Final +-+

368 32 2
                                    

(Namjoon POV)

Aku brlari dan trus brlari.. Nana..  Mianhae!!

Sesampai je dkat dpan wad yng brpintu kaca tu aku trus tekan button untuk msuk kedlm wad tu..

Apa yng aku nampak..

Omma dh melutut smbil nangis.. 

Appa peluk omma turut menangis..

Dan stu katil yng dh brtutup dngn kain putih..

Aku trus brlari ke katil tu..

Dan bkak kain putih tu..

Wajah seorng yeoja yng sngat aku rindu ada dkat depan mata aku skrng..

"Nana.. Nana!!  Bgun Nana..  Oppa dtg ni.. " bdannya aku goncang kuat..

Mke die pucat..

Kepala die still trlindung sngan beanie biru yng aku bgi 3 thn lps..

Bibir die putih seputih mke die.. Mcm dh x de darah dlm badan die.. 

Nana sakit ape?? Knapa die tak pernah bgitau aku??

Beanie ats kpala dia aku tarik sikit ke ats..

Dan ank rmbut dia???

Takde..

Untuk kepastian yng lebih lgi..  Aku mnarik sehingga mnapakkn kpalanya yng sudah takda satu urat rambut pun..

Mataku aku tutup rapat.. Air liur aku teguk prlahan tpi tetap trasa perit die.. Aku yng tngok adik aku pun dh terasa keperitan sakit die tmbah plak die yng lgi lama menanggung sakit dri aku..

Tnpa aku sedar air mata jernih aku jatuh lgi.. Pipi Nana aku pegang..

"mianhae Nana..  Mian!! " ucap aku prlahan lantas aku peluk tubuh kecil Nana  yng dh trkujur kaku diats katil... Air mata aku makin lebat tpi aku hiraukan..

Pelukan aku lgi prketatkan...

"wae Nana.. Wae?? "

"Nana knapa tinggalkn oppa.. "

"Nana mianhae!! Oppa dh abaikn Nana.. Oppa mnyesal .. Mesti Nana mrahkan oppa kan??..  Mianhae Nana!! " bisik aku di telinganya.. Air mata aku aku kesat sehingga habis..

Bdan Nana yng aku peluk aku letak smula di katil.. Bahu aku terasa mcm kna pegang..

Aku pndang blkg ..

"omma!!  Appa!!.. Maafkn Namjoon.. Mianhaeyo!!" trus aku peluk omma dan appa aku..

"bkn salah namjoon pun..  Dh..  Jngn nangis.. Kita kena tabah.. " kata appaku smbil menggosok2 blkg aku.. Omma?  Skrng ade dlm dakapan aku..

Nana yng ade ats katil aku pndang lama..

Snyuman masih kekal di bibir Nana dan walaupun Nana skrng dh prgi...

Mianhaeyo Kim Nana.. 

Mianhae..





Setelah majlis pngkebumian Nana ..

kubur Nana aku tatap lama.. Aku doakan die tenang dekat sana..

Ada orang datang dekat aku tpi aku abaikan.. tak ada mood nak cakap sekarang ..

"monnie.. " aku pndang empunya suara.. Dan die baekhyun..

"nae bacon.. Wae? "

"Ni..  Nana ade bgi dkat aku buku ni..  Die slalu cite psl ko dkat aku.. And stiap kali die crite wktu tu jgak die peluk bku ni.. "

aku pandang buku yang Baekhyun hulur dkat aku..

Turqoise?? ni warna favourite Nana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Turqoise?? ni warna favourite Nana.. aku cepat2 amik dari tangan baekhyun..

aku tatap lama dekat diary tu.. Nana ade tulis diary ke?? "and one more thing" aku pandang Baekhyun balik.. "aku ade bagi dkat parents kau satu surat ni dari Nana, ko bacala dengan parents ko okay??" bahu aku di tepuk olehnya.. Aku hanya angguk perlahan dan hati aku hanya menyumpah cakap aku pabo.. pabo sebab dah abaikan adik aku.. huuh..
nak menyesal pon dah tak ada guna..

aku hanya tengok Baekhyun berjalan pergi dari aku.. kubur Nana aku tatap buat kali terakhir..

maafkan oppa Nana..





"appa.. omma.. Namjoon dh balik.." pintu rumah aku tutup perlahan..
kasut aku bukak dan letak dekat ats rak kasut..Buku diary Nana still ada dalam pegangan aku.. Aku jalan ke ruang tamu..omma dengan appa ada duduk atas sofa.. tangan appa ada pegang gambar aku satu family Chirstmas tahun lepas..

semua ada kecuali aku..

aku terus duduk sebelah appa.. "appa.. namjoon minta maaf.." appa pandang aku.. senyuman terukir bibir dia.. aku tahu dia tengah sedih sekarang.. aku terus peluk appa..

"Namjoon tak salah pon.. dah takdir Nana untuk tinggalkan kita.. kita terima dengan hati terbuka arachi??"
aku hanya angguk dan wajah omma aku tatap.. mata aku rasa pedih sekarang.. omma terus peluk aku dengan appa..

"Omma sentiasa sokong Namjoon.. jangan salahkan diri kamu tu.. kamu sekarang dah ada family kedua.. BANGTAN.. diorang perlukan Namjoon.. so be the good leader okay??" omma memang pandai pujuk aku.. sayang dia.. aku lepaskan pelukan ..

"okay omma.. I will do my best to BANGTAN.."

"That's my boy.. dah.. don't be sad arachi??"

aku angguk perlahan..

"umm.. appa, omma.. namjoon naik atas dulu ye.. penat.." omma ngn appa just angguk..

"nah.. ni surat untuk Namjoon dari Nana.. bacala ye.." aku sambut surat tu dari tangan appa.. surat tu aku selit dekat dalam diary..

aku terus mendaki naik bilik aku..

-TBC-

Maafkan saya wahai readers2 sekalian.. jeongmal mianhae..

saya lambat publish chap ni.. skrang baru ada masa nak update.. sorrry again..

saya.. saya..

umm..

ade lgi stu chap..

umm..

harap korang sume x jemu nak baca sambungn cite ni..

umm.. ni.. sya janji.. paling lambat ahad ni saya publish and cite ni habis.. hope korang nak baca lagi cite ni..

umm... annyeong!!

✔Last Days In My Life  #Kim Namjoon_RapmonStory#Where stories live. Discover now