Author POV
"Aku mencintaimu" ujar seorang yeoja manis kepada namja tampan dihadapannya. Namja tersebut kelihatan terkejut.
"M-maafkan aku. Aku tidak mencintaimu Baekhyun-ssi"
Namja tersebut pergi meninggalkan Baekhyun. Baekhyun mengalirkan air mata dipipinya dan berlari mencari Kyungsoo yang mungkin di kelas mereka.
"Kyungsoo-yah...hiks hiks"
Baekhyun segera memeluk Kyungsoo yang sedang minum air sambil membaca buku.
"Baek..kenapa menangis ni?Ush...uljima..Ceritakan kepadaku semuanya jika sudah tenang."
Baekhyun tidak menghiraukan pertanyaan Kyungsoo.Dia terus menangis teresak-esak di dalam pelukan Kyungsoo.Baju Kyungsoo basah lencun kerana air mata Baekhyun yang seperti tidak akan habis.Kyungsoo mengusap belakang badan Baekhyun dengan perlahan seperti seorang ibu yang menenangkan anaknya.
Beberapa minit kemudian...
Baekhyun melepaskan pelukan mereka selepas mebuat baju Kyungsoo basah.
"Hiks..hiks.Kyungsoo-yah,maafkan aku jika aku menyusahkan mu.Aku memang dilahirkan untuk menyusahkan orang disekelilingku.Maafkan aku Do Kyungsoo.Hiks..hiks."
"Baek...apa yang kau katakan?Kau sahabatku sejak kecil.Sahabat sejatiku.Kau tidak pernah menyusahkanku.Sekarang,cepat beritahuku.Siapa yang membuatmu seperti ini.Palli,Baekhyun-ah"
"A-Aku meluahkan perasaanku kepada Park Chanyeol.Kau juga tau yang ini pertama kali buatku.Dia menolak perasaanku dan pergi meninggalkanku tanpa sebab."
"Mwo?!Park Chanyeol?"
Kyungsoo sedikit terkejut dan membesarkan mata burung hantunya.Baekhyun merasa malu lalu menundukkan mukanya.Park Chanyeol seorang ketua Pengawas,Ketua kelab bola keranjang,sentiasa mendapat nombor 1 di dalam kelasnya dan ramai peminat.Namun,Baekhyun juga apa kurangnya.Byun Baekhyun,seorang yeoja yang berasal dari keluarga yang kaya.Cantik dan juga manja dengan sesiapa yang rapat dengannya.Dia juga mahir dalam hapkido.
"Ya..."
"Tenanglah Baek..Mari aku belanjamu makan.Kita lupakan apa yang terjadi"
Baekhyun mengangkat mukanya dan tersenyum kepada Kyungoo.Dia bersyukur kerana mempunyai sahabat yang memahaminya.
"Kajja!"
Baekhyun menarik Kyungsoo untuk pergi ke kantin.Kyungsoo tersenyum melihat telatah Baekhyun yang seperti budak-budak.
.
.
.
Chanyeol pergi ke perpustakaan dan menemui Sehun yang sedang membaca buku.Dia duduk dihadapan Sehun dan memanggil Sehun dengan suara yang perlahan.
"Sehunee.Mari jumpa diluar.Aku mahu bercakap denganmu."
"Arraseo"
Chanyeol dan Sehun keluar daripada perpustakaan dan pergi ke sebelah tangga.Tempat itu agak sunyi,agak sesuai jika ingin bercakap dengan Sehun.
"Kau pergi kemana dengan Baekhyun sehingga aku tidak boleh mengikutimu?"
"Kami pergi ke atap sekolah.Dia meluahkan perasaannya kepadaku."
"Mwo??!Wah..akhirnya yeoja yang kau sukai menyukaimu juga"
"Tapi aku tidak boleh membalas cintanya"
"Wae?Bukankah kau inginkan saat ini tiba?"
Chanyeol hanya mengeluh dan menatap Sehun yang kebingungan.
"Sebab aku ingin memberi kejutan kepadanya jika masanya sudah tiba"
"Kejutan?Apa-apa jelah.Jom main sesuatu?"
"Jom"
.
.
.
.
Annyeong...Sorry kalau chapter ni sangat membosankan.Ini kali pertama tulis ff di Wattpad.
Hope you guys like it😘
YOU ARE READING
Lonely Love (Chanbaek)
FanfictionTittle: Lonely Love Author: Han Jimin Main Cast: Chanyeol Baekhyun (GS) Kyungsoo(GS) Sehun Other Cast: Kai Luhan (GS) Summary: Byun Baekhyun yang mencintai Park C...