BAŞLIYORUZ

259 14 35
                                    


"Peki anneciğim. Bu bir sene ki okul hayatım boyunca öğretmenlerime saygılı olacağıma, olaylar hakkında saçma sapan kavgalar ve tartışmalar yapmayacağıma, okulun en psikopat tipine gönlümü kaptırmayacağıma and içiyorum. Eğer bunları gerçekleştirisem, EKIE(ev kurallarını ihlal edenler)'den biri olarak ceza verilmesini uygun görünüz lütfen."

Allah'ım biri annemi sustursun. Ben bunları söylecek kızmıydım yahu?
İyi ki liseye başladım. Sanırım annem benim wattpat kitaplarımı çalıp çalıp okuyo. Valla bunu düşünüyorum ben. Başka açıklaması olamaz zaten.

"Anneciğim hazretleri, başka bir isteğiniz yoksa canım yeni lisemin ilk gününe geç kalmak istemiyorum mağlum 'öğretmenlerimin gözüne girmem gerek'!"

"Aman Seraaay git, aman git. Ben seni üç ay nasıl çektim bilmiyorum vallahi!"

-Tamam anneğğ diye çıktım evden. Aslında kadın doğru söylüyordu. Yeni okulumda ne yeni bir arkadaşım vardı ne de tanıdığım biri. Ama herkesin öyleydi. Çünkü çoğu öğrencinin liseyi bu okulda okumak istediğini duymuştum ve ben bir 9.sınıflı olarak yeni bir okulda, yine bir pazartesi günü okulbaşı yapıyordum.

'Allah'ım ne olur kendini beğenmiş, çirkef, somurtkan, utangaç olmasınlar ya rabbiim'
Amin

Sokağın bittiği yerde köşeyi dönüp, bakkal Osman Amca'nın önünde geçerken "Hayırlı işler Osman Amcoş" dedim. "Seni gidi kerata senii. Hadi ilk okul günün hayırlı olsun bakalım" diyerek elime bir lira tutuşturdu. "Ama Osman Amca liseli olduk artık hala zam yapmadın sen bu harçlıklara!" diye söylendim ama o da gülerek "Hadi eşek sıpası derse geç kalacaksın." dedi.
Kesin annem bütün konu komşuyu uyardı beni görünce okulla ilgili şeyler söylesinler diye. Başka açıklaması olamaz!

Vee işte tam önündeyim.
Yeni bir okul.
Artık lise.
Ama hiç kimseyi tanımıyorum?
Ilkokulda da tanımıyodun!
Doğru.
E haydi o zaman!
BAŞLIYORUZ
***

Bahçeye girdiğimide herkesin üzerinde okul forması, genelde siyah çanta, ve spor ayakkabılar vardı. Ama bir kız ilgimi çok çekti.
Altına okul pantalonu yerine siyah bir pantolon, yine siyah çanta ve siyah ince bir ceket vardı. 'Eylülün bu sıcaklarında ceket mi giyinirmiş?' diye düşündüm ama formamızın fuşyamsı renginden dolayı olduğunu düşünerek kafamı çevirdim.

Ohaa. Ayy. Ne kadar cool lann. Bense en az Büşü kadar uncool. İnşallah aynı sınıfta olmayız Allah'ım, diye geçirdim içimden. O kahverengi saçlar koyu kahve gözler... Her şey den önce bu çocuğun boyu kaçtı yahu? 1.99 falan? Giydiği fuşya forma bile yakışıklı göstermişti, boynunda, ucunda ne olduğunu göremediğim bi kolye ve o uzun bacaklar. Okul pantalonu neden bu kadar güzel durmak zorundaydı?
"Uhh" dedim nasıl bir okul burası?

Sonra biraz daha bakınmaya başladım. Ve bir motor sesi geldi dibimden. Tam yan tarafıma park etmiş bir motorsiklet vardı ve üzerinden kask dahil hiçbir güvenlik önlemi bulunmayan ama fazlasıyla tombiş yanaklı bir çocuk indi. Okula motorsikletle gelmek yasak değil miydi ya?
Ne biçim okul, dedim kendi kendime. İnşallah sınavdan aldığım puanları boş yere harcamamışımdır.

Ve müdür kürsüye çıktı;

"Sevgili gençler, ben okul müdürünüz Selim Çorlu." bugünü yalnızca 9.sınıflara ayırdıkları için ve biz hiç kimseyi tanımadığımız için kendilerini tanıtmaları gerektiğini düşünüyorlardı sevgili, orta yaşlı, nişanlı okul müdürümüz.

"Sizler artık bir liseli olarak, büyümüş ve çocukluk çağından çıkmış bulunmaktasınız. Bu dönem ergenlik dönemi olarak adlandırılır ve..." ne yalan söyleyeyim? Devamını dinlemedim ve yeni öğrencilerin dizilimine baktım. Herkes tek başına ve karışık halde bulunuyordu. Ben de dahil.

"Şimdi sınıflarınızı söylüyorum"

Dım dım dım dııım.

Başlıyoruz..

9/A ...
O çocuklar bu sınıfta değildi.

9/B...
Yine bu sınıfta da değillerdi.

9/C..
Bu benim sınıfımdı. Ve sınıftan ortalaması en yüksek ben olduğum için, ilk benimle başlamıştı müdürümüz.

Seray KAYA
...
Doğa DUMAN
İşte o kız siyahların prensesi...
...
Ahmet GÜNDOĞAN
İşte o cool çocuk. 'Lütfen beni görme'
...
Berke RIHTIM
Ve tombiş yanaklı motorcu.
...
BEYZA KARAER
?
İlk günden geç kalarak cool olduğunu mu sanıyordu bu kız? Ah bebeğim kimse bu sarı sırık kadar cool olamaz.

"Sınıf öğretmenleri,
Derya Cingöz

Sınıfınıza gidebilirsiniz...

Haydi Seray.
İşte şimdi BAŞLIYORUZ...

İzmir ÇetesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin