Part 14

196 9 6
                                    

Jisoo bangun dari tidurnya. Dia mengosok matanya yang berpinar. Empuk pula bantal yang dia letakkan kepala semalam. Dia mengalihkan pandangan pada bantal yang dikatakan empuk tadi. Eh Jap! Ni ... "Channie!" Marah Jisoo. "Wae?!" Terkejut dibuatnya Chanyeol. "Macam mana kau boleh ada dalam bilik ni?" Tanya Jisoo. "Oo mianhae semalam kau pitam jadi aku rawatlah kau sampai aku tertidur." Kata Chanyeol. "Oo.." Kata Jisoo. "Papa call semalam." Kata Chanyeol. "Apa papa cakap?" Tanya Jisoo. "Dia nak kita pergi honeymoon." Kata Chanyeol. "Honeymoon? Tapi kita ada 9 hari jer lagi.." Kata Jisoo. "Entahlah tapi tu arahan papa aku terpaksa turut jer." Kata Chanyeol. "Kat mana?" Tanya Jisoo yang seperti bersetuju. "Dalam korea juga Incheon." Kata Chanyeol. "Oo ok tapi bila kita nak bertolak?" Tanya Jisoo. "Esok." Kata Chanyeol.

🍃8 Hari sebelum tarikh perceraian🍃

Chanyeol dan Jisoo tiba di Incheon. Mereka menginap di villa milik papa Chanyeol. Chanyeol yang melihat Jisoo berpakaian sexy mula mengatal. "Ehh jangan lebih - lebih ok?" Kata Jisoo.

Mereka mula mengangkat beg dan berehat. Jisoo dan Chanyeol kini sebilik. Kerana bilik yang lain telah dikunci. "Papa memang sengaja ni." Kata Jisoo sendirian. Jisoo mengeluarkan baju persalinannya. Petang ini mereka akan ke pantai untuk berkelah. Chanyeol yang sedang menanggalkan baju membuatkan Jisoo teriak. "Arghh!" Teriak Jisoo. "Asal?" Tanya Chanyeol. "Kau buka baju depan àku kenapa?" Tanya Jisoo. "Aku nak mandilah." Kata Chanyeol. "Bagi àku mandi dulu." Kata Jisoo segera berlari ke bilik mandi. Chanyeol mengejar Jisoo. Belum sempat Jisoo mengunci pintu Chanyeol menolak pintu dan masuk ke bilik mandi. "Kita tak payah berebut mandi sama² ok?" Kata Chanyeol. Jisoo ketawa kecil. Bahagia mula terasa.

🍃Pantai🍃

Chanyeol membawa tikar dan barangan yang lainnya. Mereka duduk di sisi pantai sambil menikmati panorama yang indah dihadapan mereka. "Asal kau sexy sangat?" Tanya Chanyeol dalam hati. "Apa pandang - pandang?" Tanya Jisoo. "Sexy." Kata Chanyeol. "Kau ni kan memang nak kena!" Marah Jisoo lalu mengejar Chanyeol. Mereka berkejar - kejaran. Mujurlah tika itu tiada sesiapa pun disitu.

🍃7 Hari lagi🍃

Jisoo dan Chanyeol keluar awal pagi untuk ke pasar besar Incheon. Disana terdapat banyak barang yang boleh didapati dengan harga yang murah. Chanyeol membeli pelbagai barang untuk Jisoo. Makin bertambah rasa sayang Jisoo pada Chanyeol kali ini. Tiba di suatu photo booth mereka memakai rambut palsu yang lucu² dan mengambil selfie berdua. Tampak gembira mereka berdua disana.

🍃6 Hari lagi🍃

Kali ini mereka akan keluar menjelajah muzium Incheon. Pelik betul pasangan ini. Orang honeymoon pergi candlelight dinner diorang? Pergi muzium?

🍃5 Hari lagi🍃

Kali ini mereka hanya berehat di villa oleh kerana Jisoo mabuk kereta dan laut. Chanyeol duduk berehat ditaman manakala Jisoo di bilik sedang beradu. "Aku kena cari jalan supaya aku dan dia tak berpisah sebab aku betul - betul cintakan dia." Kata Chanyeol.

Kahwin Terpaksa DipaksaWhere stories live. Discover now