"Dongsaeng kepada salah seorang member BTS iaitu Kim Jiwon dongsaeng kepada Kim Taehyung atau dikenali sebagai V telah meninggal dunia pagi tadi." Berita mengejutkan itu telah membuatkan viral serta semua ARMY sedih dan simpati kepada Taehyung.
Aktiviti BTS pula terpaksa ditangguhkan seketika.
---
Di bilik tidur Jiwon.
Taehyung memandang setiap sudut tersebut dengan hatinya yang pilu.
"Jiwon-ah. Kenapa saeng tinggalkan oppa. Kenapa saeng pergi dulu sebelum oppa. Saeng dah janji nak jaga oppa dekat Seoul. WAE-YO?! Jiwon-ah mianhae! Kenapa Saeng tak bagitahu benda penting ni. Oppa menyesal!" Luah Taehyung sambil menghantuk kepalanya ke dinding. Jin yang kebetulan lalu disitu segera mendekati Taehyung lalu meletakkan tangannya pada kepala Taehyung supaya Taehyung menghantukkan kepalanya pada tangan dan bukan dinding.
---
Pada waktu malam,Taehyung hanya memandang kosong pada makanan yang dihidang oleh Jin. Semua memandang Taehyun dan melepaskan keluhan berat.
Jungkook segera bangun dam pergi. Tidak lama kemudian dia datang bersama sebuah diari lalu dihulurkan kepada Taehyung.
"Mungkin hyung patut tengok. Jungkook jumpa dekat locker Jiwon masa Jungkook nak kemaskan barang dia." Kata Jungkook.
Taehyumg pun mengambilnya lalu bangum dan duduk di sofa.
Dia pun membaca satu persatu muka surat yang tertulis dengan tulisan Jiwon.
*****
23 February 2013
Appa and omma pergi buat selamanya. Taehyung oppa sedih sebab omma dengan appa pergi time dia graduation. Jiwon kena support oppa! Fighting!
25 February 2013
Taehyung oppa bawa Jiwon balik Seoul. Dan tinggal dekat sana demgan dia. Jiwon happy dapat kenal dengan BTS oppa yang akan debut tak lama lagi. Semua baik hati. Gumawo sebab jagakan oppa Jiwon! Sarangahae BTS oppa!
30 February 2013
Congrats oppa! Akhirnya oppa jadi penyanyi! Jiwon harap oppa berjaya dan terus maju!
Tetapi oppa nampak lain dekat atas stage. V bukan oppa Jiwon!
3 March 2014
Dah setahun lebih Jiwon delat Seoul. Jiwon rindu dengan appa dan omma. Jiwon jeleous tengok kawan Jiwon bila balik. Omma dan appa diorang akan jemput diorang. It's okey. I have Taehyung oppa. And Bts oppa too.
15 March 2014
Happy birthday to you, Jiwon! Yeah! Jiwon turn to 18!
But appa and omma not here. Jiwon okey. But Jiwon kecewa dengan oppa! Dia lupa birthday Jiwon.
Kenapa Jungkook and Jimin oppa ingat birthday Jiwon! Diorang pun busy! Jiwon benci V oppa!
16 March 2014
Oppa still tak call Jiwon. Jiwon lega sedikit bila melawat appa dengan omma. Jiwon akan menetap dekat Ireland selama seminggu untuk rawatan penyakit Jiwon. Jiwon kena sembuh sebab Jiwon dah janji nak jaga Taehyung oppa.
20 March 2014
Kan best kalau arak ni dapat hilangkan tumor. Jiwon taknak Taehyung oppa sedih. Jiwom taknak tinggalkan oppa. Taehyung oppa! Jiwon nak teman oppa until you get married. Jeballl... oppa I really don't know what should I do!
*****
"Jiwon mianhae. Cheongmal mianhae!" Kata Taehyung. Air matanya mula mengalir dengan laju. BTS semua sedih melihat Taehyung yamg sedang memeluk diari Jiwon.
Mereka tak sangka Jiwom seorang gadis dan saeng yang aktif serta ceria menghidap kanser.
----
"Taehyung oppa! Jiwom rindu oppa." Peluk Jiwon. Taehyung terkejut apabila Jiwon memeluknya. Ia seperti mimpi.
"Annayeong haseyo oppa! Annyeong!" Kelibat Jiwon semakin lama semakin hilang.
Taehyumg terus terjaga dari tidur. "Taehyung kau okey tak?!" Jimin yang baru masuk kedalam bilik tidur terkejut apabila Taehyung duduk dengan nafasnya yang tercungap-cungap serta berpeluh.
"I meet Jiwon." Balas Taehyung.
'Aku simpati dengan kau. Kau dengan Jiwon lama berpisah dan baru nak mengisi masa yang telah lama dipendam. Dulu omma dengan appa kau pergi sekarang Jiwon pula tinggalkan kau. Aku pun tak sangka Jiwon sakit. Aku dah anggap Jiwon macam adik kandung aku sendiri.' Jimin bermonolog sendiri sambil menenangkan Taehyung.
-----
Setahun kemudian,
"Dijemput BTS . Welcome to Inkigayo!" Ucap Irene sebagai MC Inkigayo.
"Okey, Rapmonster. Boleh terangkan serba sedikit tentang lagi comeback kali ini?" Semua memandang antara satu sama lain.
"Saya rasa V yang sepatutnya beritahu tentang lagu I Need U." Rapmonster memandang Taehyung.
"Hurm. Lagu ni sebenarnya.. khas untuk dongsaeng saya. Kim Jiwon. Dan dah lama juga saya cipta cuma tidak kesampaian. Jadi comeback kali ini saya memgambil peluang untuk debutkan lagu ini. Tetapi malangnya dongsaeng saya sudah tiada.." Taehyung terdiam. Jhope yang berada disebelahnya mula mengusap belakang Taehyung.
"It's okey, hyung. Jiwon -ah! I miss you--" Taehyung terhenti dan air matanya mula mengalir.
"Jiwon-ah! I'm Taehyung oppa and you're my dongsaeng!" Taehyung pum mengakhirkannucapannya.
Pada hujung rancangan, Lagu I Need U telah mendapat juara. Semua ARMY sorak keringan. Teahyung pula sedih campur gembira, dia berharap Jiwon juga berada disitu dan sama-sama meraikan kejayaan.
Di dalam kereta, semua diam setelah selesai di Inkigayo.
Teahyung hanya mendiamkan diri dan membuangkan pandangannya keluar tingkap sambil melihat pelajar sekolah pulang dari sekolah melalui kawasan sekolah.
"Jiwon-ah! Jungkook oppa janji akan jaga Taehyung hyung sebaik-baiknya. " kata hati Jungkook apabila perasan Taehyung mengalirkan air matanya. Dia hanya membiarkan Taehyung melayan perasan dia faham Taehyung rindu akan dongsaengnya. Dia pun mengalihkan pandangannya keluar tingkap sambil melihat awan yang sedang bergerak.
-----
The endP/s : date debut bts dan tentang ciptaan Lagu I need u tu semua rekaan. Author tak baca lagi meaning lagi I need U. Semua hanya rekaan. Author bukan ARMY tegar just biasa biasa saje. So tu semua rekaan untuk cerita ni.
Leave your comment please.
Vote tooo...😊😊😀😀😁
YOU ARE READING
[re-writting]Missing U until My Last Breath [BTS TAEHYUNG/MALAY FF]
Romansa"Appa Omma! bila nak jumpa Taehyung oppa? Jiwon miss him." kata Jiwon. "Hahaha. Jiwon miss him so bad?" tanya Mrs Kim kepada anak gadisnya itu. Jiwon pula hanya mengangguk. "Pelajar harapan bagi Seoul Of Perfomance Art bagi tahun ini jatuh kepada M...