"what "kau ceritalah dekat kitaorang masa silam kau tuh "tanya alia dengan muka terkejut.
"ha. Ceritalah please 🙏 "pujuk Farisha kepada ain.
"ya la.. Ya la.. Tapi korang jangan cerita pasal hal nih dekat orang lain tau. Pesan ain kepada kawan kawannya.
"OK "jawab kawan kawannya sambil teranguk anguk.
"Masa aku dekat sekolah rendah dulu, aku couple 👫dengan si iqbal tuh. Selepas saja 1 tahun, dia ada perempuan lain, aku dah sayang dia sangat2. Lepastu aku nampak dia selalu dengan perempuan tuh n dia putus hubungan dengan aku.
"Ooo "jawab kawan kawannya dengan mulut bulat.
"macam tu kisahnya. Patut la kau marah sangat dengan si iqbal tu "kata alia kepada ain.
"Dah la tak payah fikir pasal tu sangat, tak petang pon.. "jawab ain dengan muka yg malas.
"irmm...
Kata kawan kawannya"Dah la jomlah kita kawan. Aku belanja korang makan boleh? Tanya farisha kepada kawan kawannya.
"Boleh boleh "jawab kawan kawannya
(selepas makan mereka pergi ke perpustakaan )
(mereka masuk ke dalam lalu duduk di atas kerusi )
"Eh tu buat si iqbal tu kan?"
Tanya nurul sambil menunjuk hari ke arah iqbal."ya lah"jawab alia
"dia pon suka membaca. Eh macam tak percaya ja."Kata Farisha dengan muka yg hairan.
"betul la dia suka membaca dari dulu lagi. "jawab ain
"ooo 😮"jawab kawan kawannya
" Dah la aku nak pilihan baju. Jom nurul, alia "ajak farisha.
(kitaorang dah tahu yg ain tu tak suka membaca itu sebab x ajak dia )
(nurul, farisha n Alia berjalan ke tak buku)
(tiba tiba iqbal berjalan ke arah ain)
"hai"kata iqbal kepada ain.
(iqbal duduk di Tepi ain)
Ain hanya diam
"kau masing marahkan aku lagi kan? "tanya iqbal dengan nada yg risau.
"tau tak pa. Aku still marahkan kau iqbal "jawab ain dengan nada yg marah.
" please la maafkan aku. Itu kan Kisah lama, aku dah buang Perasan tuh. "moon iqbal kepada ain.
"OK aku maafkan kau " jerit ain.
"thank you " jawab iqbal.
"sudi tak kau keluar jalan jalan dengan aku malam ni? "tanya iqbal dengan muka gembira.
"tak nak aku malas "jawab ain.
" boleh la "mohon iqbal
"ya la.. Ya la.. Kau datang ambik aku. Malam ni jam 8. "jawab ain
"OK. Thanks ain. Jawab iqbal dengan tersenyum lebar.
Kringg...
(tanda waktu pulang )Thanks baca. Maaf Klau ada tersilap typo. Jgn lupa undi /vote saya..
YOU ARE READING
Miss Pink and Mr. Blue
RomanceKisah ini tentang 4 orang gadis yang cantik dan kaya. Mereka meminati lelaki idaman masing masing...