Jag heter Bella och är femton år. Min bästa vän heter Oscar, han är verkligen världens bästa vän men vi träffas inte så ofta eftersom jag inte bor i Stockholm. Det är riktigt synd för han är en sån rolig person! Vi har nästan inte träffats på ett år. Ett år, det är helt sjukt vad länge jag klarat mig utan honom?! Men nu ska jag äntligen få träffa honom igen för om en vecka flyttar jag och mamma till Stockholm!
Mitt mål i livet är att bli känd inom musik. Jag älskar att sjunga och det har jag gjort ända sen jag varit liten! Oscar gillar också att sjunga, så när jag flyttar till Stockholm kanske vi börjar sjunga tillsammans?! Det skulle allt vara något!
I min gamla skola var jag rätt populär. Jag har brunt långt hår, jätteblå ögon och ett utseende vissa skulle döda för. Alla killar tyckte jag var jättesnygg, och tjejerna i min klass var jätteavis eftersom jag kunde få vilken kille jag ville! Men jag var aldrig tillsammans med någon eftersom jag inte tyckte killar var viktigt.*Bellas perspektiv*
"OSCAR GISSA VAD?!" halvskriker jag i telefonen. Jag är helt hysterisk eftersom att mamma precis berättade att vi ska flytta till Stockholm om en vecka.
"Ehh.. Du har fått bra betyg?" gissar Oscar. Det är först dagen på jullovet så vi har såklart fått våra betyg och med bara tre dagar kvar till julafton längtar jag ihjäl mig. Jag kan inte fatta att terminen gått så snabbt? Nyss var det sommar och helt plötsligt är det vinter liksom? Fast det känns inte som vinter eftersom det inte finns någon snö. Det bara regnar hela dagarna!
"Det också såklart, men det är något annat jag menar! Något jättestort och superroligt! Om en vecka flyttar jag och mamma till stockholm! Jag kommer få träffa dig ofta ju!"
"OMG SKOJAR DU BELLA?! Det är ju fantastiskt! Tänk vad roligt vi kommer ha det!" Oscar låter lika glad som mig.
"Jag vet, jag har liksom längtat efter det här enda sedan vi flyttade därifrån! Allt är som förut va?" frågar jag uppspelt.
"Haha jaa Bella allt är som förut, du kan ta det lugnt!" svarar Oscar och skrattar.
"Förresten måste du träffa min polare Felix när du kommer hit!" fortsätter han. Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar dit!
Vi pratade en stund till om allt roligt vi tänkte göra när jag flyttat dit och sedan la vi på, jätteglada och förväntansfulla. Jag gick upp till mitt rum och packade lite till inför flytten. Jag kan knappt tro det är sant! Mamma och jag ska flytta till Stockholm, staden jag växte upp i och längtat efter under alla år vi bott i Jönköping. Men det som kommer bli otroligt ledsamt är att behöva skiljas från min bästa vän Elin. Hon är en sån där underbar kompis som alla drömmer om att ha! Jag måste verkligen komma och hälsa på hos henne, och hon hos mig när jag flyttat.*Sex dagar senare*
Jag har verkligen svårt att sova ikväll. För imorgon är dagen jag längtat så efter. Den här sista veckan har jag mest tillbringat med Elin. Vi har sett på bio, haft sleepover, varit och shoppat, och gjort massa annat kul! Vi har redan bestämt datum och planerat vad vi ska göra när hon kommer till Stockholm för att hälsa på, vilket känns skönt eftersom vi båda då har någonting att längta till!
Efter många minuters tänkande somnar jag, glad, förväntansfull och nervös. Imorgon kommer bli en toppen-dag!// Kort kapitel jag vet, men det kommer bli längre! :) Eftersom det är första kapitlet är det ju inte så bra eller långt, men jag lovar er att jag har jättebra idéer! Kommentera och rösta så är ni bäst!
Ps. I berättelsen finns inte The Fooo, än i alla fall! :P //
YOU ARE READING
Troubleboys
RomanceBella är en femtonårig tjej som bor i Jönköping. Hennes bästa vän heter Oscar Enestad och bor över 30 mil ifrån henne. På jullovet får Bella reda på att hon och hennes mamma ska flytta till Stockholm vilket gör henne överlycklig! Hon kommer få träff...