Jason
Ik fiets naar huis met een glimlach op mijn gezicht. Ik kom thuis. 'Pap ben thuis!' Ik hoor niets. Ik gooi me tas op de grond en hand me jas op. 'Pap waar ben je?' Ik zie hem zitten met een vrouw in de woonkamer. 'Oh hoi Jason dit is Ella. Mijn vriendin.' Ze lijkt me heel aardig ze heeft een geel truitje aan en een spijker broek met bruine laarsjes. Ze heeft lang blond golvend haar. Net als Sofie. Ik loop naar haar toe en steek een hand uit. 'Hoi ik ben Jason de zoon va uw vriend dus.' Ze lacht vriendelijk. 'Hoi ik ben Ella, hoe oud ben je als ik vragen mag.' Ik kijk haar vragend aan. 'Ik 16 jaar oud hoe zo?' Ze glimlacht. 'Ik heb een dochter ban 15 bijna 16 ik kan haar de volgende keer wel mee nemen dan kunnen jullie kennis maken.' Ik knik 'ja lijkt me leuk' eigenlijk lijkt het me helemaal niet leuk. Ik wil alleen maar Sofie. Ik begin te blozen, volgens mij ben ik verliefd. 'Misschien ken je haar Anna Sofie.' Ik schud me hoofd. 'Ik ken wel een Sofie daar ben ik vrienden mee maar geen Anna Sofie' ze knikt. 'Misschien laat ze haar ook wel Sofie noemen ik weet het niet' ik knik.
Een paar uur later is Ella naar huis gegaan. Ik app met Sofie
S- Heey
J- Hooi
S- hoe gaat het?
J- wel goed er was hier vandaag de vriendin van me vader. Ze was wel aardig ze had blijkbaar een dochter en zou haar de volgende keer meenemen.
S- heet ze toevallig Anna Sofie?
J- ja hoe weet jij dat?
S- me moeder kwam vandaag thuis van haar afspraak en ze zei dat haar vriend een zoon Jason heette van mijn leeftijd en vroeg of ik jou kende. Ik zei ja en zei dat ik bevriend ben met jou.
J- heet Anna Sofie dan?
S- ja..
Er gaat een steek door m'n hart. Dat zou betekenen als de relatie van onze ouders goed gaat en ze gaan trouwen dat we broer en zus zouden worden..
S- maar ik moet gaan sorry doeii x
J- tot zo x😚
Er rolt een traan over me wang. Ik ben dus echt verliefd. Waarom moet mij dit weer overkomen? Ik sla een kussen en ga op me bed liggen. Ik val in slaap.*biep biep biep biep biep* ik schrik wakker. Het is 11 uur. Gelukkig zijn we vandaag vrij anders was ik te laat. Ik kijk op m'n mobiel. Ik heb een appje van Sofie. Ze vraagt als ik kan afspreken, ik zeg ja en ga me aankleden.
Ik ben aangekleed en loop naar beneden ik pak een broodje en smeer er wat jam op. Ik eet het broodje op en pak wat melk. 'Pap!!' Geen antwoord. 'Pap?' Het blijft stil 'ja?' Ik schrik me kapot want me vader staat ineens achter me. 'Ik ga afspreken met iemand' me vader knikt. 'Met wie?' Ik voel dat ik rood word. 'Een vriendin..u kent haar vast wel, ik ben verliefd op haar alleen het word vast niets' hij kijkt me vragend aan. 'PAP HET IS SOFIE' Hij kijkt geschrokken. 'Ohh, dan is het vast geen goed moment om te vertellen dat Ella en ik gaan trouwen?' Mijn leven stort in. 'Wat ga je trouwen!?' Me vader kijkt me licht geïrriteerd aan. 'Jason je moet me aanspreken met u' ik word boos 'ik ben hier helemaal naar toe verhuisd voor jouwn leuke lieve kut vriendinnetje, ik heb me eigen vriendin er voor opgegeven en nu..ik ben weer verliefd en het kan gewoon niet omdat ze me stiefzusje word pap, me stief zusje..' Bij het woord stiefzusje krijg ik een brok in mijn keel. 'Jason denk om je taak gebruik! Ik snap het is niet leuk maar heb ik geen recht om een vriendin?' Ik voel me boos worden. Ik pak me mobiel en loop weg. Ik pak me fiets en fiets zo hard ik kan ergens naar toe.
S- waar ben je?
J- ken je dat ene speeltuintje?
S- die met die gele schommel?
J-ja die kom daar heen
S- oké kom eraan ben er binnen 5 minuten xx
J- tot zo xx'Heey Jason!' Ik herken de stem van Sofie en krijg een glimlach op me gezicht. 'Heey Sofie!!' Ze komt op me af fietsen ze stapt van haar fiets af. Ik zie dat haar wat dwars zit. Ze zet haar fiets neer en bespringt mij zowat en knuffelt mij. Ik omhels haar en ik voel me shirt nat word. Ik hoor haar snikken, ze huilt. 'Is er wat Sofie?'
Heey hoe vinden jullie het tot nu toe? X mij
JE LEEST
In love with the wrong person❤️~Dutch~
Fiksi RemajaJason is nieuw op school, hij is net verhuisd met zijn vader omdat hij een nieuwe vriendin heeft. Jason ontmoet Sofie hij word verliefd. En Sofie word op Jason. Als ze net iets willen beginnen met elkaar ontdekken ze iets vreselijks. En als dat niet...