Schrijftips!

173 6 0
                                    

Dit stuk is geplaatst in mijn andere boek: Random Commentaar maar ik wilde het hier ook delen. Dit zijn mijn schrijftips!

1) als je het druk hebt (school, vrienden etc.) plan! Ik maak mijn huiswerk overdag en leer dan ook, zo heb ik 's avonds tijd om te schrijven.

2) schrijf alleen als je tijd en zin hebt! Als je geen zin/inspiratie hebt schrijf dan niet! Zo worden je hoofdstukken saai en ga jij je ook vervelen.

3) onzeker over je spelling/schrijfstijl? Laat andere mensen het lezen voordat je het publiceert! Ik laat vaak kleine stukken van hoofdstukken zien aan anderen waar ik onzeker over ben, zo kunnen zij zeggen of het veranderd moet worden of dat het goed is (gebruik hier mensen bij die jouw werken lezen, zelf schrijven en andere dingen lezen)

4) dwing jezelf niet te schrijven!

5) voordat je een boek publiceert, schrijf alvast een aantal hoofdstukken en blijf schrijven. Houd altijd minimaal 1 hoofdstuk in klad zodat je minder stres hebt.

6) lees je hoofdstukken na!

7) laat je lezers/volgers weten als jij minder kan updaten.

8) je hoeft een boek niet te verwijderen als je tijdelijk geen inspiratie hebt! Zet deze op pauze (on hold) en schrijf verder wanneer je weer inspiratie hebt. Ook kan je deze depubliceren en weer online zetten als je verder kan, zo verlies je wel al je stemmen/comments/reacties/reads!

9) vraag hulp als jij even niet weet wat te schrijven! Ik vraag vaak hulp als ik even geen inspiratie heb of gewoon niet weet hoe ik het op papier moet krijgen! Schaam je daar niet voor.

10) wees origineel! Dit trekt lezers aan.

11) een mooie cover is voor veel mensen belangrijk. (Er zijn heel veel goede/mooie coverboeken. Kijk ook eens in mijn leeslijst: covers enzo)

Als jij nog tips hebt plaats ze in de reacties! Voor vragen kan je ze altijd stellen ik help graag!

Als jij hulp nodig hebt met het schrijven van iets, je mag altijd naar mij toekomen. Via instagram, whatsapp en snapchat reageer ik het snelst. Ik help veel mensen met schrijven en dat vind ik ook leuk om te doen!

Ik hoop dat dit wat nut had!

Story IdeasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu