Hoofdstuk 1

52 8 1
                                    

DENNENKIT werd wakker in de donkere kraamkamer. Hij staat op, op de hoop dat Lichtbloem niet wakker wordt. Uiteindelijk wordt ze niet wakker. Dennenkit trippelt zachtjes uit de kraamkamer, waaronder de kleinste regen druppel nog op de grond valt. Dennenkit schrikt Vlekster wordt wakker! Dennenkit trippelt zachtjes terug, gelukkig is niemand wakker. Dennenkit ging liggen,'Welkom, wij zijn hier om jou 9 levens te geven,' zei een poes,'Maar, je krijgt niet te weten welke. Je moet dat goed onthouden. Oké? Nou, slaap maar verder...,' de poes liep weg,'Nee! Wacht! Kom terug!' Riep Dennenkit wanhopig.

Dennenkit schrikt als zijn moeder hem wakker maakt,'Kleintje, je murmelde de hele tijd in je slaap, nou, wees gerust, het is nou net ochtend,' Dennenkit knikte. Vogelkit murmelde,'Is het al ochtend? Vossenstront! Ik heb zo'n slechte slaap gehad door Dennenkit! Hou eens op!' Dennenkit boog zich voorover in een speelse-pose,'O, kom op nou!' Riep Dennenkit en hij woude gaan springen, todat Lichtbloem hem stopte,'Hou je stil! De andere moederkatten slapen nog! Ga naar buiten om te spelen,' mauwde Lichtbloem boos,'Oke, Lichtbloem. Kom, Vogelkit,' mauwde hij naar haar. Ze renden door in kamp, en door. Vogelkit stopte toen ze moe waren, ze ging naar Nachtpoot. Zou ik ook ooit met haar durven te praten? Dennenkit dacht die gedachte maar weg en liep verder, hij kwam Vederstorm tegen,'Hoi, Dennenkit,' 'Hoi,' miauwde Dennenkit,'Heb je geen honger? De zonsopgang-patroullie kwam net terug en ze kwamen met een sappigge merel. Waarom eet je die anders niet?' 'O, dat zal ik wel doen. Dank je,' mauwde Dennenkit terug naar haar en trippelde naar de prooihoop. Die merel? ,'Je staart naar die merel. Eet hem maar op. De patroullie heeft hem gevangen,' Dennenkit schrok toen hij Vlekster zag,'Ik wist even niet of Vederstorm deze merel bedoelde, bedankt,' mauwde hij,'Oke,' mauwde Vlekster toen hij wegliep. Dennenkit sleepte de merel van de prooihoop af en at,'Hee, Dennenkit! Zullen we die delen?' Hij hoorde zijn zusjes stem achter hem,'Mij best,' miauwde Dennenkit en ze aten de merel samen op. Ik wou dat ik zo populair was...

~~Warrior Cats~~  Dennenpels' LevensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu