BEREHAT SEKETIKA DI TAMAN BUNGA

1.7K 89 5
                                    

" Kau boleh jawab tak paper sejarah tadi, Ali?", Soal Paiz membuka bicara.

" Okay je ", Jawab Ali ringkas sambil menyedut air kotak kundur melepak bersama Paiz. 

Sementara tunggu loceng berbunyi tanda habis persekolahan, mereka mengeteh di kantin. Port yang Paiz pilih jugak boleh tahan power. Kerusi konkrit berwarna putih menghadap seluruh taman bunga. 

" Kalau aku bawak dia ke sini mesti dia suka.." Ngomel Ali seorang diri.

" Apa dia?" Tanya Paiz tak jelas percakapan Ali.

" Dia suka la benda sweet-sweet gini.. " Ngomel Ali lagi tak hiraukan Paiz.

Luas permandangan Ali melihat sekeliling walaupun terasa janggal duduk bersebelahan bersama Paiz di taman bunga ini. Ali buang perasaan itu. Paiz aneh-aneh juga orangnya tak tau mana sesuai mana tak sesuai. 

Dia sambung melihat Ihsan dan Jack Romeo bergusti di hujung taman bunga.

"Perhatian kepada semua murid tingkatan 4. Anda akan menjalani kelas tambahan khas pada petang ini untuk mengulangkaji pelajaran bagi peperiksaan kertas Bahasa Inggeris esok. Sekian terima kasih! Chawlobeteh! "

" Watdehel is going on, Jack? ", soal Ihsan setelah mendengar pengumuman di pembesar suara. Tangannya berhenti dari memulas kepala Jack.

" I don't know, Ihsan. Its fucking unfair rite", Jawab Jack sambil cuba bangkit dari kangkang Ihsan.

" We dont need english class. Our english are perfect rite now?"

" Yaa yaa yaa. I agree with you bitch! "

" Defuq? You call me bitch? "

Jack Romeo dan Ihsan sambung bergusti. Ali dan Paiz geleng kepala serentak.

Al Kisah Di Sebuah SekolahWhere stories live. Discover now