hoofdstuk 16

587 26 5
                                    

POV. Floor

"volgens mij is dit weer zo'n dag waar er niets gebeurd." zeg ik geërgerd tegen Obi. "Ik versta jou niet hoor, als er te veel gebeurd zit je uren te zagen over dat het te druk is, en nu zit je te zagen over dat er niets gebeurd." Obi zit me te plagen zoals altijd. "Dispatch 29 kunnen jullie eens een kijkje gaan nemen bij Stafke. Hij heeft net een oproep gedaan voor geluid overlast." Meteen antwoord ik en zie ik de grijns van Obi. Hij zat nu mij echt uit te lachen." Als je van de duivel spreekt hé" voegt hij er nog aan toe. 

Het duurde nog geen vijf minuten voor we bij het huis van Stafke aan komen. We horen helemaal niets, normaal gezien bij geluids overlast zou je tenminste wat geluid moeten horen.  "dit klopt toch niet helemaal?" zegt Obi fronsend, terwijl we naar de deur wandelen. 

*trriiiinnnnng* 

"ow, mannekes toch! Heeft Patrick niet gezegd dat jullie niet meer moesten komen. " zegt Stafke. "Blijkbaar niet hé Stafke anders zouden wij hier niet staan." zegt Obi lachend. "ma allez als jullie hier nu toch zijn, kopje koffie?" "wel dat klink heerlijk!" en ik wandel naar binnen.

Terwijl hij koffie aan maken was ratelde hij wat door over koffie bonen en weet ik veel wat nog allemaal. "moet er melk bij?" ik schrok even toen ik besefte dat hij opeens met koffie en melk voor mij stond. "ja is goed." en Obi zit stiekem in zicht zelf mij uit te lachen terwijl Stafke eigenlijk totaal niet door heeft wat er aan de hand is. Stafke komt voor ons zitten en slurbd aan zijn koffie.

"ow, ja ga je proficiat doen aan Tineke en koen. Ik wens ze veel geluk! Ik ga eerlijk zijn ik had dit echt nog zien aan komen." zegt stafke. "Over wat heb jij het?" Obi kijkt verbaast naar stafke ik drink nog wat aan mijn koffie. "ze zijn toch een koppel?" meteen spuug ik de koffie uit op de tafel. "ow ja maar dat was maar gespeeld hoor." vulde Obi aan. "ja, Tineke wilde gewoon iemand mee naar het feest van haar ouders. Hoe weet jij dat was je ook op dat feest?" Ik neem een doekje om de koffie weg te vegen, die ik op tafel had laten morsen. "Welke feest? Er stond een mooie foto van Koen en Tineke op Facebook. Jullie nieuwe campagne van de politie toch?"

"Wij hebben geen nieuwe campagne?" zegt Obi verbaast voor ik dat kan doen. "Maar wacht ga het tonen." Stafke haalt zijn tablet die toevallig in de keuken ligt. "kijk hier! Dat is toch Koen en Tineke..."

Daar op onze Facebook pagina stond een plaatje dat ik me zelf nog nooit ingebeeld had. Tineke en koen die 2 cm uit elkaar verwijderd zijn en elkaar zo goed als bijna kussen. Met de tekst er onder 'agenten hebben ook een hard'. "dit meen je niet!" zegt Obi verbaast. Toch was het wat ik zag. "Jullie wisten dat nog niet?" vraag stafke verbaast. "nee, maar nu wel..." zeg ik helemaal gescokkeerd door wat ik zag. "maar jullie hebben het toch op de Facebook pagina gezet?"  vraagt hij helemaal verbaast. "Manee Stafke het is van iemand anders die het op onze Facebook heeft gezet. Wacht kga eens kijken wie gast dan wel mag zijn. 'Adam Vranck' kennen jullie die?"

"nope nog nooit van gehoord. Moeten we dat nu tegen de Chef zeggen, want die weet volgens mij ook van niets. En als hij van niets weet komt hij er snel genoeg achter denk ik." zeg ik naar Obi. "Misschien zouden we beter wat uitleg vragen aan Tineke en Koen?" Ik was eigenlijk echt benieuwd hoe ze gingen reageren, volgens mij erger dan ons aangezien zij op de foto staan.


Sorry dat ik al heel lang niet meer geüpdatet heb maar ik had het erg druk en geen inspiratie. Maar nu ben ik terug hopelijk vinden jullie het iets en zijn jullie dit boek ook niet vergeten. Dank je dat je het nog wil lezen!

XXX politiegirl XXX

één kus veranderd alles...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu