S.Coups: wohhh jadi apa motif nya kau cerita ni?
Dino:sebab aku jumpa buku ni dalam dinosaur aku yg Hoshi hyung bagi..
Joshua:jadi? Dia tu Lee Soonyoung bukan Kwon Soonyoung...
Dino:memang.. Tapi.. Aku dengan Woozi hyung tak kenal dia.. Macam mana dia boleh jadi family aku?
Vernon:mungkin.. Hoshi hyung tu anak angkat kot...
Jun:dan nama dia Kwon soonyoung
Mingyu: dan dia akan mati..
Semua:*mata luas* omg HOSHI!!
*****************
Hoshi: woozi... Kau ingat tak dulu? Masa kita kecik-kecik? Kau suka sangat cotton candy.. Kau makan sampai comot satu muka.. Ingat tak? Mesti kau tak ingat sebab kau dah ......................
Lupa ingatan *telan air liur*Hoshi: kau ingat tak bila Eomma lahirkan Dino? Kau merajuk dengan eomma sebab eomma tak layan kau... Dulu kau benci dino sebab rampas kedudukan kau sebagai anak bongsu... Tapi appa beli guitar untuk kau.. Then kau hempuk aku.. Ingat tak?
Hoshi: lagi apa eh? Emm kau ingat tak bila Appa meninggal? Kau menangis and menangis and menangis... kau taknak makan taknak minum..tapi aku pujuk kau.. Aku bawak kau pergi taman... Kau happy sangat.. Ermm masa tu umur kita 2 tahun
Hoshi: emmm apa lagi??? Emmmmm emmm banyak lah tapi aku malas nak cerita.. Night Woozi....
"Night hyung"
************
Pagi itu Dino bangun awal. Dia melihat sekeliling. Jiran-jirannya itu masih nyenyak tidur dalam pelbagai posisi. Dino berjengkel-jengkel. Dia kepintu utama dan keluar dari rumah. Tentunya dia mahu balik ke rumahnya untuk tidur bersama patung-patung dinosaur yang tercinta.
Baru sahaja dirinya ingin menutup mata, dia dikejutkan dengan bunyi sesuatu barang jatuh.
Dino: hayoooo gue mahu tidur pun susah begini
Kaki Dino terus berjalan kearah bunyi tadi. Ia datang dari bilik Hoshi. Dino menjenguk dahulu. Bilik itu memang kosong.
"Aishh apa benda yang jatuh tadi? " dino menggaru-garu pengelangan tangannya yang gatal. Mungkin digigit nyamuk.
Dia keluar dari bilik itu. Tanpa dia sedari. Satu figura tersenyum manis diatas katil Hoshi.
"Ok now tidurrrrr yahooooo" dino meloncat keatas kantil empuknya. Seketika kemudian dia sudah terlena sambil memeluk anak patung dinosaur yang sedia ada diatas katilnya.
Manakala Jeonghan yang tersedar seketika kemudian membangunkan teman-temannya. Kemudian dia menyiapkan sarapan. Mata milik jeonghan meneliti satu persatu manusia yang sedang bersiap untuk kesekolah.Dia perasan yang dino tiada.
Jeonghan:The8 aku pergi cari Dino kejap..
The8: wokey
Perlahan-lahan Jeonghan menolak pintu rumah keluarga Lee supaya terbuka. Persekitarannya masih bersih dan kemas. Mungkin Dino yang kemas fikir Jeonghan.
Jeonghan kini mendaki tangga untuk kebilik Dino. Gerakan kakinya semakin perlahan apabila terdengar satu suara yang agak merdu. Jeonghan pasti itu bukan suara Dino kerana suara itu milik seorang yeoja.
Suara sapa tu? Takkan Ada yeoja dalam rumah ni? Puan Lee? Mustahil. Bicara Jeonghan didalam hati.
Jeonghan menolak salah sebuah pintu. Memang dia yakin suara itu datang dari bilik dihadapannya. Apabila terbuka tiada sesiapa didalam kecuali kertas-kertas musik yang bertaburan disana-sini. Bilik woozi biasalah.
Dia terus membangunkan Dino. Maklumlah sudah lewat!
Jadi tadi tu suara sapa? Ke aku salah dengar? Bisik hati kecil Jeonghan.
Sebelas orang remaja itu kemudian sama-sama berjalan menuju kesekolah. Mereka berjalan dalam satu baris. Mecam kawad pun ada. Kiri kanan kiri kanan.
*******************
Hoshi tersedar dari tidurnya yang lena. Dia membetulkan uratnya terlebih dahulu.
Hoshi: adoiii sakit belakang aku tidur atas sofa ni aisshhh..tapi mujur juga ada kau.. Kalau tak jawapnya aku tidur atas lantai lah.. Sayang kau sofa *peluk sofa then cium XD*
Dia memandang pula Katil woozi. Dari jauh lagi, Hoshi sudah pasti yang tiada sesiapa diatas katil. Dia terus memecut ke bilik air.
Hoshi: adoiii kat sini pun tak ada.. Woozi ahh mana kau?
Tiada sahutan.
Hoshi: woozi? LEE WOOZI???!! LEE JIHOON!! YAHH JIHOON!!
Tiada sahutan. Tanpa banyak soal dia berlari keluar. Dia berpusing-pusing mencari woozi di hospital 11 tingkat itu. Kini dia hanya menghala satu tempat. Rooftop!
****************
Woozi duduk di bangku usang yang disediakan. Matanya tertutup. Dia membiarkan sahaja angin meniup dimukanya.
"aishh aku bihyeol? Macam tak percaya pulak... " woozi berkata sambil memeluk erat tubuh kecilnya. Angin yang bertiup memang menenangkan tapi terlampau sejuk hingga ke ketiak!
#bihyeol=kurang darah
"maksudnya aku.... Aku takkan lama kat dunia ni... Nanti aku tak boleh jumpa sapa-sapa dah.. Eomma.. Appa... Bogoshippeo" dia memgeluh sedikit. Sengaja dia memandang langit pagi yang membiru.
Bunyi pintu ditolak namun woozi tidak memandang. Memang dia dah tau siapa. Siapa lagi yang lari ke rooftop? Makhluk mana yang pergi ke rooftop hospital?
"Jihoo-"
"Hyung jom bunuh diri nak?"
***************
Idk... Hehehehehe twist plot gonna twistt alot !!!!
YOU ARE READING
[C]LoveYaLikeALove
FanfictionSetelah hampir 5 tahun berpisah. Woozi dan hyungnya Hoshi bertemu kembali. Sudah 5 tahun mereka berpisah dan tidak bertegur sapa. Selama itu juga woozi hidup bersama adiknya Dino. Dan Selama 17 tahun tersorok satu rahsia. No Copy! [Soonhoon feat D...