~B.D.~ Bölüm 5

29 6 4
                                    


Multi: Kuzey Atabey



  Çağan'ların gidişinin üzerinden iki gün geçmişti. Kaderin bizi karşılaştırması ve ortaya çıkan dostluk ile bağlılığın var oluşu beni bu ana dek düşündürüyordu, kim derdi ki korumaya çalıştığım küçücük çocuğun ailesi ile benim ailemin dost olduklarını, gerçekten büyük bir tesadüf yada kader adına ne dersem diyeyim yaşamış ve yeni insanlarla tanışmıştım. Daldığım düşüncelerden fırından gelen ses ve kokular sayesinde çıkmış son anda yanmaktan kurtardığım damla çikolatalı kurabiyelerimi fırından çıkarmıştım.

  Bu esnada arkamdan bacaklarıma sarılan eller ile ve ne olduğunu anlamak için arkamı dönerek kim olduğuna bakmıştım, Çağan'ın gülen yüzü ile karşılaşınca heyecanla eğilip kucağıma alarak öpmeye başlamıştım, öpücüklerimle kıkırdamaya ve bana sıkı sıkı sarılmıştı anlaşılan ikimizde bu iki günde birbirimizi çok özlemiştik. " Bebeğim hoş geldin benimi özledin sen bakayım. " derken birbirimizden kopmamıza neden olan öksürük sesiyle yüzümü sesin geldiği yöne çevirdim, karşımda kumral uzun bir bedene sahip, yakışıklı fakat sert bir yüz ile göz göze geldim. ' Maşallah Allah neler yaratıyor. ' Diyerek iç çekmiş ve Çağan'ı kucağımdan indirerek karşımdaki bey efendiyle konuşmaya başladım. " Hoş geldiniz buyurun. " Bakışlarında anlamdıramadığım bir huzur mevcuttu ama bir yandan da soğukluk barındıran bir duruşu vardı.

  " İyi günler hanım efendi umarım rahatsızlık vermiyoruzdur  ben Çağan'ın babası Kuzey Atabey, buraya sizinle tanışmak ve  Çağan'a yaptığınız  yardımlardan dolayı teşekkür etmek için gelmiştik." Sesindeki otoriterlik ve ses tonu buz gibiydi ama yakışıyordu da bu karşımdaki adama.

  " Rica ederim ne demek yapmış olduğum pek bir şey yoktu, ayrıca her zaman kapım açıktır bu yakışıklıya. " Derken hafif bir iç çekiş ile ' Kızım sana diyorum gelinim sen anla modunda. ' Aman ilk anda adama rezil olmaya gerek yok,  bakışlarımı Çağan'a çevirmiş ve yüzünü okşamıştım.

  " Bu arada bende  Pera Sancak memnun oldum Kuzey bey. " Diyerek hafif bir şekilde başımı sallamıştım.

  " Ailemden öğrendiğime göre siz Ekrem amcamın kızı olmalısınız, yıllar sonra böyle  bir tesadüf ile tanışmak pek enteresan oldu. "

  Yüzünde hafif bir yumuşama olmuştu konuşması esnasında, bende ses çıkarmadan adamın her bir kelimesini dinlerken sanki masal dinler gibi dinlemiştim. ' Of kızım kendine gel, ilk defamı bir adam görüyorsun. ' Diye kızmıştım kendime .

  " Evet bende bu yaşananlardan dolayı ailenizi  tanıma fırsatı buldum, ne kadarda normal bir  tanışma durumumuz olmasa da. " Dedim güler bir yüz ile.

 " Ah! kusuruma bakmayın ayakta kaldınız buyurun şöyle içeri geçip oturalım. " Diyerek mutfaktan çıkmış köşede yer alan masaya yerleşirken Çağan'ı da kucağıma oturtmuştum.

 " Size bir şeyler ikram edeyim, fırından yeni çıkardığım damla çikolatalı kurabiyelerim var ve yanında kahveye ne dersiniz? " Dedim tebessüm ederek, o da başı ile onaylamış ve bakışlarını oğluna odaklamıştı, bende Ediz'e seslenerek yanımıza çağırdım.

 " Buyurun güzel patroniçem ne arzu edersiniz. " Diye yine şaklabanlık yapmıştı. bende bu durumuna gülmüştüm bu sırada Kuzey beye baktığımda yüzünde memnun olmamış bir ifade vardı ama nedenini anlayamadığımdan önemsemeyip Ediz den siparişleri rica ettim.

 " Ediz'cim rica etsem bey efendiye. " Derken kahvesini nasıl istediğini bilmediğimden ona döndüm. 

" Pardon kafvenizi nasıl istersiniz? " Diye sordum tatlı bir ifadeyle. "

" Sade lütfen " onaylayarak Ediz'e 

" İki sade kahve, Çağan için bir dilim çikolatalı pasta ile portakal suyu olsun birde fırından yeni çıkardığım kurabiyelerden rica ediyorum, bu arada Dolunay nerelerde göremedim onu. " Dedim, cidden  bu kız nerelere kayboldu yahu? 

 " Dolunay eksik olan malzemeleri almak için çıkmıştı birazdan burda olur. " Deyip yanımızdan ayrıldı. Bu sırada Çağan'ın kucağımda mayıştığını fark edip yüzünü okşadım biraz kendine gelir gibi oldu babası bu duruma kaşlarını çatmış bir şekilde  bize bakıyordu fakat gözlerinde farklı  bir ifade de vardı.

 "Bir sorun mu var Kuzey bey. " Adam sert bakışlarını bana çevirmesiyle yumuşatmış.

 " Hayır sorun yok, sadece dikkatimi çekti de sanırım oğlum kendisini yanınızda rahat hissediyor, bildiğim kadarıyla dadısına dahi size olan yaklaşımındaki rahatlığı yok ayrıca yaşamış olduğu kargaşadan dolayı çok yıprandığını farkettim yanınızda huzurlu olduğunu görmek hoşuma gitti. "

 " Anlıyorum bu arada sorumlular bulundumu? " Demiştim heyecan ve tedirginlik barındıran bir ses ile. Konuşmaya devam ederken Ediz gelmiş ve ikramları bırakıp gitmişti bu arada bende Çağan'a pastasından bir lokma yedirirken bakışlarımı adama çevirmiş konuşmasına devam edebileceğini ima eden bir baş hareketinde bulunmuştum. Kuzey bey kahvesinden bir yudum almasının ardından konuşmasına devam etmişti.

 " Evet bulundular öğrendiğimize göre olayın nedeni Çağan'ın dadısının eski nişanlısı, adam kızın dadılık için çalıştığı evin zengin bir aileye ait olduğunu öğrenmiş ve bir kaç adam ile bizim evi izlemeye başlamışlar, buldukları ilk fırsatta da Çağan'ı kaçırıp fidye isteyeceklermiş. Dadısı Çağan'ı parka götürünce orada saldırmışlar, tabi hiç bir şey elde edemeden adamlarım olaya müdahale etmiş fakat adamlar silahlı olduklarından bir adamımı kaybettim adam eski nişanlısını da darp etmiş, kız henüz kendine gelemedi ve hastanede doktorun dediğine göre o da bir kaç güne toparlanırmış, şimdi her şey yolunda geldiğimde ağabeylerin ve babam adamlarla güzelce ilgilenmişti. " Dedi yüzünde belli belirsiz bir sırıtmayla, hayretle dinlemiştim anlattıklarını, biz böyle sohbetimize devam ederken pastanenin kapısının önünde birden bir kargaşa peyda oldu, çıkan seslerden birinin Dolunay'a ait olduğunu anlayınca birden ayaklanmamla kucağımda bulunan Çağan'ı unuttuğumu fark ettim onu çabucak kalktığım sandalyeye oturtarak, 

 " Tatlım hemen geliyorum sen pastanı güzelce yemeye devam et olur mu? " Diyerek kapıya doğru yürümeye başladım, yanımda bir bedenin varlığını hissedince Kuzey beyinde benimle birlikte kalktığını anladım sanırım o da kargaşanın sebebini merak etmişti.


Bölüm sonu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 17, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BEYOĞLU DİLBERİ (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin