Chapter 1

520 26 2
                                    

"Omma! Appa! Bila nak sampai? I really miss him." Tanya Jiwon sambil melihat awan yang bergerak perlahan di luar tingkap kereta.

"Are you really miss him ?" Tanya Mr Kim yang sedang memandu. 

"Yeah. It already  been 3 years Jiwon didn't meet oppa." Jiwon mengalih pandangannya kepada Mrs Kim dan Mr Kim yang berada di bahagian hadapan.

Kim Jiwon adalah adik kepada Kim Taehyung. Keluarga Taehyung menetap di Ireland. Manakala Taehyung menetap di Korea setelah lulus global audition. Taehyung dan Jiwon berdarah kacukan antara Ireland dan Korea. Jarak perbezaan umur mereka hanya 2 tahun, Taehyung 19 dan Jiwon 17 tahun.

"Hahaha. Omma dan appa pun rindu oppa kamu. Nanti kita holiday lama sikitnya dekat sana!" Balas Mrs Kim sambil mengusap kepala Jiwon.

"Jinjjah! WAH!!" Balas Jiwon dengan gembira. Mr & Mrs Kim hanya tersenyum melihat telatah anak gadis mereka.

Kereta BMW yang dipandu terus  meluncur laju ke highway menuju ke Ireland airport.

****

Di Korea,

"Yah- Taehyung!" Sergah Jimin dari belakang. Taehyung yang sedang meneguk air hampir tersedak disebabkan Jimin.

"Yah!  neoneun michyeoss-eo!  " Marah Taehyung.

"Mianhae!" Jimin segera meminta maaf. 😅😅😅

"Taehyung-ah! Bila family kau nak sampai?" Tanya Jimin seteleh keadaan menjadi reda.

"Maybe lagi 2 jam. Sekarang ni mesti diorang dalam pertengahan jalan dari Ireland ke Korea." Balas Teahyung sambil mengira-ngira.

"Oh." Balas Jimin.

"Aku tak sabar-sabar nak jumpa Jiwon! Ah I really miss her." Balas Taehyung sambil tersenyum apabila teringat telatah dongsaengnya itu ketika dia hendak pergi ke Korea.

Pada masa itu, Jiwon dan Taehyung tidak bertegur sapa apabila mendapat tahu yang dia akan terbang ke Korea untuk pelajarannya. Sampai je hari Taehyung hendak bertolak, Jiwon asyik menangis tidak ingat dunia.

Taehyung ketawa perlahan.

"Jomlah kita pergi Sopa dulu. Nanti lambat." Kata Jimin setelah lama Taehyungnmengelamun.

"Oh, arasso. Kajja!" Mereka berdua pun bertolak ke Sopa.

Jimin, Taehyung  dan Jungkook satu sekolah. Tetapi pada masa itu, hanya Jimin dan Taehyung sahaja yang graduate.

---
Di Seoul of Performance Arts (Sopa).

Semua ibu bapa mula memenuhi ruang di dalam dewan yang besar itu.  Jimin dan Taehyung mula mencari tempat duduk mereka yang telah ditetap.

"Taehyung! Jimin!" Jerit seseorang dari arah penonton. Jimin dan Taehyung mula mencari milik suara itu.

"Oh, Rapmon hyung! Diorang dah sampai!" Ujar Jimin apabila nampak kelibat Rapmon, Jin, Suga, Jhope dan Jungkook. Mereka pun lambai antara satu sama lain.

Majlis graduasi pun bermula. Mata Taehyung melilau mencari ahli keluarganya.

"Hurm, bila appa, omma dengan Jiwon nak datang? Hurm maybe diorang tengah on the way ke sini kot." Kata Taehyung kepada dirinya.

(Kemuncak Majlis)

"Baiklah, kini anugerah yang dinanti-nantikan. Anugerah pelajar harapan Sopa pada tahun ini." Kata - kata pengacara itu membuatkan semua terdiam.

[re-writting]Missing U until My Last Breath  [BTS TAEHYUNG/MALAY FF]Where stories live. Discover now