Hoofdstuk 6

25 3 3
                                    

DENNENPOOT KNIKT,'Ja, ik kom!' Vederstorm trippelt met haar leerling naar de uitgang, Dennenpoot volgt. Terwijl ze lopen, vraagt Dennenpoot,'Waar is de mosboom?' Vederstorm lacht,'Er is geen mosboom! Elke boom heeft mos!' Ze lacht alweer, ze lacht me uit! Heet met schaamte, loopt hij naar een boom toe,'Is deze goed?' Vederstorm kijkt en pauseerd,'Dat zie je toch?' Ze draait zich om,'Ga je me het niet leren?' 'Jawel, eerst  wil ik wat testen...' Dennenpoot straalt,'Ben ik daar wel goed genoeg voor? O alsjeblieft, vertel me het!' Hij springt op,'Nee. Maar ik vind dat je het wel...ja....uh...Verdiend, zeg maar,' Dennenpoot kijkt haar aan, daarna klaart hij op,'Dus...Wat ga je doen?' Vederstorm springt op een tak,'Ik ga kijken of je uit kunt vinden hoe je mos moet schrapen,' Dennenpoot kijkt naar de boom, dan naar Vederstorm,'Oke...Dan maar...,' Vederstorm knikt trots,'Toe maar,' Oh nee! Ze gaat naar me kijken! Wat als ik iets verkeerd doe? Nee! Dat moet niet gebeuren! Hij paniekt,'Maak je geen zorgen. Als je een fout maak, beoordeel ik je niet. Dit is geen stuk van je training. Gewoon een test,' Opluchting.. Dennenpoot zucht en kijkt rustig naar de boom. Hij haalt zijn klauwen eruit, en schraapt ze zachtjes over de grond. Zo? Hij kijkt nu een beetje vragend, en hij schraapt. Maar het mos dan? Hij kijkt om zich heen, dan herrinerd hij zich iets. Ik zag hoe de patroullie hun prooi vasthield! Onder de kin en in hun mond. Zo ook met mos dan! Hij weet het, hij is er klaar voor. Nog steeds twijfelend.

Dennenpoot schraapte het groene van de boom, en een groot stuk mos viel op de grond, hij schraapte nog 2 keer. Dan neemt hij de helft van de mos in zijn mond, en de rest onder zijn kin. Hij wacht ongeduldig op Vederstorm's reactie. Als dit maar een beoordeel was...Een beoordeel van krijger worden! Ja! Dat is pas vet! Vederstorm knikt,'Goed gedaan! Ik zag dat je twijfelde, maar toch. Nu ga je ook zelf nieuw mos voor de moederkatten in hun hol plaatsen. Kom,' Dennenpoot knikt. Later komen ze aan, hij loopt in de kraamkamer, en legt zijn mos in een hoekje. Verdorie. Boomkit. Ze schept altijd op. Maar dan ook echt ALTIJD. 'Uit, Boomkit, Goudkit en Wolkkit,' zegt Zilverblad, zonder twijfel lopen de kittens eruit. Zilverblad en Lichtbloem ook, maar Lichtbloem streelt Dennenpoot en dan loopt ze verder,'Haha! Dennenpoot heeft z'n mammie nog! Wij zijn daar te groot voor!' Opschepper. Boomkit probeert alweer optescheppen, maar Zilverblad duwt haar ver naar achter,'Mama!' Zilverblad streelt Boomkit, en duwt haar nog meer naar achter,'Wie het laats lacht, lacht het best!' Zegt Dennenpoot als hij het mos verschoond.

Een paar minuten later is Dennenpoot klaar, hij pakt het overgehoude nog, en trippelt Eikenstaart's hol in,'Eikenstaart?' Geen antwoord. Maar dan verschijnt een zwartje poesje een keer zo klein als hem,'O, hoi Dennenpoot!' Roept Vispoot,'Eikenstaart is kruiden aan het zoeken. Met wat kan ik je helpen?' Dennenpoot kijkt haar aan,'Ik heb nog vers mos. Je hebt het vast nodig,' Vispoot pakt het mos onder haar kin,'Dank je!' Dennenpoot draait zich om en rent het leerlingen hol in. Dan ligt hij in z'n nest, en doet zijn ogen dicht.

Dan ineens wordt hij wakker in een witte wereld,'SterrenClan?' Er verschijnt een kleine zwart-met-witte kit,'Hallo, Dennenpoot. Ik ben Loofkit, mij ken je vast niet. Ik ging dood nadat ik werd geboren. Ik was Lichtbloem's eerste kit. Ik was alleen, geen broertjes of zusjes. Maar, ik ben blij te zien dat jij en Vogelpoot goed groeien. Maar nu moet ik gaan...Dag, Dennenpoot,' Dennenpoot kijkt naar haar,'Doei, Loofkit,'

~~Warrior Cats~~  Dennenpels' LevensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu