Cuma akşamı saat:19:00 Heathrow Havalimanından Peru'ya kalkan uçaktaydım.Bir haftalık süreçte bu kabile hakkında birçok araştırma ve makale okudum.Babam'ın senelerdir bana telefonda anlattığı bilgileri önemsemediğimi bilmesini istemiyordum.İlk önce araştırmaya kabilenin tarihi ve neden bu ismi aldıklarından başladım.
Bu kabile Piro dilinin(Peru'da konuşulan yerel bir dil) bir lehçesini konuşuyordu.Kendilerine verilen isim Mascho kelimesinden geliyordu.Bu kelime ilk olarak yine Peru'da yaşayan ilkel bir insan ırkı olan Harakmbut insanları için Padre Biedma tarafından kullanılmış.Piro dilinde "vahşi" anlamına geliyor ve yerel halk bu anlamı kendileri için aşağılayıcı buluyorlarmış.Onlar daha çok kendi aralarında "Nomole" kelimesini kullanıyorlarmış.
Bu kabile ile kayıtlardaki ilk temas 1894 yılında Peru'da lastik ticareti yapan ve işin oradaki baronlarından olan Carlos Fitzcarrald' ın özel ordusunun Manu Nehri'nin üst kısımlarında saldırması ve bir kısmını katletmesi ile başlıyordu.Bu saldırının ardından bir kaçmayı başaran kabile üyeleri ormanın derinliklerine ilerlemişler.21. yüzyıla kadar onlarla çok fazla temas elde edilememiş.Fakat bölgede artan petrol ve doğal gaz arama çalışmaları yüzünden bu kabile üyelerine çevrede rastlanmaya başlanmıştı.
2007,2011,2012,2013,2014 yıllarında çeşitli yollarla kendilerine ya rastlanmış ya fotoğrafları çekilmişti.
Açık konuşmak gerekirse kabile üyelerinin vahşi ve ilkel olması beni korkutuyordu.Ayrıca Amazon Ormanları dünyanın en sık ve en gizemlerle dolu yerlerinden birisiydi bence.
Peru hükümeti ise onlara ayrı bir önem veriyor ve onları ne pahasına olursa olsun korumak istiyordu.
Anlaşılan o ki bu kabile farklı birşeylere sahipti....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korunmuş-Protected
Science-FictionYıl 2055 Mascho piro kabilesi üzerinde yapılan deneylerin yol açtığı savaş ve yıkım Korunmuş olanı hiçbir zaman değiştirmemeliydik.. Ben Edward Mayer ve bu Korunmuşlara karşı korunamayanların hikayesi