Hoofdstuk 7

16 2 0
                                    

Woooh, ik heb hier echt SUPER LANG niet aan gewerkt! Excuses, ik had geen motivitatie ;-; Ik ga wel weer bezig met mijn boeken updaten ^^

DENNENPOOT OPENT zijn ogen, hij is meteen klaarwakker. Hij staat snel op en rent uit het leerlingen hol. Hij ziet Vederstaart nergens. 'O, dat klopt. Ze is op patroullie.' Dacht Dennenpoot, zuchtend. 'Ik wil vechttraining.. En jachttraining..' Mauwde hij door het kamp heen.O Voskaak zat naast hem,'Ho ho, je bent nog maar twee dagen leerling! Wacht maar, kleine jonkie.' Mauwde Voskaak, en hij duwde Dennenpoot voor de grap. 'Dank je, Voskaak.' Voskaak keek hem aan,'Geen probleem!' Maar toch, Voskaak stond op en liep weg. Dennenpoot staarde naar Snelpoot en Nachtpoot, toen zag hij Vispoot. Hij liep naar de leerlingen toe. 'Hallo.' Snelpoot schrok,'Dennenpoot! Doe effe normaal! Je stoort onze-' Hij werd onderbroken,'Doe jij effe normaal Snelpoot! Doe toch niet zo gemeen, kleinerd.' Siste Eekhoornklauw naar hem. 'S-sorry Eekhoornklauw..' Miauwde Snelpoot bang. Eekhoornklauw duwde Snelpoot weer naar beneden, en Nachtpoot strijkt met haar poten zonder klauwen langs zijn buik,'Hé! Dat is oneerlijk!' Nachtpoot keek hem verbaasd aan. 'Hoezo? Ik vecht toch?' Snelpoot keek naar haar met haat in zijn ogen. 'Maar met je klauwen in!' Nachtpoot keek hem verward aan. 'Dat heb ik toch gedaan?' Snelpoot krabte met zijn klauw op het aarde, en hij rende naar Nachtpoot toe. Hij probeerde op haar te springen, maar Nachtpoot had het ontwijkt. Snelpoot doet het opnieuw, en eindelijk heeft hij haar. 'Je zou boeten voor deze wond!' Siste hij. Eekhoornklauw sprong naast de twee, en duwde Snelpoot van haar af. 'Hooo! Je verwond je Clangenoten niet! Ga naar het leerlingen hol, je moet jezelf kalmen.' Mauwde ze.

Dennenpoot keek naar Snelpoot, die liggend boos zat te schrapen op de grond. 'Snelpoot, wees toch niet zo boos...' Moest hij mauwen. 'Het is niet eerlijk!' Siste hij, maar Dennenpoot kalmde hem. 'Ze kon het toch niet weten? Kop op.' Zei hij, maar Snelpoot galmde nog steeds boosachtig. 'Ik ga wat eten.' Mauwde hij. Snelpoot stond op en liep naar de prooihoop. Dennenpoot keek hem na. Hij liep ook uit het leerlingen hol, wachtend op de patroullie. Duurt erg lang... Wat is er aan de hand? Kikkervoet is al twee nieuwe aan het maken! Dacht hij, en hij liep uit het kamp. Dennenpoot snuift de lucht. Katten. Meer katten dan normaal? Hij ging stilletjes op de geur af. En ja hoor, SneeuwClan! Hun rivaal. Het eerste kat die hij zag was Konijnoor, die met twee leerlingen vocht. Spikkelzang werd geholpen door Roodstreep. Ze hebben té weinig katten! Hij wist niet wat hij moest doen, dus ging hij maar kijken. Dennenpoot weet helemaal niets van vechten of wat hij moet doen als een gevecht er is. Hij ging kijken naar welke katten er waren. Nachtpoot, Spikkelzang, Roodstreep. Vlekster? Hij was toch in het kamp? Dacht Dennenpoot verwaardloost. Wat moet ik doen...? Dennenpoot kon niks bedenken, en ging maar terug naar het kamp. Zilverblad zit op een steen. 'Waar zijn alle krijgers? The Grote Vergadering is vandaag, en het is bijna maan opkomst!' Klaagde ze. Dennenpoot kon het niet inhouden om het maar te zeggen. 'Ze zijn aan het vechten met SneeuwClan.' Mauwde hij.

'Wat!? Waarom zei je het niet eerder?' Ineens kwam Zonpoot verwondt het kamp binnen en sprong snel op de Hogerots. 'Krijgers, er is een gevecht in het territorium bij de Eekhoornbomen! We hebben dringend hulp nodig!' Asgruis rende naar haar toe. 'Ik vraag een paar krijgers wel!' Zonpoot keek hem hoopvol aan. 'Dank je!' Asgruis sprong ervan af en riep een paar krijgers, Havikklauw, Snelpoot, Springvoet en Bladvleugel. Hij zag hoe de krijgers bij elkaar stonden, en ze volgden Asgruis naar de Eekhoornbomen. Dennenpoot zucht. 'Ik wil trainen...' Siste hij. Maak je geen zorgen Dennenpoot... "Wat!? Wie is dit?" Hij keek wanhopig om zich heen, niemand.. Waarom mag ik niet vechten? Ik heb toch scherpe klauwen? Ik wil dapper zijn en mijn Clan redden van die stomme SneeuwClan.. Maar hoe als ik niet kan vechten? Hij schuddezijn kop. "Is Vederstorm in het kamp?" Vroeg hij aan Vogelpoot. Ze schrok. "Hoe moet ik dat weten? Je moet haar zelf vinden, Dennenpoot," Miauwde ze. Ook lekker aardig.. Hij grauwde. "Nou zeg! Ik vroeg alleen maar wat!" Gromde het katertje. Vogelpoot keek spijtig. "Dennenpoot..! Sorryy!" Miauwde ze geschokt. "Het is goed, ik weet dat je het niet bedoelde." Antwoorde Dennenpoot. Vogelpoot glimlachte. "Nou, ik ga met iemand praten, tot later!" Zei ze, en liep weg. Dennenpoot zuchtte. "Doei, Vogelpoot." En keek weg. Hij sprintte naar het midden van kamp. Het was nacht, maar toen snoof hij de lucht.
"De vechtpatroullie!" Riep Dennenpoot, hij rende het leerlingenhol uit. Hij zag Vlekster, Nachtpoot, Asgruis, Havikklauw, Snelpoot, Bladvleugel, Konijnoor, Vispoot, Kikkervoet en Eikenstaart. "Hoe was het?" Vroeg Dennenpoot. Vlekster, die achter de katten was stapte naar voren, hij ging voor Dennenpoot zitten, de andere katten keken, en daar was Vederstorm? Oh? Maar toch keek hij Vlekster aan. "Verschrikkelijk. Jong, vrees je vijanden nooit, maar vecht loyaal." Miauwde Vlekster, en liep weg. De katten keken vragend, en liepen weg naar hun vrienden of famillie. Dennenpoot's ogen waren wijd. Vlekster sprak! Tegen hem! Hij straalde, en Vogelpoot sprong op hem. "Goed gedaan broertje!" Lachte ze. Dennenpoot lachte, toen Vogelpoot weer naar Nachtpoot rende ging hij weer zitten, en keek naar de sterrennacht. Zijn ogen straalden. Hij straalde.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 14, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

~~Warrior Cats~~  Dennenpels' LevensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu