Koen
We kwamen aan het commissariaat. We gingen naar binnen en liepen direct naar de vergaderzaal. Stil aan kwam iedereen toe. Iedereen was druk aan het praatten. Behalve tineke ze had het moeilijk met wat er is gebeurd. Het is te hopen dat we vandaag op patrouille mogen en we een paar oproepen krijgen. Zo dat tineke niet te veel nadenkt over de gebeurtenissen. De chef kwam binnen in de vergaderzaal.
"Floor en obi papierwerk. Femke en Robin flitsen aan de basisschool. Koen en tineke jullie mogen op patrouille en Brigitte en Eric jullie gaan naar dit adres er is daar een moord gebeurt." Zei de chef. Hij gaf een briefje waar het adres opstond aan Brigitte en Eric. Ik keek naar tineke. Ze had het eventjes moeilijk met de laatste zin wat de chef zij. Als we de dader hebben dan zal hij wel levenslang krijgen. Wie vermoordt nu een onschuldig mens. Ik denk toch dat tineke haar zus onschuldig is weet ik zelfs zeker. We gingen naar onze anonieme wagen. Toen we in de auto zaten startte ik nog niet direct de auto aan. Want ik zag in mijn ooghoek dat tineke rode ogen had.
"Gaat het wel" zei ik
Ze barstte in tranen uit. Ik probeerde haar te troosten.
"Zou je niet beter naar huis gaan" zei ik na onze knuffel
"Nee anders ga ik er nog meer aan denken" zei tineke
Ik stak de auto aan en we vertrokken dan maar om te patrouilleren.Tineke
We kwamen na een lange dag weer aan aan het commissariaat. We zaten nog eventjes in de vergaderzaal. Ik besloot dan maar naar huis te gaan.[volgend weekend]
Vandaag waren mijn vader, Jonas en ik van plan om de begrafenis van fien en mijn moeder te regelen. Jonas had het ondertussen al verteld aan kato ze was helemaal van slag en nu trouwens nog altijd. Jonas en ik hebben afgesproken als Jonas een keer weg moest naar ergens dat kato dan bij mij komt logeren. Hij probeerde wel zo veel mogelijke afspraken af te bellen maar sommige waren te belangrijk om af te zegen. We gingen het bij mijn vader thuis regelen. Ik stapte in mij Auto en reed naar zijn huis. Ik was daar als eerste en dan Jonas. Het was een lange dag en ook niet zo'n leuke dag. Het was nu al 18:00 en ik was daar al van 13:30. Ik kwam thuis en ging direct naar bed. Want morgen moest al weer gaan werken. De begrafenis was over twee maanden dat belooft nog een moeilijke tijd te worden gelukkig was koen er nog. Ik ga dan wel naar koen dan gaat het vast wel beter gaan. Na lang wakker te liggen viel ik dan toch in slaap.
[drie weken later]
Vandaag was de eerste keer dat kato kwam slapen. Vroeger was ze ook al een keer komen slapen maar toen was ze nog te klein om dat te beseffen.
Na die ene keer had ik het veel te druk om voor kato te zorgen als ze kwam slapen. Ik heb het nu nog altijd wel druk maar ze is al oud genoeg om een paar uurtje voor haar zelf te zorgen en ik moet haar ook niet komen afhalen en afzetten aan haar school. De school was niet zo ver van mij huis. Kato bleef voor drie dagen bij mij slapen. Het was vandaag zondag dus kon ik wel eventjes met haar bezig zijn wat maar goed is ook want ik heb haar al lang niet meer gezien. Het was nu 10:30 en kato kwam om 12:00 dus ik had nog genoeg tijd om het bed in de logeerkamer op te maken en de macaroni te maken. Ik hoorde de bel. dat zal vast wel Jonas en kato zijn. Ik ging naar de deur. En wat ik al niet dacht daar stonden Jonas en kato. Ik leidde ze naar binnen. Ik gaf nog een rondleiding aan hun. En toen vertrok Jonas. Het was al middag dus het was etenstijd ik had macaroni gemaakt. we gingen aan tafel en terwijl we aan het eten waren babbelden we. We hadden ook zeer veel te vertellen want we hadden elkaar lang niet meer gezien. Het word zeker een leuke avond. Dat wist ik al zeker.