Kini suasana di studio bertambah meriah selepas kehadiran Jiwon."Jiwon-ah! You want to join us?" Tanya Jhope.
"Ah, it's okey. Jiwon tengok je" balas Jiwon sambil duduk diatas kerusi berhadapan dengan mereka.
"Ah, come on!" Kini Jimin pula mengajak Jiwon.
"Okey, okey Jiwon join." Mereka semua bersorak dan mula menari lagu 'Bulletproof'.
---
"Wah, Taehyung! Aku jeleous dengan kau. Ada dongsaeng cantik, pandai menari pula tu." Puji Suga .
"Well, see her brother lah" balas Taehyung dengan berlagak.
"Okey, okey. By the way, aku nak ingatkan korang. Esok kita dah nak debut. Apa-apa pun jom kita buat yang terbaik!" Kata-kata Rapmon dibalas dengan sorakkan.
-----
Pada keesokkannya, semua peminat BTS mula memenuhi studio.
Di belakang pentas, "Let's do the best!" Rapmon sebagai leader memberikan kata-kata semangat.
"Yeah!"
"BTS oppa, hwaiting! (fighting)" kata Jiwon.
Kini tiba giliran BTS untuk beraksi di atas pentas. Semua peminat mula bersorak.
Jiwon yang berada di belakang pentas tersenyum melihat BTS yang sedang beraksi di skrin tv yang telah disediakan.
Tiba-tiba, senyumannya semakin pudar dan dia mula langkah ke belakang.
"Manager-oppa."
"Nae, Jiwon?"
"Nanti pesan dekat Taehyung oppa yang Jiwon balik dulu." Kata Jiwon lalu melangkah keluar dari studio.
Jiwon segera menahan teksi.
"Han river." Kata Jiwon pendek. Pemandu teksi itu mengangguk dan mulakan pemanduannya.
Dalam perjalan ke Han River, air mata Jiwon mula mengalir. Pemandu teksi yang melihat Jiwon dari cermin segera menghulurkan tisu.
"Gumawo" ucap Jiwon lalj mengelap air matanya.
Teksi berhenti membuatkan Jiwon terkejut dan melihat keluar.
"Dah sampai" kata Pemandu teksi itu.
"Ah, ni duitnya. Keep the change." Jiwon pun melangkah keluar.
Jiwon menghirup udara untuk mencari ketenangan. Tiba-tiba, matanya tertangkap satu situasi yang menarik perhatiannya.
Sebuah keluarga sedang ber picnin. Jiwon tersenyum apabila melihat si anak lari mengejar bola yang di baling oleh si omma.
"Appa, omma. I miss you." Air mata Jiwon mula mengalir. Kini sudah 3 bulan appa dan omma meninggalkannya.
Jiwon pun melangkah ke bangku kosong lalu mengeluarkan diarinya dari beg tangan.
'Today is D-day BTS debut. Congratulations, Taehyung oppa! I'm so happy about that. So , I'm as you sister will support BTS.
Omma, appa I miss you. I really miss you. By the way, oppa looks so different today. And he is not my oppa. I WANT TAEHYUNG OPPA BACK WHO IS ALWAYS CHEER UP FOR ME AND KEEP PLAY WITH ME.'
Jiwon mengesat air matanya yang mengalir laju. Dia segera menutup diarinya dan mula bersiar-siar mengelilingi Han River.
-----
Setahun kemudian,
BTS semakin popular. Taehyung pula semakin sibuk. Jiwon dan Taehyung jarang berjumpa walaupun satu rumah disebabkan jadual Taehyung yang ketat. Awal pagi Taehyung sudah keluar dan pulang lewat malam. Hujung minggu apa entah lagi, Taehyung akan sibuk dengan fansmeeting. Tinggallah Jiwon keseorangan disekolah.Pada suatu hari,
"Morning worldddd!" Ucap Jiwon sambil bernyanyi.
"Today is my birthday!" Jiwon pun bangun dan menuju ke tingkat bawah.
"Oppa? Are you back?" Jiwon mencari kelibat Taehyung. Dia berharap Taehyung berada dirumah. Tetapi hampa. Taehyung masih berkerja.
"It's okey." Jiwon cuba menceriakan dirinya dan kembali ke bilik tidur lalu mencapai Iphone.
"Yeoboseo- Taehyung oppa!" Kata Jiwon setelah panggilan yang dibuat telah disambungkan.
"Oh, Jiwon-ah. Ni manager nim. Mianhae. Taehyung oppa tengah photoshoot." Balas Manager BTS.
"Oh, okey. Nanti bagitahu dekat oppa, call Jiwon balik." Balas Jiwon dengan hampa.
Jiwon meletakkan Iphonenya di atas katil. Dia termenung keluar tingkap.
'Wae, oppa! I hate V oppa! I want Taehyung oppa back!!!' Air mata Jiwon mula mengalir.
Di Incheon Airport, Jiwon segera memakai mask.
"Ireland, please."
Setelah selesai membeli tiket, Jiwon terus masuk ke balai pelepasan.
-----
"Okey! Enough for today. Good job BTS!" Akhirnya photoshoot mereka selesai.
Di dalam kereta,
"Okey, lepas ni kita kena terus flight ke Japan for your fanmeeting. Jadi rehat secukupnya." Pesan manager BTS.
Pada keesokkannya, Taehyung segera mencapai telefonnya.
Tutt.. tutt..tuttt....
"Hello." Suara itu membuatkan Taehyung tersenyum.
"Jiwon-ah!!!"
"Oh, oppa! How are you? Bila oppa nak balik?"
"Hurm. Lagi 3 hari oppa balik."
"Arasso. Eh, oppa. Jiwon kena letak dulu. Annyeong"
----
JIWON POV
Deringan telefon berbunyi. Jiwon yang baru saja hendak berehat setelah selesai menjalani terapi segera mengeluh berat. Dia pun mencapai telefonnya.
"Hello"
"Jiwon-ah!!!" Mata Jiwon terbeliak apabila mendengar suara Taehyung.
"Oh, oppa! How are you? Bila oppa nak balik?"
"Hurm. Lagi 3 hari oppa balik."
Tiba-tiba, seorang jururawat masuk. Jiwon segera memberi isyarat supaya diam dan tunggu sebentar.
"Arasso. Eh, oppa. Jiwon kena letak dulu. Annyeong" Jiwon pun cepat-cepat menamatkan panggilannya.
'Fuhh.'
"Ms Jiwon." Jururawat itu pun mula menjalankan tugasnya. Jiwon pula hanya mengeluh dan mengenangkan nasibnya.
------
Ahhh. Molla molla molla.
Please comment. I just want to know about this story going good or not.Vote and comment pleaseeeeee..😟😟😟😟😟
YOU ARE READING
[re-writting]Missing U until My Last Breath [BTS TAEHYUNG/MALAY FF]
Romance"Appa Omma! bila nak jumpa Taehyung oppa? Jiwon miss him." kata Jiwon. "Hahaha. Jiwon miss him so bad?" tanya Mrs Kim kepada anak gadisnya itu. Jiwon pula hanya mengangguk. "Pelajar harapan bagi Seoul Of Perfomance Art bagi tahun ini jatuh kepada M...