'Is Katrijntje er ook?' vraag ik. 'Nee, die is te druk met zoenen.' zegt Jan. huh zoenen? 'Met wie?'
'Met Bart natuurlijk, ugh hij is echt een player. Hij kan niet met z'n trilhaartjes van haar afblijven.' 'Oh' zeg ik. Ik word misselijk. Opeens heb ik spijt dat ik zoveel bacteriën heb gegeten vanochtend. 'Ik denk dat ik ga' zeg ik. 'Wil je niet nog een potje trilhaartjesbal doen? Of steel uit de voedselvacuole*?' 'Nee Jan' ik zwem weg. Achter me hoor ik Jan en zijn moeder praten. 'Hey Jan, waar is Henk?' hoor ik Jan's moeder vragen. 'Weet ik niet' zegt Jan 'Vast met het verkeerde trilhaartje uit bed gestapt.'
Ik zwem naar huis en ik huil. Ik haal heel snel adem. Ik hyperfentileer bijna. Ik denk dat de difusie een foutje heeft gemaakt. Ik word duizelig. Ik voel me raar. Steeds raarder. Totdat ik niks meer voel. Vaarwel, mijn vrienden. Het was me een genoegen.
Goodbye my lover
Goodbye my friend
You have been the one
You have been the one for me"RIP henk het pantoffeldiertje, een trouwe vriend en lieve zoon". Dat staat op zijn grafsteen. Rust in vrede henk.
*een spel dat vaak wordt gespeeld door een pantoffeldiertje en een amoebe. De amoebe omsingelt de bacterie met z'n schijnvoetjes en creeërt een voedselvacuole. Het pantoffeldiertje moet proberen die bacterie te stelen. Als dat lukt krijgt hij een punt.
~ Laura de verdrietige olifant
Dit is het einde van de serie henk het pantoffeldiertje. Dankjulliewel voor het lezen. May the force be with you.
JE LEEST
henk het pantoffel diertje (voltooid)
Humorhenk is een pantoffeldiertje. je zou denken dat pantoffeldiertjes een saai leven hebben, maar dat is een grote fout. kijk door de ogen van henk mee naar het leven van een pantoffeldiertje