10. Untitled Day.

146 13 2
                                    

" Saya berjanji akan menyayangi Kwon Yeonji --- "

Kata-kata Taehyung terhenti seperti disekat kejutan elektrik.

" Maaf "

Yeonji terkejut mendengar ampun yang diminta Taehyung itu. Dia sangat takut jikalau Taehyung membatalkan niatnya.

" Saya berjanji akan menyayangi dan mencintai Kwon Yeonji dan menjadikannya isteri saya selama-lamanya "

Yeonji menghembus nafas lega. Kini, hanya giliran dia untuk menjawab persoalan itu dan dia akan sah menjadi isteri Taehyung.

Soalan yang sama diajukan kepada Yeonji.

Omo... nervousnya.

" Saya berjanji akan menyayangi Kim Taehyung selamanya dan menjadikan dia suami saya " - Yeonji

Yeonji bercakap lancar. Tiada cacat cela kerana dia sudah lama menunggu saat ini.

Fuh. Dia cakap straight je. Aku tak faham betullah... Sekarang ni. Aku dah jadi suami dia. Err

Taehyung berkata di dalam hatinya. Sungguh dia tidak puas hati.

Taehyung terpaksa mencampakkan senyuman palsu kepada Yeonji. Tiba-tiba dia teringat yang mereka perlu bercium atau sekurang-kurangnya berkucup untuk menyelesaikan sesi perkahwinan mereka itu.

Oh. My. God. NO. PLEASE NO.

Taehyung amat tidak sedia. Sangat tidak sedia. Dia tidak rela untuk mencium gadis yang tak dicintainya itu

" Okay, now we have to kiss " - Yeonji

Taehyung tersentak dengan kata-kata Yeonji. Dia bertambah gusar sebaik Yeonji menamatkan percakapannya.

" Em.. "

Taehyung menutup jaraknya dengan Yeonji. Taehyung memeluk pinggang Yeonji lalu merapatkan muka mereka.

Omo

Yeonji terkejut. Dia tidak sangka Taehyung akan memeluk pinggangnya.

Kiss jelah! Bukannya Yeonji ni buruk pun! Dia cantik apa.

Taehyung dalam diam menafikan yang Yeonji itu buruk. Bibir mereka bertaut.

Yeonji ingin melepaskan kucupan itu namun Taehyung memegang belakang kepalanya. Ciuman mereka kekal 3 saat.

Terus Taehyung menamatkan ciuman itu. Orang ramai bertepuk tangan meraikan perkahwinan mereka. Kelopak bunga ros dilempar ke arah Yeonji dan Taehyung.

>>>>>

" Congrats Yeonji! Tercapai impian kau " - Joohyun

" Tahniah! Doakan saya. Saya harap saya dengan Jungkook akan kekal sehingga berkahwin! " - Eunha

" Chukkahae chinguya! Saya harap awak kekal selamanya dengan Taehyung! " - Jungkook

Ucapan tahniah dilambungkan. Yeonji amat gembira kerana ramai yang gembira dengan perkahwinannya itu.

Tetapi mungkin tidak kepada Taehyung. Semua ucapan tahniah itu dianggap sebagai perlian sahaja. Walaupun semasa dia mencium Yeonji tadi menimbulkan suatu perasaan sayang, namun sayangnya itu hanya sebesar zarah untuk dibandingkan dengan SinB.

>>>>>

" We have to share room, and bed " - Yeonji.

Air kopi panas yang dihirup Taehyung disemburkan ke atas lantai. Tersedak dia mendengar percakapan Yeonji sebentar tadi.

Amnesia - kthWhere stories live. Discover now