part 6

41 4 2
                                    

Seoul high school~

"Ok class, sampai disini sahaja. Jangan lupa siapkan kerja rumah yang saya beri ya ? Esok saya nak !! Siapa tak siap, saya denda bersihkan bilik guru selama seminggu !! Saya cakap saya buat !!" kata cikgu Rossy di kelas 5A.

"Nae songsaenim" jawab satu kelas serentak.

Kring~!

"Ok class, boleh beredar" kata cikgu tersebut lalu berjalan keluar dari kelas.

Setelah guru itu keluar dari kelas, Jimin mengemas barangnya dengan pantas lalu berjalan ke arah Sujeong.

"Jom chagi" ajak jimin kepada sujeong.
"Hah ? Pergi mana ?" soal sujeong. Airin di situ hanya mampu menjadi penonton.

"Terjun bangunan" usik jimin.
"Mwo?!!" terkejut sujeong apabila jimin mengajaknya terjun bangunan ? Nak bunuh diri ke apa ? Oh no !! Aku nak kawen !! Nak ada anak !! Nanti parents aku macam mana ? Getus hati sujeong.

"Ish, balik rumah lah, takkan terjun bangunan kowt -_-" kata jimin.

"Haa yelah, yelah jom. Bye airin aku balik dulu !!" kata sujeong.
"Bye" jawab airin sepatah.
Sujeong menarik tangan jimin keluar dari perkarangan sekolah.

Jimin pov

Sujeong tarik tangan aku? Auch><. Aku merasakan mukaku sedang membahang. Heyy Park Jimin !!! Kenapa kau blushing?! Sejak bila nih ?! Aishh !!

Sujeong pov.

Aku melihat yang muka Jimin merah. Haha. Takkan lah aku tarik tangan dia je dah blushing ?

"Oppa" panggilku.
"Arr, ya ?" jawapnya kekok. Eh ? Kenapa kekok ? Cium aku tak malu pulak !!

"Oppa blushing ke ?" soalku.
"Eh, ma..mana ada" jawapnya. Acehh !! Tak nak mengaku !!
"Dah tu kenapa muka merah semacam je" usikku. Haha padan muka kau Park Jimin !!
"Arr ? T..ta..tadi, ta..tadi, ha !! Tadi pipi oppa gatal,ha..aduh !! Gatalnya !!" jawabnya sambil menggaru kedua pipinya. Pftt !!! Makin merah muka dia !!
"Eleh, alasan !!" jawabku. Kemudian kami meneruskan perjalanan.

Hmm, patut ke aku tanya ? Tanya tak nak, tanya tak nak, tanya tak nak. Erghhh !!!!

"Chagi pikir apa tu ? Berkerut semacam je muka ?" soal jimin kepadaku. Omaigadd !!! How could I do this ??

"Arr ?? Tak de pape" jawabku.
"Betul ?" soalnya lagi.
"Iye, betul" terangku lagi.
"Oh, okay" balas jimin.

Tanya tak nak ? Erghhh tanya je lah !!

"Emm, oppa" kataku lalu memandang jimin.
"Yess honey ?" balasnya lalu memandangku.
"Oppa janjikan yang oppa akan stay dengan chagi ? Sampai kita kawin ?" soalku.

Secara tiba-tiba Jimin berhenti berjalan dan aku juga turut melakukan perbuatan yang sama. Jimin berjalan dan berdiri dihadapanku. Dia memandang anak mataku sambil memegang pipiki dengan kedua tapak tangannya. Aku memandang anak mata Jimin yang menggoda itu. Pfftt !!!><

"Ryu Sujeong" Jimin bersuara.

"Listen carefully. Park Jimin yang handsome lagi bergaya plus hot plus kyeopta ni akan sentiasa setia dengan seorang puteri yang turun dari kayangan dan berhenti di hadapan Putera Park Jimin. Kalau kita ada jodoh, kita kawin okay ?" kata Jimin lalu mengucup dahiku.

"Trust me baby, okay ?" katanya lagi. Lantas aku memeluknya sambil menangis. Jimin membalas pelukanku. Sumpah !! Aku terharu dengan kata-katanya tadi. Tapi rasa nak muntah pon ada sebab dia puji diri dia lebih-lebih siaa. Jimin menggosok belakang badanku supaya aku tenang.Setelah beberapa minit, meleraikan pelukan.

True Love l PJM.KTH [ OG ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin