P.o.v Shane
Ik zie Jake in mijn ooghoek iets in Sophie's oor fluisteren. Ik weet niet of ik bezorg moet zijn, Jake zal haar niks aandoen daar ga ik persoonlijk voor zorgen. Hij is inmiddels wel mijn beste vriend geworden samen met Sem sinds dat ik hier ben. Maar mijn zusje gaat voor! Ik weet ook echt niet wat ik moet vinden van die twee, ze vliegen elkaar steeds in de haren. Het is stom en niet leuk als je zusje en je beste vriend elkaar haten, ik hoop dat het ooit overgaat...
Het is al laat als we aankomen bij school je zou denken, wat stom in plaats van 5 dagen in de week naar school, woon je opeens op school en zit je daar totdat je bent afgestudeerd. Ja eerlijk dat dacht je he? Nou eigenlijk valt het wel mee het heeft ook z'n positieve kanten je hoeft niet te fietsen (ookal heb ik ook gewoon een auto lol) je kan gewoon weg zonder gezeik te krijgen van je ouders want ze laten je op school echt wel weggaan maar je krijgt dan wel een bandje mee zodat ze je altijd kunnen zoeken als je niet terugkeert en die dingen zijn er niet makkelijk af te krijgen, gelukkig vallen ze ook niet zo heel erg op. Onze school is trouwens ook echt prachtig het is ouderwets maar het heeft ook iets moderns en het is mega groot!
Oke eerste keer dat ik positief ben over een school.We staan nu boven aan de marmeren trap Jake en Sophie moeten hier naar hun eigen kamer en ik moet nog een paar verdiepingen naar boven met de lift of de trap maar ik ga altijd met de lift. "Daagg Shane" zegt Sophie en ze geeft me een knuffel "zie je morgen wel weer bro" zegt Jake en hij geeft me een bro-hug. "Yoo tot later, en voorzichtig met elkaar he" zeg ik lachend. Met die woorden stap ik de lift in, ik vind het nog steeds raar dat ze bij elkaar wonen. Hoe kan de school dat doen het is toch àltijd jongens en meiden gescheiden. Ach ja het zal wel, als ze elkaar maar met rust laten.
Ondertussen ben ik al in mijn kamer aangekomen. Ik doe mijn schoenen en jas uit en stap naar de keuken het was een lange dag vandaag. Ik schenk wat drinken in.
"Waar was jij vandaag?" Vraagt Sem."Ik was met Jake naar de kapper, ongelukje" zeg ik grinnikend.
"Ongelukje?"
Ik vertel hem het hele verhaal.
"Je zusje is me dr eentje zeg" zegt hij lachend.
"Ja ik weet het" zeg ik zuchtend.
"Ze moet wel oppassen bro, je weet hoe Jake is die laat dat soort dingen niet over zich heen lopen."
"Ja k weet t maar je weet hoe koppig Soof is die gaat echt niet luisteren." Zeg ik
"Jaa i know je zusje is me dr eentje man" zegt hij grinnikend.
En we hebben nog een heel gesprek over sporten, gamen, meiden van alles en nog wat. Ja met Sem kan ik echte leuke gesprekken voeren.
We liggen op de bank te gamen, ik doe het niet vaak maar als ik het doe geniet ik er echt van. Een geeuw verlaat mijn mond "ik ga slapen gast" zeg ik "ja s goed k speel even dit potje af en dan ga ik ook" zegt Sem.
Ik loop naar de badkamer en doe daar mijn routine en loop weer terug naar mijn kamer. Ik heb gewoon een normale kamer witte muren, wit bed, witte kast, witte bureau, allemaal wit maar dat is gewoon fijn lekker rustig. Je moet je geen ziekenhuis in beelden ofso want mijn kamer heeft ook wel een beetje kleur want de gordijnen zijn beige en de vloer is grijs, maar ik hou gewoon van simpel.
Ik stap het bed in en zodra ik de warme dekens over me heen sla voel ik me ontspannen en val in een diepe droomloze slaap.
P.o.v Jake
Ik word wakker maar dit keer niet door de wekker maar uit mezelf. Ik kijk op de wekker en zie dat het pas 06.30 uur is. Ik zie Sophie vredig slapen en opeens krijg ik een geweldig idee, ik ga een snor en een unibrow op d'r gezicht tekenen. Zo kan ik haar terugpakken. Ze heeft mij voorschut laten lopen en nu is het mijn beurt om haar voorschut te laten lopen. Ik pak de eerste de beste stift die ik zie, het is geen watervaste stift jammer! Maar ik heb nu geen zin om helemaal te zoeken naar een andere stift. Ik loop snel maar zachtjes naar haar toe en teken een snor en een unibrow. Ik maak snel een foto en moet moeite doen om mijn lach in te houden. Maar dan realiseer ik me dat Sophie natuurlijk in de spiegel gaat kijken voor haar make-up enzo. Shit dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Dit mag niet mislukken. Ik zoek gewoon alle spiegels in dit huis en verstop ze onder mijn bed, zo gezegd zo gedaan. Als ik klaar ben zie ik dat het 07.00 uur is ik kon dat halfuurtje ook gewoon verder slapen eigenlijk ugh, maar dit is wat ze verdiend! Met mij met je niet kloten, hoewel ik ook dingen tien keer erger had kunnen doen maar ik wil mijn goeie vriendschap met Shane nog wel behouden.
Nu ik toch al wakker ben maak ik mezelf klaar en doe mijn hele ochtend routine. Als het dan 07.30 uur is gaat haar wekker af. Ze kreunt en slaat de wekker half kappot, arme wekker (a/n lekker voor de wekker das hun karma voor elke ochtend dat ze me wakker maken😂) ze loopt richting de badkamer met nog steeds stift op d'r gezicht. Nu alleen nog hopen dat ze niet gaat douchen anders loopt het uit.
~
Ze loopt de badkamer weer uit ik heb geen douche horen aanstaan dus alles moet er als het goed is nog op zitten."Jake? Weet jij waar alle spiegels gebleven zijn?" Vraagt Sophie als ze naast me staat. Ik probeer haar niet aan te kijken,want anders weet ik zeker dat ik ga lachen.
"Ik heb ze weggooit want ik wilde graag nieuwe. " lieg ik terwijl ik verder ga met een kop thee maken.
"Kan jij dan zeggen of ik er goed uitzie?" Vraagt Sophie, oh nee nu moet ik haar wel aankijken. Ik leg de kop thee aan mijn mond zodat het niet zou opvallen en kijk haar aan, ze zag er leuk uit moet ik eerlijk zeggen. Ze had een hoge donkerblauwe broek hoe noemen meiden die? Uh highwasted jeans dacht ik. En ze had er een soort zwart shirtje met daarop '🍩 care' het shortje was iets korter waardoor je een heel klein stukje van haar buik ziet.(a/n een croptop)
"Prachtig" zeg ik expres sarcastisch, het was niet sarcastisch want ze ziet er werkelijk waar echt leuk uit,maar we zijn enemies remember? En je hoort niet aardig te zijn tegen je vijanden? Oke ik overdrijf een beetje maar alsnog.
"Is het zo slecht? Ik ga wel naar Sarah die heeft wel een spiegel" zegt ze
"Nee!! Ik bedoel je ziet er echt prachtig uit! Ik meen het." Ik meende het echt ze ziet er echt wel leuk uit.
"Dankje, denk ik? Voortaan pak je de spiegels nadat ik me heb klaargemaakt"
"Jaja volgende keer zal ik ook aan jou denken"
Ze rolt met haar ogen "het is tijd om naar school te gaan" en ze draait zich weer om. Ik kan het niet laten om naar haar kont te kijken. DAYUMM THAT BUTT.
"Ben je klaar met naar mn kont te staren?" Ik word wakker uit mijn gestaar. oh shit.
Ik kijk haar aan wat ik beter niet had moeten doen. De snor die ik heb getekent zie je nog steeds heel duidelijk net zoals de unibrow. Ik bijt op mn lip om mijn lach te onderdrukken."We moeten gaan het is tijd anders komen we te laat" probeer ik van onderwerp te veranderen.
"En sinds wanneer vind jij het erg om te laat te komen?"
"Laten we nou maar gaan." Zeg ik geïrriteerd.
Ze zegt gelukkig niks meer, samen lopen we de deur uit.
"Wat hebben we eerst?" Vraag ik maar om een gesprek te beginnen.
"Frans" zegt Sophie. Ik ben eerlijk gezegd wel echt goed in frans. Alleen niet veel mensen weten dat. We zijn al een paar mensen tegengekomen en die lachte Sophie natuurlijk uit, alleen denk ik niet dat ze het zelf doorheeft.
P.o.v Sophie
Ik loop met Jake het franslokaal in vandaag heb ik heel veek rare blikken gekregen waarom weet ik niet. Ik voel me bekeken val alle kanten snel check ik even of ik mijn shirt niet verkeerd om heb. Als ik Nina en Sarah zie zitten loop ik gelijk naar hun toe.
"Oh my god Soof" zegt Nina als ze mij ziet.
"Wat is r nou iedereen kijkt me zo raar aan vandaag" zeg ik
"Kom nu mee naar de wc!" Zegt Sarah.
Ze trekt me mee naar de wc, als ik dan zie wat ze bedoelt kan ik me niet meer inhouden
"HOE DURFT HIJ?!"
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
{A/n}
Omggg we staaannn op 15 holy shittt!!!
Yass nieuw hoofstuk maar k ben echt heel misselijk want ik zit in de auto en ik ben snel misselijk in de auto. Paar lezers vroegen of ik ging stoppen tuurlijk ga ik niet stoppen!! K ben echt super blij dat ik al zo ver ben gekomen.LOTS OF LOVEEE XOXO
JE LEEST
Roommates with the Badboy
Teen FictionAls Sophie's ouders gaan scheiden moet ze verhuizen naar New York samen met haar moeder en haar broer Shane. Ze moet samen met Shane naar een kostschool van haar moeder omdat ze druk is met haar werk. Als ze op school komt maakt ze nieuwe vrienden m...