*******Aku pun menoleh kebelakang dengan muka yang sangat happy kerana akhirnya aku dapat membalas dendam terhadap orang yang telah membunuh adik aku sendiri.
Dari riak wajah yang happy. Riak wajah aku mula berubah. " kau terlupa lagi satu, iaitu aku." Kata Aesya sambil menghalakan pistol tepat kearah kepala Anne. "Aku rasa kau lupa sesuatu Anne.." kata Aesya.
" 'Syaratnya mudah sahaja. Kau kena datang ke 'BloodyWoods High School' dalam masa yang aku tetapkan'. Kau masih ingat ayat ini? " kata Aesya lagi dengan senyuman sinis.
*******
" Tak mungkin... tak mungkin aa...aaku sa...lah orang?" Tanya aku.
"Yee, kau dah salah orang Anne. Sanggup kau bunuh orang yang tidak bersalah hanya kerana dendam. Kau sanggup korbankan orang yang sangat penting dalam hidup kau?" Aesya berkata lagi sambil ketawa kecil.
"Tak....takkk." kata aku. Air mata jatuh membasahi pipi aku. Satu langkah demi satu langkah aku kebelakang.
"Kau sama sahaja macam aku! Kau pembunuh Anne, Kau pembunuh" jerit Aesya.
"Aku bukan pembunuh! Aku..... bukan pembunuh!" Jerit aku balik sambil menarik- narik rambut aku yang memang sudah kusut.
" Selamat tinggal Anne." Kata Aesya lalu melepaskan satu das tembakan tepat terkena dada Anne. Lalu Anne jatuh ke tingkat yang paling bawah sekali. hancur kepala & badannya.
Aesya hanya tersenyum lalu beredar dari situ.
" Selamat tinggal semua."
- Tamat -
[ Hai, guys! This is my first story. Walaupun cerita nih pendek. Hope you guys enjoy~ . Baca , comment and jangan lupa vote sekali 😂. Bye ]
YOU ARE READING
☣ R E V E N G E
Short Story[MALAY] ❝ Goodbye , Romeo & Juliet ❞ + Because she was blind vengeance and revenge as well, she lost everything.