Yeonji menjadi teruja sebaik melihat pergerakan kecil yang dibuat Taehyung.
" Doktor!!!!! " - Yeonji
" DOKTOR!!! SINI! WAD ICU " - Yeonji
Yeonji menjerit sambil menjenguk ke luar wad menunggu doktor untuk tiba.
Dua orang doktor dan beberapa orang jururawat kelihatan berjalan ke arah wad itu.
Yeonji mendahului doktor itu ke dalam wad. Kelihatan Taehyung sudah duduk dalam keadaan mamai dan blank.
He got no idea on what's going on.
" Hi oppa, dah bangun dahhh! I miss u so much Tae oppa!! " - Yeonji
Yeonji berlari ke arah katil dan memeluk Taehyung. Belum sempat sesaat Taehyung menepis pelukan yang diberi Yeonji itu.
" Wae geurae oppa? " - Yeonji
" Mianhae... tapi.. awak siapa? Kenapa panggil saya oppa? "
Yeonji yang tadi sedang mengambil telefonnya untuk memberitahu omma dan mamanya tentang keadaan Tae.. terberhenti lalu telefon yang dipegangnya itu jatuh tepat ke atas permukaan lantai.
" Oppa.. " - Yeonji
" Tak, saya serius ni. Kenapa awak panggil saya oppa? "
" Saya kenal awak ke? "
" Oppa.... oppa.. omo.. i can't believe this.. oppa.. you don't remember me? " - Yeonji
" Stop calling me oppa. Menyampah la "
" And why saya dekat hospital? Saya pengsan ke apa? "
" SinB mana? Rasanya tadi dia ada.. Dia siap cakap yang dia sayang saya.. saranghae.. "
" Mana SinB??? MANA HWANG EUNBI? "
" SINB-SSI!!! Eodiesseo? "
Taehyung mencabut wayar yang terlekat ditangannya, nabulizer dan semu peralatan perubatan pada tubuhnya. Dia menyarungkan kasutnya lalu ingin meninggalkan wad itu namun dihalang doktor.
2 orang jururawat menahan Taehyung lalu menariknya ke katil pesakit semula. Mereka membaringkan Taehyung lalu menggenggam tangan Taehyung untuk mengelakkan dia melarikan diri.
" Doktor.. please cek dia.. Dia tak ingat saya " - Yeonji
" Tak ingat? " - Dokt Park
" Ye doktor.. Tolong... " - Yeonji
" Tak ingat... takkanlah.... " - Dokt Park
" Takkanlah ape dokt? " - Yeonji
Doktor Park mengabaikan kata-kata Yeonji lalu mengecek Taehyung untuk seketika waktu.
" Yeonji, awak isteri Taehyung ke? " - Doktor Park.
" Bukan.. tapi saya tunang dia.. " - Yeonji
" Untuk bagitahu keputusan cek tadi, saya perlu bagitahu ahli keluarga dia " - Doktor Park
" DOKTOR BAGITAHU JELAH SAYA " - Yeonji
" Takkk, saya perlu bagitahu keluarga pesakit sahaja dahulu " - Doktor Park" Ish!! Okay, sekejap.. saya call omma Taehyung " - Yeonji
Yeonji membongkok untuk mengambil telefon bimbitnya yang jatuh tadi. Kelihatan skrin telefon itu telah retak. Yeonji menekan app ' Contacts ' namun tidak berfungsi. Dia menekan dengan lebih kuat kemudian jarinya tercucuk serpihan kaca yang terbelah.
Ssibal.. kenapa time time macamni kau nak buat masalahhh!
Yeonji memarahi situasi tersebut di dalam hati.
" Em op--... Kim Taehyung.. Saya nak pinjam telefon awak boleh? " - Yeonji
" Kau siapa suka hati nak pinjam fon orang "
" Awak, saya tunang awak " - Yeonji
" Ee.. perasannya.. aku nak melamar SinB la nanti.. kau tak tau malu mengaku kau tunang aku "
" Awakkkk... saya tunang awak!! Patutnya kita dah kahwin semalam! " - Yeonji
" Ee perempuan psycho! "
" Macam ni lah Taehyung. Awak pinjamkan dulu, saya nak contact family awak, untuk dapatkan result cek awak " - Yeonji
Eh.. fon aku ada password.. Bagi jelah, bukan dia tau pun password aku.
Kata hati Taehyung yang masih tidak tahu apa sedang berlaku.
" Hah.. nah "
Taehyung menghulurkan telefonnya itu lalu tergelak kecil. Dia sangka bahawa Yeonji tidak tau passwordnya.
Yeonji menyambut telefon itu lalu dengan sekali percubaan berjaya mengunlock skrin telefon itu.
" Omma.. ni Yeonji.. Taehyung.. dia dah sedar.. Omma bgtahu mama Yeonji sekali please " - Yeonji
" Hahahahahahah "
Wait what.. dia.. cakap dengan omma aku ke? Macam mana dia boleh bukak fon aku?!
" Woi!! KAU HACKER KE? MACAM MANA KAU BOLEH BUKAN SKRIN TELEFON AKU?! "
Yeonji teringat memorinya bersama Taehyung. Taehyung pernah mengungkapkan perkara yang sama tidak lama dahulu.
" Hahahah.. Oppa.. oppa pernah cakap benda yang sama dulu. Tak ingat ke? " - Yeonji
" Ape kau merepek ni? "
" Oppa.. oppa tunggu please, nanti omma dengan appa akan datang. Dengan mama and papa saya sekali.. " - Yeonji
>>>>>
Appa,omma,mama dan papa telah tiba di hospital. Yeonji menunggu mereka dengan sabar di luar wad. Kini, omma,appa,mama dan papa telah keluar dari lif. Terdapat 3 orang lagi dibelakang mereka ikut sama. Yeonji tidak dapat mengecam muka mereka kerana masih jauh. Semakin dekat dan dekat, rupanya.. mereka ialah Jungkook, Eunha dan Joohyun.
Sebaik omma dan angkatannya tiba di depan pintu wad, Yeonji mengetuk pintu wad lalu Doktor Park pun keluar.
" Doktor Park, family dia dah sampai " - Yeonji
" Okay.. " - Dokt. Park
" Tuan, puan. Saya ada dua berita " - Dokt Park
" Teruskan.. " - omma
" Satu berita baik, satu lagi berita buruk.. Puan nak dengar mana satu? " - Dokt Park
" Bagitahu kami berita baik dulu " - appa
" Taehyung, anak tuan puan dah sedar " - Dokt Park
" Thankyou God!!!! " - papa,mama,omma,appa.
" Berita buruknya.. " - Dokt Park
" Apa dia doktor??? " - Yeonji
" Dia amnesia " - Dokt Park
The Kims & The Kwons yang tadi berkongsi senyuman terus mengubah riak muka mereka. Sangat serius, strict, seram. 3S.
Yeonji terduduk di atas lantai, sekali lagi. Dia sangat tidak puas hati walaupun dia tahu perkara ini tidak mustahil berlaku. Dia meratapi kesedihan dia dengan menangis sekali lagi.
" Hye omma, appa! "
Suara manis seorang perempuan bermain di telinga. Yeonji yang tadi menangis menjadi diam seketika.
" Eh SinB.. " - omma
TBC
chapter ni tunggang langgang sikit. DONT FORGET TO VOTE&COMMENT&PROMOTE this FF TO YOUR FRIENDS!
YOU ARE READING
Amnesia - kth
Romance• CASTS • ❤︎ Kim Taehyung ❤︎ Kwon Yeonji ❤︎ BTS Members ❤︎ SVT Members ❤︎ GFriend Members • AND MORE • >