Kahramanlar Çağı:Westeros tarihinin bir dönemi, ismini o dönemde huzur ve anlaşmaya uyarak yaşayan büyük erkek ve kadınlardan almıştır. Anlaşma yaklaşık dört bin yıl sürdü, maruz kaldığı bu süre içinde Ormanın Çocukları ve İlk Adamlar birbirlerine yakın büyüdü. Zaman içinde İlk Adamlar, Orman'ın Çocuklarının geleneklerini ve kültürel farklılıklarını kucakladı. Demir Adaların Boğulmuş Tanrı'sı dışında çocukların tanrıları İlk Adamlar tarafından kabul gördü. Bir çok soylu hanenin Kahramanlar Çağında yaşadığı bugün bile kanıtlanabilir. Mimar Brandon ve Zeki Lann gibi figürlerin o denemde yaşadığı söylenebilir.
Uzun Gece:Uzun, karanlık ve soğuk kış Westeros'un üzerine çöktü bu süre içinde geceler bir nesil sürecek gibiydi. Buz kuzeyden aşağı doğru karanlık örtüsü altında yayılıyordu. Ötekiler mutlak kuzeyden Westeros'daki yaşayan ve kanı sıcak akan herkesi öldürüp kendi tarafına geçirmek için harekete geçti. Uzun Gece, Şafak Savaşı sırasında sona erdi. Ondan sonra Çocuklar ve İlk Adamlar ejderha camı silahlarıyla Ak Yürüyenleri uzak kuzeye kadar geri püskürttü. Doğu geleneğinde Azor Ahai adlı efsanevi kahramanı çağırıp onun liderliğinde Işık Getiren dedikleri ateşten bir kılıcı Ötekilere karşı birlik olarak kullanmışlardı.
Sur'un Kuruluşu: Mimar Brandon'un efsanesine göre diğerlerinin geri püskürtülmesiyle Devler, İlk Adamlar ve Ormanın Çocukları duvarı yükseltti. Kuzey'in tehditlerini adamların topraklarında barındırmamak için, buz ve eski büyüden anıtsal bir sur inşa edildi. Bu sırada Mimar Brandon, Kışyarı yapılarını inşa etti ve kuzeyin ilk kralı oldu. Güneydeki Fırtına Burnu kalesi de Mimar Brandon tarafından inşa edilmiştir.
Gece Kralı: Sur tamamlandıktan bir süre sonra, 13. Gece Nöbetçileri Lord Kumandanı yeminine ihanet etti. Efsaneye göre, surun ötesindeki bir wight kadın tarafından baştan çıkarıldı, kendisini Gece Kralı ilan etti, özel ordusu ile beraber Sur'a karşı bir isyan başlattı. Saltanatının karanlık yıllarında korkunç vahşetler işlediği Kuzey masallarında anlatılır. Kışyarı'nın Starkları ile duvarın ötesindeki kral Joramun, Gece Kralı'nı yenmek ve Gece Nöbetçileri'nin namusunu güçlendirmek için güçlerini birleştirdi. Aynı zamanda bu Joramun'un dünyadaki devleri uyandırmak için Kış Borusu'nu kullandığı söylenir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Game of Thrones:Önemli olaylar
FantasyÖnemli olaylar kronolojisi,kitaplar ve destekleyici materyallere dayanarak dönemlerle Westeros ve Essos tarihi boyunca gerçekleşen önemli olayların özetidir.