Kyungsoo memasuki kawasan sekolah dengan hati yang gembira kerana dia akan bertemu dengan Chanyeolnya.Tiba-tiba seseorang menghalang laluannya.
"Baekhyun.."
"Do Kyungsoo.Jom pergi taman sekolah.Aku nak tanya kau sesuatu"ujar Baekhyun segera.
Mereka pergi ke belakang sekolah yang terletaknya taman.Ini masih awal pagi jadi,sekolah begitu sunyi dan sesuai untuk Baekhyun berbincang dengan Kyungsoo berdua.
"Kyungsoo-yah.Masa semalam keluar dengan siapa?"
"Semalam?"
"Ya.S E M A L A M,semalam!!"Baekhyun mengeja perkataan itu satu persatu.
'Tidak...Channie..tolong aku..Baekhyun akan mengetahui rahsia kita.Palliwa..'
"A-aku..k-ke-keluar d-de-dengan..."Kyungsoo tergagap kerana takut dengan paksaan Baekhyun.
"Dengan siapa Kyungsoo!!!Cepat beritahuku!"Baekhyun menjerit dan menggoncangkan bahu Kyungsoo.Air matanya juga turut mengalir dengan tiba-tiba.
"A-aku..k-keluar d-dengan P-park C-chanyeol.."
Selepas mendengarkan itu,Baekhyun segera menampar Kyungsoo tapi terdapat satu tangan yang menahannya.
"Jangan menyakitinya.Kau membuatkannya takut"suara itu mengeluarkan kata-kata yang tegas kepada Baekhyun.
Baekhyun dan Kyungsoo menolehkan kepalanya untuk melihat pemilik suara tersebut.
"C-chan-chanyeol.."
"Byun Baekhyun.Dengar sini baik-baik.Aku dan Kyungsoo sudah berpacaran.Dan kau!!!Kau tak ada hak nak memukulnya atau nak menjerit kepadanya walaupun kau sahabatnya."ujar Chanyeol dan menarik tangan Kyungsoo untuk keluar dari taman tersebut dan meninggalkan Baekhyun seorang diri.Kyungsoo hanya melihat Baekhyun sayu dan mengikuti Chanyeol.
Baekhyun sudah jatuh terduduk sambil menangis,menangis dan menangis.
Namun,jauh dilubuk hati seseorang...
'Baekhyun..sabarlah..semua ini akan berakhir...Ini semua salahku kerana aku bermain permainan tu.Aku akan datang kepadamu jika masanya sudah tiba'
.
.
.
Baekhyun POV
"Kenapa?kenapa?!!Kenapa Kyungsoo sanggup menipuku!!Dia juga merampas Chanyeol daripadaku dan Chanyeol memilihnya!!
Kyungsoo...kau dah tau yang aku mencintainya..tapi kenapa?!!Kau menyakitiku Kyungsoo-yah..
Do Kyungsoo...betulkah dia jodohmu?Baiklah...aku akan melepaskannya demi kau.Maafkan aku Kyungsoo sebab aku ingin menyakitimu.Aku tak pernah ingin menamparmu.Tapi,aku jadi bodoh sebab seorang namja yang kita cintai.
Chanyeol..aku mencintaimu.Mungkin aku terpaksa melepaskanmu demi Kyungsoo..Maafkan aku kerana ingin memukul kekasih hatimu.Maafkan aku..Jaga dia baik-baik"
Tiba-tiba.....
.
.
.
Sehun POV
Aku memasuki sekolah dengan Chanyeol.Aku lihat murid tidak terlalu ramai dan aku mengajak Chanyeol untuk pergi ke taman belakang sekolah.
"Jom"Chanyeol bersetuju dengan cadanganku.
Apabila kami hampir dengan taman sekolah,aku terdengar seorang yeoja menjerit.
'Adakah itu suara Baekhyun?Dia bercakap dengan siapa?'
Selepas mendengarkan itu,Chanyeol segera pergi dekat dengan taman sekolah untuk melihatnya.Matanya diperbesarkan setelah nampak Baekhyun memarahi Kyungsoo dan ingin menamparnya.
Aku hanya berdiri jauh sedikit dari tempat mereka.Chanyeol pula segera menyelamatkan Kyungsoo dan pergi meninggalkanku begitu saja.
Tiba-tiba aku melihat Baekhyun yang sudah terduduk dan mendengarkan luahan hatinya.Perasaan sedih melanda di hatiku kerana melihatnya menangis disebabkan Chanyeol.
'Adakah aku sudah menyukainya?Tidak..'
Tanpa persetujuan otakku, aku segera mendirikannya dan memeluknya.
Baekhyun kelihatan terkejut tapi membalas juga pelukanku dan terus menangis."Menangislah sebelum loceng sekolah akan berbunyi.Kau perlu kuatkan semangat".aku memberinya semangat dan mengusap kepalanya sambil membau rambutnya.Rambut Baekhyun berbau strawberi dan sangat lembut.
Setelah beberapa minit,aku menolehkan mataku untuk melihat jam.
"Baekhyun...Hey,kita akan terlambat untuk masuk kelas.Loceng sekolah akan berbunyi 5 minit lagi"aku melepaskan pelukan dan menarik tangannya untuk masuk ke kelas.Dia hanya berdiam diri dan mengikutiku.
"Sehun"
Suara itu menghentikan pergerakanku.Aku menolehkan badan dan memberikannya senyuman.
"Ya?"
"Gomawo.Kau sangat membantu."
"Gwenchana.Kalau kau sedih lagi,datang kepadaku.Aku akan menolongmu"
Dia tersenyum selepas mendengarkan kata-kataku.Senyumannya membuatkan hatiku bergetar dengan tiba-tiba.
"Janji?"
"Ya."
'Byun Baekhyun.Aku rasa aku...Aku Cintakan Kau'
.
.
.
.
Finally,Chapter 4 was update!!Typo menghantui..Hehehe!
Sorry kalau bab sedih dia tak sampai sebab ni baru first time menulis...Apapun jangan lupa vote!
Annyeong..👋👋👋
YOU ARE READING
Lonely Love (Chanbaek)
FanfictionTittle: Lonely Love Author: Han Jimin Main Cast: Chanyeol Baekhyun (GS) Kyungsoo(GS) Sehun Other Cast: Kai Luhan (GS) Summary: Byun Baekhyun yang mencintai Park C...