in mig i hans famn. Jag har ansiktet mot honom och han kysser mjukt min panna. Fler drömmar den natten hade jag inte, jag var helt fridfull.

När jag vaknar nästa morgon ligger Jason fortfarande bredvid mig, vaken men han stannade hos mig.

"Godmorgon, sovit gott?"
"Ja, de gjorde jag faktiskt."
"Fiona? Vet du varför du är här?" Jag sa inget utan fortsätter att titta på honom. "Du och jag ska vara tillsammans."
"Va? Hur kan du ha bestämt de?"
"Jag har inte bestämt något. Men kan du känna sparandet när vi rör varandra?" Jag vill skaka på huvudet och springa, fly. Men jag nickar och han sätter sig närmare och tar ett mjukt grepp om mina händer. Jag tittar på honom med uppspärrade ögon och frågar

"Vad är du egentligen?"
"Jag? Jag är en varulv."

Han säger de som om de va de lättaste i världen. Men vafan! Jag drar min händer ut hans grepp och backar mot väggen. Långsamt går han mot mig. Han verkar osäker.

"Jag kan visa dig, om du vill? Sen om du vill så kan du gå. Men snälla lämna mig inte."

Jag nickar och vi går ut från hans hus. Väl ute på grusplanen ställer han sig vänd mot mig och andas och fokuserar. Efter ett hopp ut i luften så står en gigantisk varg framför mig. Jag ser den i ögonen och wow man ser verkligen att de är Jason. Han lägger sig ner på marken och gnyr lite.
Ingen är här ute utom vi. Och jag går försiktigt fram till honom och sätter mig på marken framför honom. Han är verkligen jätte söt och han lyfter sitt huvud och ser mig djupt i ögonen. Jag tar tag i hans huvud och pussar honom lätt på nosen. Han ställer sig upp och springer iväg. Själv står jag här och fattar ingenting. Någon minut senare kommer han tillbaka med ett par jeans på sig. Alltså så är han topless.

"Så du stannar här hos mig?"
"Ja de gör jag."

Han ler, stort. Skrattar, lyfter upp mig och snurrar. När han hissar ner mig möts våra läppar och en explosion i hela kroppen skapas och de enda jag vill ha är mer. Och det exakt de han ger mig. Jag verkligen pressar sina läppar mot mig och han börjar gå. Jag hoppar upp i hans famn och han rusar in i huset och in till hans stora sovrum. Han lutar sig fram över den gigantiska sängen vilket betyder att jag hamnar på rygg. Jag har handen på hans magen och drar mina fingertoppar dras lätt över hans magrutor. Han tar av mig min t-shirt och han ser mina ärr. Han ser på mig med sorg i sina ögon och jag tar tag i hans ansikte och kysser honom mjukt. Han fortsätter och kysser mina ärr på magen och de som syns utanför bh-n.  Längre än så hinner vi inte förrän det knackar på dörren och irriterat öppnar Jason dörren. Och killen i dörröppningen verkar chockad då jag med endast byxor och bh sitter i sängen och han i endast jeans.

"Arthur, jag hoppas att de här är viktigt."
"På sätt och vis. Magnolia vill ha dig vid middagen."

Han suckar, stänger igen dörren och vänder sig om.

"Du ska få träffa någon" han ler och går fram till mig. "Men de kan vänta i tio minuter till." Han fortsätter där han slutade och tillslut ligger vi bara där och myser. Vi kom ingen längre.

Vi kommer ner och tar på oss skorna. Han tar min hand och vi går ut. Han leder mig mot matsalen och vi sätter oss bredvid en äldre kvinna som ställer sig upp. Jason drar mig med sig och kvinnan tittar noggrant på mig.

"Jason, trodde inte att du skulle komma. Vem är detta?" Säger hon milt
"Hej, jo men jag var upptagen." Svarar han och lägger armen om mig. "Mamma det här är Fiona, min mate."

Hennes ögon spärras upp och ett leende bildas på hennes läppar.

"Är du seriös nu Jason?" Hon vacklar blicken mellan mig och Jason. Hon riktar sig mot mig. "Kära lilla Fiona, jag är Magnolia. Har du träffat Fanny?" Jag skakar på huvudet oförstående på huvudet och hon förklarar att Fanny är Jasons lillasyster. En kort blond flicka kommer mot oss från folkmassan och när hon får syn på Jason skiner hon upp. Flickan börjar springa och möter Jason i en kram. Hon kan inte vara äldre än tio och är helt bedårande. Hennes kristallblå ögon tittar mot mitt håll och tar i min hand.

"Du är Fiona och är Jasons mate."

Jag tittar upp på Jason och han förklarar att hon läser av genom att ta i hand. Som en gåva.

När vi ätit klart så går vi tillbaka till Jasons egna hus och vi sätter oss i soffan.

Jag vaknar av att jag känner hur jag lyfts upp. Jag öppnar mina ögon och tittar upp på Jason.

"De va inte meningen att väcka dig."
"Vart ska jag sova inatt?" Han ser oförstående på mig. "Ja, förra natten så fick jag sova i ett enskilt rum."
"Det beror på om du vill sova med mig?" Jag lutar mitt huvud mot hans bröstkorg och nickar. Hans steg drar sig mot hans rum.

Varsamt lägger släpper han ner mig på golvet och går mot garderoben.

"Vill du ha något att sova i?"
"Ska jag vara ärlig så sover jag faktiskt bara i trosor."
"Okej, då kanske du ska veta att jag sover endast kalsonger då."

Jag skrattar lite och börjar klä av mig. Jag tänkte att han redan sett mig halvnaken så kunde han se lite till. De är iallafall inte så att han skulle utsätta mig för något. Han lägger sig ner i sängen och brer ut sina armar i tecken på att jag ska lägga mig i hand famn vilket jag också gör. Där ligger vi och småpratar ett tag till vi båda somnar.

Nästa morgon vaknar jag av mig själv för en en gångs skull. Jag kollade klockan, hon var 09.47. Jason sov fortfarande och jag stannade kvar i hans famn tills han vaknade.

"Godmorgon hjärtat" hör jag en gudomlig morgonröst säga till mig.
"Vad ska vi göra idag?" Frågar jag tyst.
"Jag vet inte vad du ska göra men jag har lite saker att göra idag."
"Jaha men jag kan inte vara med dig idag?"
"Tyvärr inte, de här sakerna är så pass hemliga att inte ens flockens första kommando inte ens får vara med."
"Vad är de för nåt?"
"De är ett möte med de högsta i flocken. Alltså rådet, pappa, mamma och jag."

Jag nickar och han fortsätter att förklara hur flockens ledning fungerar. Han berättar också att en dag kommer han att bli Alpha och då kommer jag som är hans mate bli Luna.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ett rent helvete till ett rent paradisWhere stories live. Discover now