🍃Cuti Sekolah, Sabtu🍃
Chanyeol dan Jisoo perlu menghadiri tuisyen yang diadakan di sekolah mereka biarpun hari ini cuti sekolah. Jisoo membuka almarinya bajunya. Semua bajunya dan Chanyeol sama saja. Ini kerana ayah Jisoo yang suruh membuang baju lama dan dibelikan baju couple yang banyak. Jisoo mengambil baju berwarna merah untuk dirinya dan Chanyeol. Chanyeol yang melihat keadaan itu terus menegur Jisoo. "Kau nak pilih baju yang sama nanti tak kantoi ke?" tanya Chanyeol. "Pandai²lah nanti. Kalau nanti aku tersalah pilih baju yang sama colour dengan Tae nanti ada orang tu pulak yang jeles." sindir Jisoo. Chanyeol mulai risau. Sape nak bini dia matching ngan orang lain? Aku tak nak! "Yelah²." kata Chanyeol lalu mengambil baju di tangan Jisoo. Jisoo tergelak perlahan. Sampai disekolah mereka ditegur oleh Baekhyun. "Korang datang sekali ke? Wah baju sama lah." kata Baekhyun. "Haah kitaorang datang sekali sebab rumah kitaorang kan dekat." kata Chanyeol. Sememangnya rumah mereka dahulu hanya bersebelahan. "Baju sama ni apa cite?" tanya Baekhyun. "We are twins ok?" kata Jisoo. "Alasan padahal couple dalam diam." kata Baekhyun. Jisoo tergelak perlahan. "Dia bkn couple aku tapi bini aku." kata Chanyeol dalam hati. Taehyung mula naik bengang melihat keadaan itu. Taehyung mula menyerang Chanyeol. "Chan! Kau pahal nak kacau awek aku!" kata Taehyung. "Excuse me?! Awek kau?! Bukan ke korang dah break up ke?" kata Chanyeol. "Eh sudahlah!" kata Jisoo. Rose,Baekhyun dan rakan yang lain hanya menjadi pemerhati kerana tidak tahu apa yang terjadi. Taehyung melihat Jisoo dengan renungan tajam lalu berganjak dari situ. "Apa ni guys?" tanya Rose. "Soo kau couple dengan Tae ke?" tanya Baekhyun. "Ye aku pernah couple ngan dia tapi dah break." akui Jisoo. "Sampai hati kau tak bagitahu aku." kata Rose. "Sorrylah aku x nak jadi gosip." kata Jisoo. "Ok aku faham." kata Rose. Jisoo melihat Chanyeol. "Kau ok?" tanya Jisoo pada Chanyeol. "Ok." kata Chanyeol. Jisoo menarik tangan Chanyeol. Rakan yang lain terkejut melihat aksi itu. "Baek.. Tengok tu diorang cam ada pape kan?" tanya Rose.
"Haah kita kena siasat ni." kata Baekhyun. Chanyeol hanya menurut Jisoo. Bahagia terasa hatinya. Selepas sahaja tuisyen tamat pelajar lelaki bermain bola. Pelajar perempuan duduk melihat mereka bermain. Jisoo bangun dari tempat duduknya untuk membeli makanan. Dia berjalan di tepi padang. Tiba² seorang pelajar lelaki menyepak deras bola sepak dan mengenai perut Jisoo. "Argh!" jerit Jisoo kesakitan. Semua pelajar perempuan 5 Floral yang melihat keadaan itu menghampiri Jisoo. Chanyeol yang kepenatan bermain bola bergegas lari seperti kilat untuk mendapatkan Jisoo. "Jisoo!" jeritan Chanyeol membuatkan semua pelajar 5 Floral disitu melihat dia. Dalam kelam kabut itu dia terus memeluk Jisoo dan memegang perut Jisoo. "Soo kau ok?" tanya Chanyeol. "Sakit.." nangis Jisoo. Chanyeol mulai cemas. Chanyeol memeluk Jisoo kemas. "Tahan sikit." kata Chanyeol. "Takpe Chan aku bawak dia ke bilik rawatan kecemasan." kata Rose. "Ok." kata Chanyeol. Dia segera bangun dan mengambil beg Jisoo dan begnya dan berlari ke arah bilik rawatan. "Dia tak papelah. Asal kau risau semacam jer ni?" tanya Baekhyun. "Dia tu iste.." hampir terlepas cakap Chanyeol dibuatnya. "Dia apa?" tanya Baekhyun lagi. "Dia kan kembar aku." kata Chanyeol. Rose keluar. "Jisoo ok cuma perut dia lembam sikit." kata Rose. "Ok so nk call ayah dia or eomma dia suruh pick up dia?" tanya Baekhyun. "Ermm.. Tak payah balik jer ngan aku kan xdi dia datang ngan aku." kata Chanyeol. "Ok." kata Rose.🍃Malam🍃
Chanyeol terpaksa mengemas rumah,menyediakan makanan kerana isteri sakit. "Mianhae x dpt tolong kau." kata Jisoo. "Sepatutnya aku yg patut minta maaf sbb aku tak jaga kau dgn baik." kata Chanyeol. "Risau jgk kau kn pasal aku." kata Jisoo. "Mestilah risau kau kan bini aku." kata Chanyeol. "Kalau dah sayang tu cakap jerlah tak yah nk cover lagi dah!" kata Jisoo. "Perasan kau kn?" kata Chanyeol. Mereka bergurau sehingga tertidur kerana penat. Esoknya mereka menrancang untuk pergi ke rumah Baekhyun untuk movie time dengan Rose,Baek,Jennie n Sehun.
YOU ARE READING
Kahwin Terpaksa Dipaksa
RomanceJisoo dan Chanyeol menrupakan pasangan kembar yang tidak diiktiraf oleh kerana panggilan kembar itu diberi oleh kawan kawan mereka kerana hari lahir mereka pada hari yang sama iaitu bulan 8. Mereka terpaksa berkahwin supaya hajat masing - masing ter...