Salı
Sevgili günlük,
Diğer yerleri bilmem ama İstanbul'da yaşıyorsan güzel bir kız olmak zorundasın. Kime sorsan bunun önemli olmadığını söyler. Hayatımda duyguğum en büyük yalan, "dış güzellik önemli değildir" safsatası. Kimse kusura bakmasın ama güzel kızla güzel olmayan kızın farkı apaçık ortada. Sınıfıma bakıyorum, yakışıklı erkekler güzel kızlarla takılıyor. Öğretmenlerin bile onlara bakışı değişik. Kimseye kızmıyorum. İnsanın doğasında var bu. Küçücük bebek bile güzel olanı seçebilir ve onu ister. Bu herşeyde böyledir. Bir çerez tabağında önce fındıklar, fıstıklar, bademler, kajular biter. Ancak onlar bittikten sonra insanlar leblebileri görmeye başlar. Güzel olan şeyler pahalıdır. Güzel bir topuklu ayakkabıyla, basit sıradan bir ayakkabı arasındaki fiyat farkı bunu açıklar. Ucuz olan ayakkabıyı seçen de gücü yetmediği için onu seçer. Yetseydi güzel olanı seçerdi. Çirkinlerin çirkinlerle çıkmasının sebebi bu. Kadınlar rahat olmadığı halde sırf güzel diye uzun topukluların üzerinde ayakta kalma mücadelesi veriyorlar. Diğer ayakkabı daha rahat. İç güzelliğin önemi nerde kaldı!? Güzellik önemli değilse insanlar neden binlerce lira harcayıp üzerine bir de bıçak altına yatıp estetik oluyorlar!? Kozmetik malzemelerine neden çok para veriyorlar!? Çünkü güzellik bir kadının ya da kızın en büyük gücüdür. Ve ben o kadar güçsüzüm ki... Daha bu haftasonu otobüste bir çocuk güzel bir kıza yer verdi. Oysa ki ben yarım saattir oradaydım. Benim gibi aşk acısı da çekmezler genelde. Alışverişte ne beğenirlerse alırlar. En güzel elbiseler benim üzerimde çok sıradan elbiselere dönüşebiliyorlar. O yüzden ne beğenirsem giyemiyorum. Oysa güzel çuval giyse yakışır. Filmlerde başrollerde hep güzel yüzler vardır. Reklamlar için de güzel yüzler seçilir. Mesela biskolata erkekleri... Ve Adolf Hitler çirkinleri öldürüp güzel ırk yaratmaya çalışmadı mı!? Şimdi kimse çıkıp da bana dış güzellik önemli değildir hikayeleri anlatmasın.
İyi geceler günlük.