Troubleboys - Kapitel 4

459 20 0
                                    

*Bellas perspektiv*

Jag bestämde med Oscar att vi skulle mötas klockan 5 lite ifrån hans hus. Skolan slutar vid två, en timme tidigare än vanligt för att lärarna skulle ha ett möte eller något. Det var jättebra för då har jag och Felix tid att träffas innan.
"Ey, Bella!" hör jag någon ropa när jag är på väg ut från skolan. Jag kände igen rösten men kunde inte riktigt placera den. När jag tittar bakåt ser jag Omars kompis Ogge eller vad han hette komma mot mig. Undra vad han vill mig, igår var det ju Omar som kom och flörtade med mig?
"Hej." säger jag när han kommer fram. Han ser rätt bra ut jämfört med Omar. Omar är ingen kille i min smak.
"Eh, jo jag tänkte bara säga att vara försiktig med Omar, han är en riktig player och har aldrig haft ett riktigt förhållande. Så du vet." varför i hela friden skulle Ogge, som är kompis med Omar säga något sånt till mig? Hoppas han inte ljuger, för jag hatar lögnare.
"Varför berättar du det för mig?" var jag tvungen att fråga.
"Ja men du verkar som en bra tjej och jag vill inte att han ska såra ännu en tjej. Han är ingen att satsa på." Ogges ord gör mig bara ännu mer nyfiken på vem den där Omar egentligen är. Vi får se vad jag gör, det kanske kan komma till nytta någon gång?!
"Okej, tack då vet jag men om du ursäktar mig så måste jag gå nu, och om du är ute efter ett ligg så har du kommit fel." jag kände mig lite kaxig men jag känner inte för att vara trevlig just nu.

*

Jag ligger med huvudet mot Felix bröst och försöker att inte tänka på vad jag snart ska berätta för min bästa vän. Klockan är halv fyra och jag börjar bli mer och mer nervös.
"Men Felix vad ska jag göra om han blir ledsen då?" frågar jag desperat. Felix brukar komma med bra tips, även fast jag bara känt honom i två veckor ungefär så känns det som om det snarare sagt har gått ett halvår eller något!
"Det finns ju typ inget du kan göra. Han kommer förmodligen ta illa upp, eftersom han vill ha dig för sig själv. Mig kommer han ju typ hata, men jag är beredd att ta det bara för att få ha dig nära." svarar han lite nedstämt.
"Mm, du har nog rätt." I mitt huvud var det kaos. Var jag beredd att förlora min bästa vän för att få vara tillsammans med Felix? Jag har just nu en känsla av att jag ska välja Felix, för är Oscar en riktig vän så lämnar han mig inte bara för att jag hittat en kille som verkligen älskar mig. För det tror jag han gör.
När klockan närmade sig fyra gjorde jag mig i ordning för att ta bussen dit jag och Oscar skulle mötas. Felix önskade mig lycka till och sedan gick jag till busshållsplatsen. När bussen kom gick jag på och betalade. Jag såg en plats och gick och satte mig där, bredvid en tjej i min ålder.
"Heeej!" säger tjejen jag sitter bredvid. Ovanligt att folk pratar med en nuförtiden.
"Hej!" svarar jag, glad över att någon vill prata med en.
"Är inte du hon på youtube som heter 'bella_bella98'?" skojar hon med mig? Känner hon igen mig?! Jag blir riktigt förvånad över det eftersom jag inte har så många prenumeranter, och vad är oddsen att man träffar en av de få i verkligheten? Jag sitter tyst i början.
"Ehh.. Känner du igen mig?! Tittar du på mina covers?!" frågar jag förvånat.
"Ja det är klart jag gör! Du är ju superduktig!" hon ler mot mig. Jag har inte ens frågat efter hennes namn!
"Åh vad det är roligt att höra att någon uppskattar det man gör! Förresten vad heter du?"
"Jag heter Emma, ska vi byta nummer?" frågar hon entusiastiskt. Så vi byter nummer och när jag precis knappat in mitt nummer hör jag någon spela min cover på Stay av Rihanna. Jag tittar mig omkring i bussen och min blick fastnar på personen bakom oss. På något sätt känner jag igen den mannen, vart har jag sett honom förut? När han tittar upp får jag en chock. Jag klänger på ryggstödet till våra stolar för att se Anders Bagge, lyssna på mig på youtube.
"Det är du som sjunger va? Du är ju en begåvning!!" utbrister han. Jag har helt tappat talförmågan. Tycker han jag är duktig?!

*

Jag står vid platsen jag och Oscar ska mötas vid. Chocken från i bussen har äntligen släppt. Men det var lite underligt, Anders sa bara "vi ses nog snart", efter han sett färdigt på videon och var på väg ur bussen. Vad menade han med det? Det jag inte visste, var att han hade rätt, väldigt rätt.
"Bella!" Någon avbryter mig i mina tankar.
"Hörde du inte att jag kom?" frågar Oscar. Jag tittar på honom. Jag var så inne i mina tankar att jag inte hört honom komma, och det sa jag till honom.
"Jag måste också säga en sak till dig." Oscar ser nervös ut efter han uttalat orden, och han tittar inte på mig. Vad ska han säga?
"Jag är kär i dig." De fem orden, kom att vara anledningen till att jag hamnade i mycket trubbel.

TroubleboysWhere stories live. Discover now