Terbuka luas mataku melihat si dia di dalam kereta.
"HAFIZ?! apa dia buat dalam kereta tu? Kenapa dia..."omelku sendiri.
*New character
Hafiz.
Kawan aku dari aku kecil lagi.
Kenal pun sbb family kitorng rapat.
Walaupun muka dia handsome berdarahkan matsaleh, putih, tegap.. Aku tetap rasa dia tu annoying. Tengok muka dia je pun nak lempang!! Aish!Dia tu tingkatan 5. Budak sains tulen. Dekat sekolah tu ramai sangat yg minat dia. Dia tu je tanak layan. Pelik betul aku. So yeah. Sama sekolah pulak tu. Annoying -_-.
*Aku masuk dalam kereta.
Semasa perjalanan ke sekolah, kami berdua diam je. Entah lah. Rasa pelik selalunya banyak cakap juga dia ni."Sha, dah breakfast?" Kata hafiz kepadaku dengan senyuman di muka.
"Ha dah tadi dkt rumah masa tunggu fiz" jawabku dengan selamba.
"Eh berapa kali nak cakap ni! Abang kan suruh sha panggil abang, abang fiz. Cer hormat sikit abg ni"
"Yelah abang." Kata ku sambil memerlinya.
Hafiz tetiba mencubit hidungku dan ketawa dengan telatahku.
"Sibuk ah nak sentuh sentuh haih"
Hafiz gelak dan dua dua diamkan diri.Sampai je di sekolah, aku terus berjalan laju laju supaya si hafiz tu tak ikut aku.
*tengtengteng*
Aku masuk ke kelas 4 Science iaitu class aku sendiri. Haih mata pelajaran pertama biologi pulak tu adui malasnya aku.. Sambil tgh menunggu cikgu masuk aku pun berborak dengan kawan ku, Si fazlin.
Sedang asyik berborak,
Tiba tiba..
Cikgu biologi masuk ke kelas.
Dan ditepi cikgu tu seperti muka yg aku kenal.ZARIF!
apa dia buat dekat sini?!
Terkejut hingga tak terkata aku.
Fazlin tanya,
"Woi kau okay tak? Muka mcm nampak hantu je kau ni" kata fazlin sambil goyangkan badan aku.
"Faz, tu dia.. Aku kenal dia tu. Apa dia buat dekat sini..?" Kata ku dalam keadaan masih terkejut."Okay class! Today kita ada murid baru from Asis. Dia pindah sini coz his parents suruh so introduce yourself student"
"Hi. I'm Zarif Zulfahmi Bin Dato' Ahmad. You guys can call me Zarif" katanya sambil memandangku.
Shit! What is going now?!
YOU ARE READING
Memang dia suami aku!
RomanceHi! Saya Adyana! And this is my first story so enjoy it.