Balik sekolah~
Sujeong telah mendapat idea untuk memujuk kekasihnya,Jimin. Dia menunggu Jimin di hadapan pagar sekolah. Apabila Jimin telah keluar dari pagar sekolah, Sujeong lantas memeluk lengan Jimin.
"Oppa !!!" tegur Sujeong secara riang. Namun ditepis Jimin.
"Lepaslah,rimas" kata Jimin lalu berlalu pergi dengan pantas."Ohh, rimas eh. Kau tengok apa aku buat"kata Sujeong sendirian. Matanya meliar mencari seseorang dan dia ternampak seorang namja yang segak bergaya di bus stop. Seperti menunggu seseorang ? Sujeong tersenyum sinis.
"Huh, I got someone" kata Sujeong lalu berlari di sebelah Jimin dan terlanggar sedikit tubuh Jimin.
"Yahh !! Wait..tu kan Sujeong ? Apa dia buat ?" kata Jimin. Dari jauh, Jimin perhatikan Sujeong. Tiba-tiba mata Jimin membulat memandang Sujeong.
Situasi Sujeong~
"Oppa, oppa !!! Oppa tunggu siapa tu ?!! Err...err jom !! Teman Sujeong !! Err jomlahh !!" kata Sujeong terhadap lelaki tersebut. Lelaki tersebut berasa pelik terhadap Sujeong.
'eh, dah kenapa minah ni ? Tiba-tiba ber oppa bagai' guman lelaki tersebut di dalam hati.
"Cepatlahh oppa. Tunggu apa lagi ?"kata Sujeong lagi. Tiba-tiba seseorang telah menarik tangan Sujeong jauh daripada lelaki tersebut.
"Macam-macamlah" kata lelaki tersebut sambil menggeleng-gelengkan kepalanya. Lalu pandang ke hadapan semula. Terkejut lelaki tersebut kerana kereta appanya berada di depan matanya. Tanpa berlengah, lelaki tersebut masuk ke dalam kereta.
"Siapa perempuan tadi tu ? Oh..anak appa ni dah pandai eh. Ada makwe baru tak inform kat appa" kata appa kedapa lelaki tersebut.
"Eh appa ni. Mana ada !! Tae pon tak tau tu siapa. Tiba-tiba datang suruh ajak dia. Such a bitch girl" balas Taehyung. Dia masih teringat kepada apa yang Irene telah lakukan kepadanya.
"Kim Taehyung !!! Appa tak ajar kamu cakap macam tu !! Jangan disebabkan seorang perempuan kamu tak pandang langsung terhadap perempuan Tae. Kamu perlukan teman hidup untuk kamu bila appa dengan omma dah tak de nanti. Turunkan ego kamu tu" nasihat appa Taehyung.
Taehyung hanya mendiamkan diri. Appanya pula menggelengkan kepalanya. Apalah nak jadi dengan anak aku sorang ni. Haishh !!
Situasi Sujeong~
Jimin menarik tangan Sujeong lalu Sujeong melepaskannya kasar.
"Let me go !!" jerit Sujeong.
"Awak ni kenapa sebenarnya?!!" soal Jimin.
"I. Hate. You. Fullstop" kata Sujeong lalu beredar pergi.
"Ohh, kau nak main dengan aku ye ? Kita tengok nanti. Siapa yang jatuh dalam gaung dulu. Muahahahahaha" kata Jimin seorang diri lalu gelak sampai tak ingat dunia kalah adudu. Orang ramai mula memandang aneh terhadal Jimin. Namun dia mengendahkanya. Dia terus gelak, gelak, dan gelah.
Satu jam kemudian....
"Muahahahaha...Ryu Sujeong..aishh" katanya lalu pulang ke rumah. Akhirnya berhenti juga kau Jimin-,-"
Sujeong's room
"Eiiii !!!! Geramnya !!! Geramnyaa !!! Geramnya !!! Dia buat kita boleh !! Kita buat dia tak boleh !!! Kau tunggu nanti Park Jimin. Kita tengok siapa yang kene lenyek dengan lori simen dulu. Eiiiii !!!! Geramnya !!!!" jerit Sujeong sendirian sambil menggenggam bantalnya. Sungguh geram dia terhadap jejaka yang bernama Park Jimin.
Taehyung's room.
"Siapa siaa minah tadi. Muka lawa, perangai hampeh !! Siapa dia pon aku tak kenal tiba-tiba ajak aku teman dua apehal? Appa pon satu. Bukan nak backup aku. Erghhh !!! Pahal aku pikir pasal dia pulak ni ?!!" katanya sendirian. Tiba-tiba matanya tertumpu kepada gambarnya bersama Baekhyun di meja sisi katil.
"Baekkie-ahh...bogoshippeo" kata Taehyung sendirian. Lantas dia mengambil telefon bimbitnya lalu mencari sesuatu.
"Baekkie...baekkie...baekkie..hah !! Jumpa pon !!" katanya. Apa susah no Tae oii? Search je lahh. Apelah-,-
Taehyung mendail nombor Baekhyun.
Baekhyun's room.
"Heyy mama~ jigeum baro i-sunggan lets make a night. Ouhh~ just you and I. Ouhh~" jelas kedengaran suara merdu milik Baekhyun yang menyanyikan lagu berjudul 'Hey Mama' by 'CBX-EXO' di dalam bilik mandi.
Tiba-tiba satu suara yang mengulang nyanyiannya itu dengan suara yang sama,sebijik,serupa.
"Heyy mama~jigeum baro i-sunggan. Let's make a night. Ouhh~ Just you and I. Ouhh~"
Baekhyun yang berada di dalam bilik mandi itu mula ketakutan dan menggigil.
"Alamak !! S..siapa tu ?" katanya sendirian.
Baekhyun menutup paip shower lalu memakai baju yang untuk orang lepas mandi tu. Haa, nama dia pebende aku pon tak tau lah. Dia membuka pintu bilik mandi secara perlahan. Dengan teliti matanya meninjau ke arah biliknya untuk melihat keadaan. Dia ternampak kayu pesbolnya di tepi dinding. Dia mengambilnya lalu menggenggam kuat.
"Nuguya?!" soal Baekhyun ketakutan.
Tiba-tiba.
"Heyy mama~"
"Haa !!!" Baekhyun menoleh kebelakang dan ingin memukul dengan menggunkan kayu pesbol itu tadi. Namun perbuatannya terhenti kerana yang berbunyi itu adalah telefon bimbitnya sendiri-,-"
"Lahh, handphone aku rupanya. Macam mana aku boleh lupa rington aku lagu hey mama ? Baekkie..Baekkie..apa nak jadi dengan kau ni" katanya sendiran sambil menggelengkan kepalanya.
"Eh ? Alien gila? Siapa ni ? Aku ada kawan alien ke ? Angkat je lah" katanya lalu menjawab panggilan tersebut.
OTP
"Hello" kata Baekhyun.
"Baekkie !!!!! Bogoshippeo !!!!" jerit alien gila tersebut.
"Eh ? Jap, alien gila ? Ohhh !!! ALIEN !!! TAE !!!! AKU RINDU KAU WEYHH !!!!" jerit Baekhyun kalah mok cun jerit nk jadi jutawan-,-"
"Kau, alien jugak kau panggil aku" balas Taehyung.
"Hehehe, ha ! Bila kau nak datang rumah aku ni ? Lusa ehh !! Lusa kan cuti !!"pinta Baekhyun.
"Lusa ? Emm boleh kot. Nanti aku ajak kawan baru aku kat sini. Ok ?"
"Kawan baru ?!! Woooo !!! Boleh !! Bolehh !! Yeay !! Alien gila datang !! Sayang kau alien gila !! Muahhh😘"
"Err...haa ye. Emm kaylah..aku letak dulu. Nanti pape hal aku whatsapp kau"
"Haa,kay kay"
"Annyeong"
"Nae,annyeong"
END OTP
~~~~~~
ŞİMDİ OKUDUĞUN
True Love l PJM.KTH [ OG ]
Random"Oppa , ni anak oppa !!" "Anak aku ? Sudahlah dengan permainan kau tu !! Anak dalam perut kau tu,bukan anak aku lah sial !!" "Oppa,percayalah !! Ni anak oppa !!" "Kalau aku cakap budak tu bukan anak aku,means dia bukan anak aku !!" Nak tahu ceritany...