2. Typy lidí

42 1 0
                                    

       

Pokud tedy tušíme, jak nás myšlenky ovlivňují, měli bychom se naučit s nimi pracovat. Tak teď trocha té teorie.

Jak jistě znáte, lidé se dělí na dva typy (dělí se samozřejmě na vícero, ale to není pro tento výklad důležité): Sovy a skřivani. Toto dělení na tyto dvě zvířátka je ovšem pouze obrazné, aby se lépe pamatovalo. Je ale nepřesné, tak vám ho píšu trochu jinak, než ho znáte. Správné a přesnejší výrazy jsou Reaktivní a ProAktivní

Prvním typem jsou Sovy. Ty patří mezi osoby tzv. reaktivní. Reagují na podnět. Ráno nerady vstávají, Budík mají nastaven tak, aby ho často odkládaly a mohly si tak dopřát ještě chvíli ve vyhřátém pelíšku. Odchází z domu, až když je něco přinutí, např. odjezd autobusu, pozdní příchod do práce. Tito lidé bývají často pesimističtí, podráždění. Po ránu se s nimi nedá mluvit, pokud si nedají např. šálek více či méně kvalitní kávy. Kofein je „nakopne", aby mohli vůbec fungovat. Tedy, alespoň to používají jako výmluvu.

            Druhým typem jsou Skřivani. Ti patří mezi osoby tzv. proaktivní. Dělají věci dříve, než je ostatní vyžadují. Mezi podnět a reakci vklíní vlastní rozhodnutí. Ráno vstanou rádi, s nadšením do nového dne. Budík mají nastaven s dostatečným předstihem, aby stihli vše, co si naplánovali a potřebují. Většinou hned po probuzení vstanou a otevřou okno. Chtějí být svěží a plní energie i bez kofeinu. Ustelou a jdou řešit hygienu, snídani. Tu si Skřivani dělají výživnou, pestrou a bohatou. Mají na ní čas. Dávají si především čaj, jehož účinná – tein – působí postupně, na rozdíl od kofeinu. Skřivani bývají ambiciózní, cílevědomí, soběstační a také velice úspěšní. Prostě a jednoduše řečeno – buďte skřivani.

            Pokud ovšem zapadáte do první kategorie, nezoufejte. Také jsem bývala.

Co se svým životem aneb změna vnímání Kde žijí příběhy. Začni objevovat