Chapter 3

181 4 0
                                    

Di sekolah

Kringg....
(tanda waktu masuk ke Kelas)

"cepatlah korang masuklah dalam kelas Nanti cikgu che nasir marah lagi "jerit alia kepada kawan kawannya.

"OK LA "jawab kawan kawannya 

(mereka semua masuk ke dalam Kelas )

"selamat pagi cikgu "*ketua kelas*

"Selamat pagi cikgu"turutilah dengan murid lain.

"ok hari kita ada 4 orang murid lelaki baru "jelas cikgu che nasir kepada murid murid

"kalian berempat mempekenalkan diri masing masing "kata cikgu che nasir.

"Hai. Nama saya Adam.
"Hai. Nama saya Irfan.
"Hai. Nama saya Mikail.
"Hai. Nama saya Iqbal.

(malangnya budak baru yg bernama iqbal itu duduk bersebelahan dengan ain )

"kenapalah budak ni duduk tepi aku nenyemak ja "ain berkata di dalam hati.

(nurul, farisha n alia hanya tersenyum yg hampir gelak sambil menutup mulut)

Kringg...
(tanda waktu rehat)

(mereka berjalan menuju ke kentin)

"Hey ain kau dari tadi senyap je kenapa? "tanya alia kepada ain.

(ain hanya senyap )

"atau kau suka budak si iqbal tu duduk tepi kau "tanya Farisha sambil gelak.

"korang boleh diam tak? "jerit ain kepada kawan kawannya lalu dia berjalan dengan cepat ke kentin.

"Ehhh! "Ketiga tiga orang mereka hairan dengan sikap ain.

"aku kan hanya gurau tak kan tu pon dia dah marah "tanya Farisha dengan nada yg risau.

"jomlah kita tanya dia "ajak Nurul.

(lalu mereka pergi ke kentin dan berjalan ke tempat duduk ain. )

"ain kau marah aku ke? "tanya Farisha

"tak lah "jawab ain dengan muka yg geram.

"lepastu yang kau tinggalkan kitaorang kenapa? "tanya nurul dengan muka yg hairan.

"Ada yg korang tak tau masa silam aku dengan iqbal tuh "jawab ain.

Nak tahu apa yg masa silam ain dengan iqbal. Tunggu saya update cerita ni. Maaf kalau ada tersilap typo n jgn lupa undi saya.

Miss pink 🌸 and Mr. Blue 👫

Miss Pink and Mr. Blue Where stories live. Discover now