2

2 0 0
                                    

Jason

Ik zit in mijn les me shirt is nogsteeds nat van het ongelukje met dat meisje. Sofie was haar naam volgens mij. Ze had lang golvend haar en ze had een zwart broek met gaten. Zwarte Nike schoenen en een Nirvana shirt. 'Jason wil je even mee komen?' De directeur staat voor de klas en neemt me mee.
Ik zit in zijn kantoor en kijk hem vragen aan. 'Sorry voor het ongemak Jason maar het blijkt dat ik je in een verkeerde klas heb gezet. Je hoort niet in klas h4d maar ik klas h4c.' Ik knik dan gaat de bel. Meneer Van Wit loopt met me mee naar de andere klas.

'Hallo klas dit is Jason een nieuwe leerling bij jullie in de klas.' Ik kijk de klas rond en zie dan Sofie. Ze zwaait en lacht. Ik lach terug. Er is nog een plekje naast haar. 'Stel je maar even voor Jason.' Ik knik en begin te vertellen. 'Ja hoi ik ben Jason en ik ben hier nieuw op school. We zijn in vakantie hier komen wonen omdat me vader een nieuwe vriendin heeft of zo, zijn er nog vragen?' De handen van 5 meisje gaan de lucht in. De leraar wijst 1 van de meisjes aan. 'Ja Kate' ze lijkt me echt een bitch. Ze heeft 10 lagen make up op haar hoofd en draagt een navel truitje. 'Heb je ook een vriendin?' Gelijk gaan de rest van de handen naar beneden. Ik schud met mijn hoofd en rol met me ogen. 'Zoek maar een plekje Jason.'  Ik ga naast Sofie zitten. 'Hey Jason' fluistert Sofie. 'Hey, is het goed dat ik hier ga zitten of maak je me dan weer nat?' Ze begint te grinniken. 'Behalve als je iets verkeerds doet' we beginnen allebei te lachen .

De les is afgelopen en ik zie meisje. ' kom je bij ons zitten Jason?' Ik knik en loop mee naar het meisje. 'Sofieeeee, heb je een vriendje?!?!?' Ik lach en kijk naar Sofie. Ze word knal rood en kijk naar mij. 'Sorry dat is Lisa, een vriendin van mij' Lisa komt erbij staan. 'Eigenlijk haar beste vriendin.. Hallo ik ben Lisa en hoe heet jij?' Ik kijk naar haar. Ze heeft lange bruine golvende haren. Een zwarte broek en Adidas schoenen. Ze heeft een simpel grijs shirtje aan. 'Ik ben Jason.' Ze knikt. 'Jason is net nieuw op onze school hij zit bij me in de klas.' Ze kijkt naar Sofie op een bepaalde manier, ik heb die blik nooit gesnapt. 'Ooooh😏 hij is de jongen waarmee je hem hebt een harte welkom hebt gegeven door water over hem heen te gooien?' Ik begin te lachen en Sofie word knal rood. 'Ja dat is die jongen' zegt ze zachtjes. Lisa begint kei hard te lachen. 'Hij is dus ook die jongen met die s....' Voordat ze met haar zin klaar is word ze gestompt door Sofie. 'Ja die jongen met die schoenen van Nike' ik probeer me lach in te houden want ik heb natuurlijk wel door waar het over gaat. 'Maar Sofie zullen we afspreken?' Vraagt Lisa aan haar. Ze knikt ' ja kan wel want me moeder heeft weer een afspraakje met haar nieuwe vriend.' Lisa kijkt met open mond naar Sofie. 'Echt waar? Is hij aardig?' Ze haalt haar schouders op. 'Ik heb hem nog niet echt gezien.' Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de vader van Sofie is. 'Maar Sofie wat is er eigenlijks met je vader of wil je dat niet vertellen?' Ze kijkt me aan en lacht. 'Me vader is overleden toen ik 6 jaar oud was. Dit jaar is het dus precies 10 jaar geleden, 2 dagen na me verjaardag.' Ik zie dat haar ogen waterig worden. Lisa is inmiddels iets gaan halen of zo. 'Ohh sorry dat ik..' Ze raakt me hand aan met haar hand. 'Het geeft niet' zegt ze met een schorre stem wat me hart doet smelten. Ik kijk een beetje om me heen, er is niemand. Dan geef ik haar een knuffel en ze stort in. Ze begint te huilen en ik probeer haar te troosten. Ik voel dat me schouder nat word. 's-sorry je shirt is-s verneukt hij zit onder de m-mascara.' Ik lach 'Geeft niet ik geef je de rekening later nog wel' ze begint te lachen en veegt het uitgelopen mascara een beetje weg. 'Waarom heeft je vader een nieuwe vriendin en wat is er met je moeder' ik voel een steek in m'n buik. 'Me moeder was op een dag verdwenen toen ik 13 was. Me vader zei dat ze op vakantie was gegaan en spoorloos is geworden of zo, alleen dat heb ik nooit geloofd. Me vader en me moeder hadden al een tijd ruzie en me vader dreigde een week ervoor dat ze haar uit huis zou zetten... En toen een week later was ze ineens weg' ze kijkt me met medelijden aan. 'Nu is het mijn beurt om jou te knuffelen' ik lach maar zo snel die glimlach op gezicht kwam gaat hij ook weer weg. Ik verberg mijn gezicht in het shirt van Sofie.

In love with the wrong person❤️~Dutch~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu