" Ishh kamu tak ada orang lain ke nak kacau ? " Aku mengorak langkah ke depan dan mengundur serta merta. Iqbal seorang pelajar yang telah bertukar dari kelas Aliran Agama ke kelas Rancangan Khas. Sejak aku kenal dia,dia suka mengusik aku. Di dalam kelas,luar kelas,dalam sekolah ataupun luar sekolah. Aku tak tahu apa masalah budak nih.
" Aku memang macam ni lah Jihoh "
Dia menerpa aku apabila sedang menuju ke tingkat bawah. Kami bertentang mata seketika. ' Ehh ni mamat yang aku usha kat perhimpunan hari tu 'Kami masing-masing terkesima dan dia melepaskan aku pergi. Aku merasai sesuatu yang pelik dalam diri aku. Aku sakit jantung ke weiyhh !
"Kamu ke mana Jihoh oi "
"Mamat gila tu lah asyik nak kacau aku je,aku pon tak lah apa masalah dia tu"
Piya kini jadi teman yang paling rapat setelah Natasya berpindah ke sekolah yang lebih bagus dan baik." Dia memang macam tu dari sekolah rendah,tapi nampak je macam tu hati dia lembut gila wei "
Aku semakin teruja mendengar cerita yang diajukan oleh kawanku yang chubby tu. Aku lebih seronok dan ingin tahu lebih lagi tentang dia." Dulu dia tuh duduk dengan opah dia kat Karai tapi sekarang nih,dia duduk dengan opah dia lagi satu kat Lubuk Chapin. Aku pon tak tahu kenapa,mungkin sebab opah dia tu suka membebel kot. Time dia sekolah rendah,dia lah kepala budak nakal,Tapi ada satu masa tuh,cikgu aku yang dah lama ajar kami nak pindah,tak sangka pulak dia menangis,seriesly ! Dia menangis semua budak sekelas aku terkejut dengan kelakuan dia tu. Sehingga lah sekarang dia masih dengan perangai nakal dia tapi kalau dengan orang yang dia sayang,dia memang betul-betul sayang. " Aku terkaku dan ketawa sedikit mendengar celoteh Piya nih.
"Kamu gelak kenapa Jihoh oi"
"Bangun ! Assalamualaikumm cikgu !"
Perbualan kami terhenti apabila cikgu telah masuk ke kelas untuk melunaskan tanggungjawabnya.//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Agak boring sedikit bab nih . Sebab tak ada idea . Otak tepu nak exam nih .