Uit het veld geslagen en met grote ogen kijk ik hem aan. ''W-wat?''Mompel ik verbaasd. ''You heard me dollface.'' dollface? Met een verwarde blik kijk ik hem aan. Ik ken hem pas net en snap hem nu al niet meer. Eerst gemeen gaan doen en dan zulke opmerkingen maken. Misschien komt het gewoon omdat hij te veel op heeft, volgens mij is niemand hier meer nuchter naast mij dan. ''Time for truth or dare people!'' Roept er iemand uit het groepje en iedereen begint te verzamelen in een groepje. ''Kenna doe je mee?'' Vraagt Ashton als hij zich aansluit bij het groepje mensen. ''Ik weet niet..'' Twijfel ik en hoor Wayne naast me zacht grinniken. ''Aah kom op het wordt leuk!'' Ik houd niet van zulke spelletje, meestal moet je toch iemand zoenen of andere beschamende dingen doen. ''Oké..'' Mompel ik dan toch, zo erg zal het toch niet zijn? Waarschijnlijk zou ik toch alleen maar truth kiezen.
Na veel beschamende en vieze dare's later en een paar truth's van mij ben ik weer aan de beurt. ''Kan je ook eens iets anders dan truth zeggen.'' Zegt Wayne voor ik inderdaad truth wou antwoorden. ''Ja dat kan ik, dare.'' Zeg ik en schiet hem een blik. Ik kijk het meisje genaamd Chloé aan, het zelfde meisje die me eerder zat te bekijken. ''Hm ik daag je uit om..'' Ze kijkt de kamer even rondt en richt haar blik dan weer grijnzend op mij. ''Om 15 slokken vodka te nemen.'' Daagt ze me uit. ''15?'' Fronsend kijk ik haar aan. ''Best 10 is ook goed.'' Zelfs één is te veel. ''Kenna you can do this!'' Juicht Ashton me toe. ''Prima.'' Mompel ik en pak de fles uit haar handen. Zuchtend zet ik de fles aan mijn lippen en neem er een slok uit. Mijn gezicht trekt samen als ik het spul voel branden in mijn keel. Op vijf slokken heb ik het wel gezien en zet ik de fles terug op tafel. ''Kan je het weer niet aan?'' Zegt Wayne tegen me en ik pers mijn lippen op elkaar. ''Hou je mond Wayne, neem zelf maar 10 slokken vodka kijken of je nog zo praat.'' Neemt Jamie het voor me op en ik glimlach dankbaar naar haar.
Ik heb het na een tijdje wel gezien en loop ik naar buiten toe om een luchtje te scheppen. Ik loop de tuin in en neem plaats op een stoel. Ik check mijn mobiel en zie dat ik een gemiste oproep van mijn moeder heb. Ik druk op het bel icoontje en houdt mijn mobiel tegen mijn oor. ''Kenna gaat alles goed liever? Hoe het is het daar?'' Vraagt mijn moeder en ik grinnik erdoor. ''Het gaat goed mam, het is eh leuk hier.'' Mompel ik en je kan duidelijk aan mijn stem horen dat ik het niet meen. ''Je klinkt niet echt overtuigend.. wat ben je nu aan het doen?'' Ik zucht door al haar vragen. ''Ik ben mijn rooster aan het doornemen mam.. kan ik je morgen terugbellen.'' Echt niet dat ik tegen mijn moeder zou zeggen dat ik nu op een feestje ben. Ze zou persoonlijk hier heen komen en me aan mijn oor terug naar mijn kamer sleuren. Mijn ouders willen altijd dat ik me richt op mijn toekomst en niet op uitgaan en feestjes. Na we elkaar gedag hebben gezegd hang ik op en stop mijn mobiel in mijn beha, aangezien ik geen zakken of tas heb. Ik heb helemaal geen zin in meer in dit feestje. Ik loop terug naar binnen toe en zoek Jamie op. ''Weetje waar Jamie is?'' Vraag ik aan Ashton als ik hem als eerste zie. ''Die is volgens mij al terug naar jullie kamer.'' Meent hij dit? Waarom zou ze zonder mij terug gaan. ''Wil jij met me mee terug lopen?'' Vraag ik aan hem hopend dat hij ja zegt. Dit campus is groot dus de kans is groot dat ik zo weer verdwaald raak. ''Sorry Ken ik denk dat je iemand anders moet vragen.'' Met dat gezegd te hebben loopt hij langs mij naar de keuken toe. Nu hopen dat ik iemand anders kan vinden die met me mee terug wilt lopen. Uiteindelijk heeft Shelby er mee ingestemd om met me mee terug te lopen, ondanks dat zij in een ander gebouw zit. ''Dankjewel voor het mee lopen.'' Grinnik ik als we voor mijn gebouw staan. ''Geen probleem het is hier behoorlijk groot.'' Lacht ze. ''Ja dat is het, slaap lekker en nogmaals bedankt.'' Als we elkaar gedag hebben gezegd loop ik het gebouw binnen. Ik heb zelf geen sleutel meegenomen dus klop ik hard op de deur. Zuchtend klop ik weer als ik geen antwoord kreeg. ''Verdomme ka-'' Jamie stopt met praten zodra ze mij ziet staan. ''Oh Kenna! Sorry ik dacht dat je iemand anders was..'' Ik grinnik en loop langs haar naar binnen. Mijn mond valt open als ik een jongen in haar bed zie liggen. ''Ehm.'' Ongemakkelijk kijk ik haar aan. ''Juist.. dit is Liam.'' Mompelt Jamie. Ik hoop dat het haar vriendje is en niet één of andere random jongen. ''Oh oke.. ehm ik ga me omkleden.'' Met dat gezegd te hebben pak ik mijn pyjama en loop de badkamer in. Ik verwissel mijn kleding en haal al het make-up van mijn gezicht af. Als ik alles heb gedaan loop ik terug de kamer in. Ik stap zonder wat te zeggen in mijn bed en knip snel het licht uit. Ik negeer het feit dat er een jongen in onze kamer slaapt, wat volgens mij volgens de regels niet eens mag. Ik schud het van me af en probeer in slaap te komen.
Het is alweer maandag en dat betekent mijn eerste lesdag. Ik ben best wel zenuwachtig maar ik heb er ook wel veel zin in. Zondag was er niet zoveel gebeurt. Ik heb vooral series gekeken samen met Jamie en heel veel snacks. ''Voor we naar de les gaan moeten we echt samen koffie gaan halen, hier op het campus hebben ze echt de heerlijkste koffie ooit.'' Stelt Jamie aan me voor als we ons gebouw verlaten. ''Klinkt goed.'' Stem ik in en hijs mijn tas over mijn schouder. Even later komen we aan bij een niet zo groot cafétje. Nadat Jamie voor ons had bestelt krijgen we al snel de twee bekers. We lopen het cafe weer uit en ik neem een slok van de koffie. ''En?'' Vraagt Jamie me nieuwschierig. ''Hm het is zeker heerlijk.'' Ik ben meestal geen koffie drinker maar dit is zeker niet slecht.
Een paar minuutjes lopen komen we aan bij onze eerste les, geschiedenis. Ik ben wel blij en opgelucht dat Jamie en ik nu als eerst samen les hebben, dan ken ik tenminste iemand. Ik gooi mijn lege koffie beker weg en neem plaats naast Jamie op de voorste rij. Langzamerhand begint de zaal vol te stromen met leerlingen. Ik kijk op als iemand op de lege stoel naast mij plaats neemt. Mijn ogen worden wijder als ik zie dat hij het is, Wayne. ''Kan je niet ergens anders zitten?'' Mompel ik en zodra ik dat heb gezegd kijkt hij mij met een enorme grijns aan. ''Lieve Kenna ik zit hier wel prima.'' Antwoord hij met een neppe glimlach. Rollend met mijn ogen richt ik mijn blik ergens anders op. Hij speelt een spelletje met me en dat is iets waar ik zo een grote hekel aan heb. Gelukkig komt al snel de docent het lokaal in gelopen. Aandachtig luister ik naar hem tot ik een voet irritant voel doen tegen die van mij. ''Kan je daar mij stoppen?'' Vraag ik geïrriteerd aan Wayne en schiet hem een boze blik. ''Met wat?'' Antwoord hij schouderophalend. ''Met dat!'' Zeg ik harder dan bedoelt was. ''Miss ik zou het waarderen als je je mond zou kunnen houden als ik aan het woord ben.'' Ik kijk op en zie de docent mij met een niet al te vriendelijke blik aankijken . ''Sorry..'' Mompel ik beschaamd. Ik negeer Wayne voor zover het mogelijk is en luister aandachtig naar wat de docent verder verteld.
''Eindelijk.'' Zucht ik als ik uit mijn laatste les kom. ''Zo erg was het toch niet.'' Ik kijk om en zie Wayne lopen. ''Elke les met jou is erg.'' Floep ik eruit. ''Lieve Kenna je moet echt wat aan die slechte gemene reacties van je doen.'' Ik irriteer me steeds meer aan die jongen. ''Noem me niet steeds zo!'' Lieve Kenna wat is dat nou weer voor belachelijks. ''Prima, lieve Kenna.'' Ik draai me naar hem om en hij stopt voor me, iets te dichtbij waardoor ik een stap achteruit neem. ''Je bent echt een eikel weetje dat.'' Ik heb nog nooit zo'n irritant persoon als ik hem ontmoet, misschien Johnny uit groep 5 dan. ''En jij Kenna kan niet schelden.'' Ik draai me van hem weg en loop zonder nog iets te zeggen weg. Dan is hij zo onbeschoft als wat en daarna is het weer lieve Kenna, die jongen is niet te begrijpen. Na even lopen kom ik eindelijk aan bij mijn kamer. Ik draai de deur open met mijn sleutel en loop naar binnen toe. ''Verassing!'' Ik draai me om en al snel verschijnt er een grote glimlach op mijn gezicht.
Hello lieve lezers c: Ik zou het erg waarderen als jullie zouden willen reageren met jullie mening aangezien ik die wel belangrijk vindt. Oh en stemmen zou ook lief zijn xoxo sweet kisses me
JE LEEST
College life
РазноеCollege life, de titel zegt al genoeg. Kenna Reyes een 18 jarige vrolijk spontaan meisje uit Ohio die eindelijk naar de universiteit van Chicago gaat, Williams Cain University om precies te zijn. Kenna staat altijd wel positief in haar schoenen, al...