✫Dåliga nyheter✫
Blairs mamma hade gjort i ordning gästrummet åt Peter och Sunglory tillsammans med Helica. Till Blairs förvåning hade han varit vänlig mot hennes mamma och hon verkade tydligen tycka om Peter. Blair var både förvånad och förvirrad. Peter brukade inte vara så här. Vad hade flugit i honom?
Blair hade mycket att berätta för sin mamma så när de satt vid matbordet började ord trilla ur hennes mun som ett vattenfall. Och när hon skulle visa att hon var Stjärnfödd. Gud vad stolt hennes mamma blev! Winter och Flare lekte omkring med Nightstar samtidigt som Sunglory och Helica betraktade det hela. Peter valde att hålla sig lite undan och Blair började undra varför han var så... Kall... Han gillade inte fysisk kontakt med människor och han var aldrig riktigt med. Som om han hellre höll sig utanför allt som hade med kul att göra.
Klockan var 9 och Blair skickade ett snabbt mess till Vera. Som förvånansvärt hade en telefon. Det som förvirrade Blair var att det var just Vera (+George) som blivit så förvånade över hennes egen mobil. Wtf liksom. Blair trodde det hade något om att hon hade fått en för nått år sedan med totalt glömt bort den tills Amber påminde henne att hon faktiskt ägde en. Winter och Flare låg och halvsov på Blairs mage då hon stirrade på sin mobil för svar.Från: Blair🌸
Till: Vera🐱
Hej! Hur går alla julförberedelser med din familj?😂
Skickat: 21:05
Läst: 21:07Från: Vera🐱
Till: Blair🌸
Det går toppen! Allt är klart. Du och Dominic är hemma nu va?
Skickat: 21:08
Läst: 21:08Från: Blair🌸
Till: Vera🐱
Yes. Julklappar inhandlade och vet du vad? Jag bjöd med Mr Won't say a word to you hem!😂
Skickat: 21:10
Läst: 21:11Från: Vera🐱
Till: Blair🌸
Wtwf, är Peter hemma hos dig?? Nu?? What. Vad tycker din mamma och din bror??
Skickat: 21:11
Läst: 21:12Från: Blair🌸
Till: Vera🐱
Ja. Peter är hemma hos mig. De bryr sig nog inte så mycket. Eller för brorsan så spelar det väll ingen roll. För morsan... Hon är bara glad att få en till mage att mätta. Dessutom skulle han annars fira jul på skolan. Ensam.
Skickat: 21:14
Läst: 21:14Från: Vera🐱
Till: Blair🌸
Vad hände när jag var borta?😂 Du får berätta senare. Wilma och Elias envisas med att få demonstrera en formel. Vilket inte är så bra. De är ju bara 12!😂😝 Godnatt gurl!💞💤
Skickat: 21:15
Läst: 21:15Från: Blair🌸
Till: Vera🐱
Okej😂 Godnatt!😴❤️
Skickat: 21:16
Läst: 21:16Blair la ifrån sig telefonen. Sakta gled hon ur sin säng med två irriterade Familiarisar. Hon gick ner för trappen för att slå på tv:n. Rapport var igång och något som inte bådade gått spelades upp. Blair svor och fortsatte kolla på nyhetsinslaget. Plötsligt knakade en av golvplattorna till bakom henne. Blair vände på huvudet och såg en svart kalufs. Peter. Tillsammans med Sunglory. Han lutade sig mot soffkanten bakifrån och såg fundersamt på det som spelades upp på tv:n. Sunglory ställde sig på bakbenen för att se.
"Ja, för eller senare kommer omvärlden få reda om oss," muttrade han.
Blair suckade.
"Kungen kommer släta över det. Han har gjort det förut."
"Men är kungen alltid att lita på?"
"Just nu är han den person vi måste lite på."
Blair bytte irriterat ställning. Regjulärerna skulle inte ta det bra. De skulle bli rädda och försöka ha ihjäl magikerna. Ett krig mellan regjulärer och magiker är inget man ville ha.
"Kungen har ingen makt Blair. Det vet alla."
"Han är mer pålitlig än statsministern..."
Ett skri hördes och Nightstar flög in för att landa på Blairs huvud. Dominic kom in inte långt senare.
"Vad är det som står på?"
"Onaturliga oförklarliga saker händer i naturen Vips. Magiska saker," sa Blair allvarligt.
"Mamma!" ropade Dominic.
"Du måste se det här."
Blairs mamma kom in och såg bistert på inslaget.
"Det börjar gå för långt."
"Mamma... Vem är denna kallad Hon?" frågade Blair försiktigt.
Amanda stelnade till.
"Vart har du hört det namnet?? Varför känner du till henne?? Vem har berättat????"
"Öh....." mumlade Blair.
Hon kunde ju inte berätta för sin mamma att de haft ett litet möte med en Lieman.
"Jag... Jag läste det någonstans..."
Amanda slappnade av en aning.
"Jag vet inte. Jag har hört att Hon var en mycket mäktig Illusionist som kunde styra över elementen död, mörker och rum. Hennes syfte var att skapa den starkaste Familiarisen av de alla. En Familiaris som tillhörde alla elementen. Alla."
Blair såg misstänksamt på Amanda.
Hon vet mer. Men säger inget. Vem är egentligen Hon? Och för min mammas del... Vad vet hon?
Blair nickade långsamt.
Amanda slog ihop händerna.
"Nu vet jag! Imorgon ska vi alla baka pepparkakor tillsammans!"
Bitterheten var som bortblåst. Typisk Blairs mamma. Blair suckade och log.
"Okej."
Dominic nickade fundersamt.
"Ett problem..." började Peter.
Alla vände sig mot honom.
"Vad är pepparkakor?"
Peter la huvudet på sned. Blair flinade lite. Hon reste sig och Winter och Flare hoppade ner från soffan.
"De är goda. Jag lovar."
På vägen förbi Peter lutade sig Blair fram och viskade något.
"Du är rätt söt när du är förvirrad..."
Peter stelnade till och stirrade på Blair.
Hon började skratta och gick tillsammans med sina Familiarisar upp till sitt rum.✯❄︎✯
Några #Blaiter shipers här?😂 Ni kommer få några momets under julen men jag har bättre planer för love triangles😈
//Sarilia
VOCÊ ESTÁ LENDO
Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz
FantasiaVinnare i Wattys 2016 ~ Bokslukaren! Bästa placering #1 ~ Fantasy Alla har vi något speciellt. Något litet som kanske inte alla ser, men som finns där under ytan och hoppas på att bli upptäckt. Allt som krävs är de rätta människorna att bringa fram...