L17

732 64 22
                                    

Special chapter for my fellow readers~ lol look 17 chapter XD

•TWO YEARS LATER•

Bunyi loceng mengegarkan rumah itu. 11 orang remaja lelaki mula menunjukkan reaksi untuk bangun. Lee Chan aka Dino bangun dan menutup jam loceng yang berada betul-betul disebelah telinganya. Sapa lah yang jahat sangat tu. Nasib tak pekak dinosaur sekor ni.

Dino memandang sekeliling. 10 orang hyungnya masih terlentang tidur. Dino mengosok matanya. Pejam celik dah 2 tahun berlalu.

Dah 2 tahun tiada bunyi hentakan guitar. Dah 2 tahun tiada perkataan pendek. Dah 2 tahun tiada perkataan tak ada mata aka buta.  Tiada lagi pergaduhan sengit.  Tiada lagi woozi dan Hoshi.

Air mata Dino bertakung tapi cepat-cepat dia tahan. Air mata tadi telah bertukar kepada senyuman lebar.

Dino: HYUNG!!! ~~ BANGUN SEMUA!!!!  BANGUN!!!

The8: kalau kitorang bangun kau nak buat apa? Hentak kitorang dengan guitar huh?

Dk: haah kan..  Guitar tu dah lama berhabuk tak ada orang sentuh..

Jun: selain itu, barang-barang dalam rumah Dino pun dah lama berhabuk... Kita kemas nak?

Semua: no..  Kau nak kau buat

Jun: cisss pemalas...

Dino: ok back to the story..  BANGUN!!  KITA SEKOLAH LAH HARI NI WOIIIIIIIIIIII

Seungkwan: IJE WAKE WAKE WAKE UP WAKE WAKE UP WAKE UP!

Vernon: wow versi rap ke apa?

Seungkwan: shut up *flip hair*

Skip

Meja panjang dikantin itu dipenuhi enam orang pelajar tersusun cantik. Mereka sedang makan. Ada juga yang hanya termenung mahu penumbuk.

Dino: hyung..  Aku rindu woozi hyung dengan hoshi hyung..

Mingyu: asal tiba-tiba ni?  Selama ni tak pernah sebut pun..  Kau mimpi apa semalam?  Ke Dk dah sumbat ubat gila dia dalam mulut kau?  HUH!!  JANGAN KATA JOSHUA DAH BAGI MAKANAN IKAN KAT KAU!!  MY AEGI!!  AR U OK??!!

Vernon: hyung..  Sabarrr sabarrrrrrrrr

Dino: entah aku rasa rindu..

DK:WOI!!! *datang entah dari mana*

The8: kau ni kenapa?  Macam baru nampak hantu

Dk: MEMANG PUN!!!  AKU NAMPAK HANTU!!!!  WOOZI DENGAN HOSHI!!  DEKAT PEJABAT SEKOLAH!!!  HSKGJJAJSJDHSKA ADAKAH MASA AKU SUDAH TIBA??!!

Semua: woozi dengan hoshi?

Mereka tanpa banyak soal berlari ke pejabat sekolah. Pengawas yang bertugas juga dirempuh begitu sahaja.  Apa nak takut? 1vs6 eh?

Mereka semua mengetuk pintu pejabat pengetua tanpa segan silu.

Ppang!! !

Sudah puas mengetuk mereka tendang pula. Pecah pintu dibuatnya.  Alahai

Pengetua: woiii korang ni!!!  Habis pecah pintu!!  Lu apasal??  Mau gaduh sama gua kah?

Mingyu: gaduh dengan gua buat apa?  Buat sakit tangan aje tumbuk dinding tu ∪ˍ∪

Pengetua: ehemm ehem..  Ha kenapa korang ni?  Sampai berlubang pintu??

Seungkwan: ada tak pelajar baru nama kwon soonyoung dengan lee jihoon?

Pengetua: what??!!  No..  Pelajar baru??? Ohhh Lee Hoshi dan Kwon Woozi?  Diorang ada hal sikit tadi

Semua:*ternganga*

Dino: mana diorang sekarang?

Pengetua: entah~ dah keluar tadi

Semua:*pecut*

Pengetua: ni pintu ni sapa nk ganti?  Alahaii

Skip

Dari jauh lagi 2 figura yang amat dikenali dipandang. Mereka semua menghampiri 2 figura itu.  Mulut mereka ternganga luas. Mata mereka tidak berkelip. Jantung mereka seolah-olah berhenti berdegup.

Kwon Woozi Lee Hoshi

Hoshi: erkk...  Annyeonghasyo?

Semua:annyeonghasyo~ *bow*

Vernon: korang ni woozi dengan hoshi kan?

Woozi: memang kenapa?

Dino://mcm woozi hyung.. Sebijik sama! //

Dk: korang budak baru eh?  Datang dari alam mana?

Woozi: apa maksud kau alam mana?  Korang ingat kitorang dari alam barzah ke?

Dk: hee...... Heee.. Hee?  //memang pun//

Hoshi: btw aku Lee Hoshi ni bestfriend aka kembar aku Kwon Woozi...

The8: kata kembar asal nama depan lain?

Woozi: kitorang kembar lah sangat

Dino: annyehasyo... Dino imnida..  Boleh tak nak peluk?

Hoshi:*peluk dino* so squishy

Woozi: kenapa kau nak peluk aku?

Hoshi:peluk jelah!! *tarik woozi*

Dino:*peluk woozi n hoshi* //hyung bogoshipeo//

Vernon: entah kenapa aku nak nangis.. uwaaaa!!!!

Seungkwan: tchh tchh nah tisu

******************

Balik sekolah

Jeonghan: so korang cari rumah nak tinggal lah sekarang ni?

Hoshi: yess..

Dino: ohh!!  Korang boleh duduk rumah kita... Ehh!!  Rumah aku..  Lagi pun rumah tu kosong

Woozi: jauh ke?  Aku malas nak jalan

Dino: ani~ dekat aje..  Depan rumah kitorang....

Hoshi: perabut?

Dino: korang boleh guna semua benda yang ada dalam rumah tu..  Termasuklah pakaian.. Tapi jangan buang apa-apa!

Woozi: alright duh..  Mmm ada guitar tak?

Mingyu:wae?

Woozi: guitar aku dah musnah 5 hari yang lalu

Hoshi: sebab dia kejar aku dengan guitar then tersalah hentam ke dinding kedebushh hancur.. Creepy right?

Semua: nah kitorang dah biasa

Woozi:*pout*

Next day

Ting tong~

Jeonghan:*buka pintu* ohh woozi hoshi.. Masuklah...

S.coups: dino!!  Tengok sapa datang!!

Joshua: ohh haiii aku nak pergi kelaut jap..  Nak menziarahi ikan-ikan sekalian..

Jun: hyung tak yah nk mengada..  Duduk dalam rumah..  Main dengan Lion tu *tunjuk*

Hoshi: KORANG BELA SINGA?!!

Wonwoo: lek ahh tu maka ikan

Woozi: OoO ⊙﹏⊙

Dino:*turun tangga* *terkejut tngk hoshi n woozi*

Hoshi and woozi :*pakai baju hyungnya yang lama* smile

Dino: adakah ini sebuah reality atau aku sedang bermimpi?

***************

CuriousOk bhai

[C]LoveYaLikeALoveWhere stories live. Discover now