"Huhhhhhhhhh"keluh aku
mana tak aku mengeluh..orang cuti sekolah adalah hari untuk berehat tapi malangnya aku tidak.Pada hari yang tertentu sepanjang cuti sekolah ini adalah hari aku akan ke sekolah seperti biasa.nak tau kenapa?sudah tentu lah kelas tambahan yang dibuat oleh Miss Mei..kelas tambahan matematik tambahan ,hahahh nampak tak tambahan tambahan tu,,memang bertambah-tambah lah sakit kepala aku lepas ni..tapi hari ni ada sedikit kelainan..walaupun mulanya aku mengeluh tetapi didalam hati ini hanya tuhan sahaja lah yang tahu bertapa nervousnya aku untuk ke sekolah sekejap lagi.semua ini gara-gara kerja projek kimia yang akan kami bincangkan hari ni.
And yes i'm going to meet him, Muhammad Isyraf Hakim Bin Hamzah today!my only crush..and i'm so nervous!
Ting!
Telefon berjenama lenovo aku berbunyi menandakan whatsapp masuk.aplikasi whatsappa ku buka dan tertera nama Nazihah di kaca telefon aku.
Nazihah
Assalammualalaikum Isya aku dah otw.cepat siap!aku tunggu kau dekat sekolah,jangan lambat!.
Aku
Waalaikumusalam,okay aku siap sekarang tunggu jer aku.
Aku menutup apklikasi whatsapp.dan aku mencapai shawl aku yang berwarna merah lalu membungkuskannya di kepala aku and siap!aku terus mengambil barang aku dan menaiki bumble bee kesayangan abang aku.
***
Tiba di sekolah aku terus duduk di bus stop depan sekolah.tapi...mana si Nazihah ni..kata dah on the way batang hidung pon tak nampak.tadi beriya-iya suruh aku cepat.sengal lah dia ni!tiba-tiba sebuah kereta toyota vios berhenti di depan aku.Hah!panjang umur aku baru ingat nak membebel dekat dia ni sebab lambat.
"Sorry wehh tadi mama aku suruh teman beli sarapan dulu tu yang lambat.hiihihi"
"ermm yelah.."jawab aku mendatar
"kau marah aku ke?sorry lah aku tak sengaja lah.takkan aku nak ingkar cakap mama kau pulakkan."
"mana ada aku marah.."
"alah sorry lah..sorry okay nanti aku belanja kau coklat kegemaran kau."
"betul eh aku tuntut tau!"
"yer aku janji..ohh by the way aku dah baca dan cerita 'My Crush!' kau tu.."
Hah itu dia dah datang dah.. Aku betul-betul lupa yang Nazihah ada cakap dengan aku yang dia nak baca cerita aku kat wattpad.. Ni yang buat aku takut ni..
"Ou.. Ouhh. Ka. Kau dah baca? Sssoo macam mana best tak? "
"Best gila! Tak tau pulak yang kau reti buat cerita sweet macam tu.. Kalau tak kau asyik dengan fanfic korea kau tu.. "
"Hahaha.. Nak buat macam mana dah aku suka aku buat lah.. "
"Kau memang... Tapikan.. Ada benda aku nak tanya kau pasal cerita tu. "
"Ke.. Kenapa?"
"Lelaki dalam cerita kau dekat wattpad tu kenapa macam Isyraf je?"
Alamak sudah! Aku nak jawab apa ni...
"Hah! Isyraf? Kenapa Isyraf pula? Bukan dia lah..bukan! Bbu..bukan!"
"yeke bukan?tapi sirius watak tu macam Isyraf!"
YOU ARE READING
Si Pengacau Hati!(On Hold)
Teen Fiction********************** Hidupnya yang tenang kini diganggu dengan gelodak jiwa dan perasaannya sendiri. Tak pernah langsung dirinya ingin tertarik pada seorang lelaki. Lelaki yang tak pernah diketahui kewujudan olehnya! Akhirnya, tiada kata nafian la...