*Hari pertama sekolah di sekolah baru.
"Ahhh malasnya nak pergi sekolah. Nak cari kawan baru lagi, itulah inilah.Even aku nih jenis yg peramah..aku tetap...huh mls nk ckp" Aku mengomel sendirian. "Ibu...tak nak hantarkan kakak sampai dalam sekolah ke nanti? " Aku menjerit dari atas bilik supaya ibuku mendengar apa yang diperkatan."Heh kakak tuhh dah besar tak payah kott ibu nak hantar sampai dalam. Nanti sapa yang malu.Dah malu nanti sape yg nak dipersalahkan? Ibu jugak bla bla bla" Pn.Siti membalas percakapan aku."Ehh ibu ni,org cakap sepatah, sepuluh patah pulak dijawabnye.Ibu ibu." Aku berkata dalam hati sambil merasa gementar akan sekolah baru.
~~~~~~~~~~
Setelah perhimpunan sudah habis. Aku terus 'mengfollow ' rakan sekelas aku yang masih tidak dikenali. Sesampai sahaja di dalam kelas aku terus duduk di bawah kipas tanpa berteman di sebelah. Dalam hati aku hanya Allah sahaja yang tahu betapa hibanya perasaan aku waktu tuh. Kemudian, salah seorang dari mereka memangil aku dengan lemah lembut. " Afina..ohh Afina " Aku terus pusing kepala sambil mencari-cari suara lembut itu.Dia..Fathin. Ye orang yg memanggil aku. "Afina sinilah duduk sebelah Anum " sambil tersenyum. Aku dengan hati yg penuh gembira, aku terus bangun dan berangkat. "te..te..terima ka..kasih ye " dengan gagap aku mengucapkan trimas. Aku perasan yang Anum ni tak berapa suka dekat aku.Maybe aku ni budak baru kot. " Afina! kau jangan mengalah dengan org yg tak suka kau. Kau kena buat org tuhh suka dekat kau.FIGHTING " Itulah motto hidup aku untuk mencari kawan baru.
~~~~~~~~~~~~~~
SELEPAS 6 BULAN.
"Kau ni lawaklahh " Seorang rakan aku bersuara sambil kami semua menuruni tangga untuk pulang ke kelas dari makmal."Ape yang lawaknye? " aku bersuara. "Nanti kat kelas cikgu tak dtg kan? ha waktu tu aku bagitau kau " Dia membalas. Dalam perjalanan aku ke kelas aku ternampak sorang mamat nih. Hensem dia x terkata. Seorang lelaki yang mempunyai mata besar. *taste aku memamg lelaki yang mata besar. Mata aku dan dia tercontact. Hati aku berdebar-debar mcm perlari pecut yg dikejar anjing. Dalam kelas aku mengelamun sambil mengingati wajahnye sambil menyanyi lagu hitz waktu tuh carta hati by najwa latif.
Engkau duduk disitu,
diam tersipu malu,
mahu mendekati aku.
bla...bla...bla
teruslah berada di carta hati kita.
la.la..la..la..la
"Gedebukk " Aku menjerit "Aduhhh sakitnye. Ape kau buat nih sampai aku terjatuh " aku menjerit kesakitan. " Kau tuhh dari tadi aku panggil kau tak nyahut. Aku pon ape lagi, tolak lahh kau hahaa " Aina memberitahu. " Ehh tak de pape lahh.. saje teringatkan kawan lama aku.Dalam hati teringat mamat tadi. hhhhuuhu " aku membalas."Kau nak tahu ke tak? " Aina bercakap sambil merasa geram terhadap aku. " kau tak yah la marah ngan aku. Tau ape? " aku membalas dengan manja. "hishh kan tadi aku kata kau lawak. Haa aku cakap mcm tu tetiba sebab waktu kau masuk sekolah aku ingat kau ni jenis ANTI SOCIAL. tapi bile lama-lama knl kau, kau ni jenis yg banyak ckp kn. Pastu kau suka buat org gelak." aina memberitahu sifat aku dengan berjela-jela panjangnye. "pepatah inggeris ada sebut don't judge a book by its cover. pepatah melayu pulak cakap jangan menilai seseorang dengan paras rupa. " Aku seperti orang yg berpolitik berbicara. " Haa tengok tuhh banyak cakap. hahaha " Aina dengan tertawa membalas.
~~~~~~~~~~
ATHOURS NOTED
Haaa rasenye cukup panjang kott untuk bab 1. Tak tahu la pandangan korang macam mana. comment ehh. tapi please respect me. jgnlah menghina ok. bye.
wechat, twitter, instagram : syafika_atilia.
Do follow,add, me okay.
Annyeong.
YOU ARE READING
Adakah kau orang yang sama?
Teen FictionSINOPSIS Afina Auliya. Yes itu nama aku. Waktu aku berada di tingkatan 2 aku ada minat kat seorang mamat nih. Nama dia Raja Adrian. Orang panggil AD. Dia mmg ramai orang crush kat dia. ************ Aku pon crush kat dia. Setelah beberapa tahun aku m...