(Atlarını alarak yola çıkarlar.Bu sırada otağda Hatice Ana ile Çağrı Bey konuşmaktadır.)
Hatice Ana ---- Beyim bu deli oğlana bir şey olmamıştır değil mi ?
Çağrı Bey ---- Bilmiyorum hatun bu oğlan başımıza iş açacak gibi...
Yaman Alp ---- Destur var mıdır Çağrı Beyim?
Çağrı Bey ---- Gelesin Yaman Alp
Yaman Alp ---- Çağrı beyim Karaca Bey huzura gelmek ister.
(Çağrı Bey içinden : ''Acaba yine ne söyleyecek kesin Alparslan'ın yaptığı işi yüzüme vuracak.'')
Çağrı Bey ---- Buyursun gelsin,içeri alasın Yaman Alp
Yaman Alp ---- Emredersin Çağrı Beyim
Yaman Alp ---- Buyur Karaca Beyim,pusatını alabilir miyim beyim ?
Karaca Bey ---- Tabii...Yaman Alp
(der Karaca Bey ve Yaman Alpin sırtını sıvazlayıp içeri doğru yol alır.)
Çağrı Bey ---- Hoşgelmişsin Karaca Bey
Karaca Bey ---- Hoşbulmuşum Çağrı Beyim.Bir dileğim var da iletmeye geldim Çağrı Bey
Çağrı Bey ---- Buyur...
Karaca Bey ---- Oğlun Alparslan Bizans topraklarında bir savaşa kalkışmış Çağrı Bey senden toyun toplanmasını isterim,toyda bu akılsızca yapılmış işin cezasının verilmesini isterim.
Çağrı Bey ---- Peki...Cuma namazından sonra toy toplansın.
(Karaca Bey otağdan çıkarken Alparslan otağa girer.)
Karaca Bey ---- Hoş gelmişsin Alparslan Bey
Alparslan ---- Hoşbulmuşum Karaca Beyim.
Karaca Bey ---- Duyduk ki Bizans topraklarında ortalığı tozu dumana katmışsın.
Alparslan ---- Ne vakitten beridir Allah yolunda gazaya çıkmak bir suç oldu Karaca Bey ?
Karaca Bey ---- Peki ne vakitten beridir gaza diye yola çıkıp başa bir bela alıp gelmek vardır ?
Alparslan ---- Ne belasından bahsedersin sen Karaca Bey ?
(Alparslan bir adım daha Karaca Bey'e yaklaşır ve suratını asarak bakar,heybeti adeta bir bozkurda benzemektedir,bıraksalar şuracıkta Karaca denen soysuzu öldürecektir.)
Karaca Bey ---- Aygül denen hatundan bahsederim sen obada huzursuzluk çıkarmak için mi getirdin o hatunu oba halkı bu işe ne der.
Alparslan ---- İşte ne varmış Karaca Bey ne zamandan beridir mazluma yardım etmez olduk ne vakitten beridir kötülüğün karşısında durmaz olduk müsterih olasın ben oba halkıyla konuşurum burda tartışılacak bir neden yoktur,o hatun bizim misafirimizdir.
Karaca Bey ---- Bakalım toyda ne hesap vereceksin Alparslan ?
Alparslan ---- Ben toyda vereceğim hesabı düşünmem Karaca Bey ...
Ben Allah'a vereceğim hesabı düşünürüm ve ben biliyorum ki hesapların en hafifi bu dünyadadır sen benim bu dünyanın hesabından korktuğumu mu sanırsın ?
Karaca Bey ---- Göreceğiz Alparslan göreceğiz...
Çağrı Bey ---- Yeter !!! Hadddini bilesin Karaca Bey, kimse benim otağımda bu şekilde dövüşemez lüzumu ne ise toy karar verir.
Karaca Bey ---- Öyle olsun Çağrı Bey
(der ve otağdan çıkar,bu sırada Çağrı bey...)
Çağrı Bey ----Alparslan otağımdan çıkasın toya kadar gözüme görünme
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alparslan ''Bir Milletin Diriliş Hikayesi ''
Ficción históricabu hikaye giremediğim '' bozkurtyolda '' hesabımdan bazı bölümleri alınmıştır. Hikayemiz Alparslan'ın girdiği dava yolunda Bizans'ı dize getirip Anadolunun kapılarını biz Türklere açmasıdır.