[|48|]

900 84 16
                                    

Den Vilande Draken

"Vem är du?" frågade Blair förrädiskt.
Hon ogillade stark denne nye kille.
"Du känner mig redan Blair. Men med ett annat namn," flinade han.
Blair rynkade pannan. Jo, nu när hon tänkte efter kände hon igen rösten. Men hon kunde inte sätta fingret på det. Blair såg över hans axel och mötte Hectors röda ögon. Eller de var inte röda längre. Utan svarta så man såg de knappast tack vare skuggpälsen.
"Vad har du gjort med honom?!" sa Blair bestört och försökte ta sig till Hector men Peter höll fortfarande hårt i henne.
"Var inte orolig. Jag har ingen användning av hans blod. Men jag har användning av honom för han kan lätt döda de varelser vars blod jag faktiskt behöver," log pojken belåtet och såg ner på en varelse bakom sig. En grip. Med gyllene blod sipprandes från halsen.
"Blod. Du behöver blod. Precis som Liemannen. Du samarbetar med dem!" sa Blair anklagande.
"Hector, döda," sa pojken och flinade.
Hector reste på sig och morrade dovt.
"Hector..." sa Blair tvekande.
"Det är jag. Du känner mig. Vi är ju partners. Jag beskyddar dig och du beskyddar mig. Eller hur...?"
Hector fortsatte mot de med resta ragg.
"Han kan inte höra dig. Och om han gjorde det skulle han ändå inte lyda. Han är under min kontroll. Min."
Blair bet ihop. Peter föste Blair bakom sig och kallade fram ett klot av svart eld.
"Peter du kan inte!"
'Mr Peter, stopp!'
Blair tog tag i Peter och Helica ställde sig morrandes framför honom.
'Du kan inte skada min bror Mr Peter! Han är den sista familj jag har kvar. Efter Heras död...'
Peter suckade irriterat.
'Vad ska vi göra då? Någon bättre plan eller??'
Blair teg.
'Don't fight Hector. Fight him.'
Blair tog Peter svarta klot ur hans hand. Peter såg förvånat på. Klotet borde ha växlat till Blairs färg även om det var Peter som kallade fram den men det gjorde den inte. Den förblev svart. Blair rynkade pannan men orkade inte bry sig.
'Distrahera Hector åt mig. Men för Guds skull skada honom inte!'
Peter nickade och gjorde sig beredd. Helica och Sun med. Flare och Winter förvandlade sig till föremål igen.
'Nu!' sa Blair.
Peter rusade mot Hector och hoppade på honom. Han tryckte ner honom mot marken och höll fast. Sun hoppade upp över de och landade bakom Hector och röt. Helica stannade bara framför Hector och stirrade in i hans becksvarta.
'Vad har hänt med dig bror?'
Hector morrade och försökte bita henne men Peter tryckte ner hans stora käftar mot marken. Samtidigt när allt detta hände så gjorde sig Blair osynlig och rusade mot pojken.
Hon hoppade över honom och landade bakom för att rikta in ett slag som brann utav Peters svarta eld. Precis när hon skulle träffa försvann pojken och dök upp bakom Peter.
"Nej nej nej kära Hunter. Det är inte mig som ni ska slåss mot. Utan Hector."
Pojken gjorde en dramatisk gest med högerhanden och en stark barriär mellan honom och de andra skapades. Genomskinlig som glas men starkt som diamant. Blair gav ifrån sig ett frustrerat läte och attackerade barriären.
"Feg är du sympatisör till Liemännen!!"
"Jag föredrar att kallas den Vilande Draken men visst. Det du sa funkar väll," flinade killen.
"Den Vilande Draken. Kreativt," fnös Blair och skickade en laser mot väggen av magi.
"Hector. Döda dem sa jag," sa pojken en aning irriterat.
Hector började sprattla och streta för att komma loss. Han lyckades komma åt Peters hand och Hectors långa vassa tänder sjunk ner i handleden. Peter bet ihop och hans grepp om Hector lättade lite. Då passade vargen på att trycka ner Peter under sig. Sun röt och skulle just hoppa på Hector när Helica ställde sig i vägen och morrade.
'Flytta på dig Helica,' morrade Sun dovt.
'Du skadar inte min bror. Han är den ende jag har kvar,' sa Helica upprört.
'Din bror skadar just nu min människa,' fräste Sun.
'Sluta! Ni hjälper knappast Peter!' sa Blair.
Hector ylade och öppnade sin käft för att hugga tänderna i Peters hals... Blair spärrade upp ögonen.
Nej. Nej nej nej nej nej...!!!!!

✯❄︎✯

I believe all these coming chapters will be shorter and will have a cliffhanger.
Rösta och kommentera gärna!
//Sarilia

Familiaris Academy ~ Winternight and FlareblitzWhere stories live. Discover now