Syed Khairil melepaskan nafas tenang..matanya dikecilkan untuk melihat sasarannya..dia tersenyum senang sebab kemahirannya masih sama seperti dulu..setelah putus dengan Erin..kemahirannya yang satu itu tidak digunakan lagi..dia kembali kemalaysia lalu terus mengambil alih syarikat Walidnya hanya satu tujuan..melupakan kenangannya bersama Erin..sehingga situ memorinya yang dia ingat..selepas itu hanya bayangan tak pun hanya samar-samar..
Lamunan Syed Khairil terhenti disebabkan tepukan dari Dian Amir serta yang lain melainkan Eyra Hanim yang sedang memandangnya dengan Riak sukar ditafsir..
"Wahh!!tangkas juga Ril dalam menembakkan..kalah Uncle.."
"Err..tak lah..bagi saya biasa-biasa sahaja..lagi pun dah 3tahun saya tak main benda ni..tu yang saja try.." balas Syed Khairil dengan rendah diri..
"eh..tak lah bang..kalau abang nak tahu..sebelum ni abang pernah datang sini juga..abang juga pernah buat benda tu semua.cuma beza dia..dulu abang buat sebab cabaran yang diterima oleh akak Eyra..tapi sekarang ni sebab rela hati.." jelas Ryu Ricky dengan sengihan..
"Yeke??abang tak tahu pun.." jawab Syed Khairil polos..
"Aduhai!!.." Ryu Ricky menepuk dahinya..
"..memanglah tak tahu..sebab abang tak ingat.." sambung Ryu Ricky..Syed Khairil sudah tersengih malu..
"Abang nak tengok tak video yang Ryu pernah rakam kan dulu..mana tahu nanti ingatan abang kembali balik.." promote Ryu Ricky dengan keningnya sengaja dijongketkan..Eyra Hanim sudah terdiam..
'jangan dia tunjuk video yang aku kena cium dengan Ril sudah lah..' doa Eyra Hanim dalam hati..
"Erm..ada ke??kalau ada abang nak tengok." pinta Syed Khairil..Ryu Ricky berjalan kearah Syed Khairil sambil tersenyum sinis kepada Eyra Hanim..
"meh sini bang.." Ryu Ricky mengeluarkan Telefonnya lalu ditekan tempat simpanan video..macam-macam video dirakam olehnya..
"Okay..mula-mula kita tengok video perkenalan Abang dengan Akak Eyra.." Syed Khairil melihat video itu dengan fokus..setelah tamat Ryu menekan video lain..
"video ni istimewa sikit bang.." bisik Ryu Ricky ditelinga Syed Khairil..Eyra Hanim hanya melihat mereka dari jauh..
"Apa yang Ryu tunjukkan tu.." tanya Eyra Hanim kepada Dian Hamzar..Dian Hamzar hanya mengangkat bahu tanda tak tahu..konon!
"tak tahulah.." dalih Dian Hamzar..
"Apa maksud Ryu dengan istimewa.." balas Syed Khairil dalam bisikan juga..
"Tengok jelah.." Ryu Ricky menekan 'play' ..
Syed Khairil terkedu tatkala melihat video yang dirakam oleh Ryu Ricky..mukanya merah menahan malu..paling yang dimalu adalah percakapannya didalam video itu..
"Ermm..bidadari.." ujar Syed Khairil perlahan..Eyra Hanim yang mendengar sudah kepelikkan..manakala Ryu Ricky yang turut berada disitu menahan tawanya lantas dia mengeluarkan telefonnya untuk merakam agenda dihadapannya..
"Khairil??.." Sekali lagi suara Eyra Hanim mula menyapa digegendang telinganya..
Syed Khairil menarik tangan Eyra Hanim sehingga menyebabkan Eyra Hanim terjatuh diatas badan Syed Khairil..
"Ermm..bidadari Eyra..cantik..secantik salji.." puji Syed Khairil yang masih dalam dunianya sendiri..Eyra Hanim hanya terkedu..
Syed Khairil melihat wajah Eyra Hanim yang berada dekat dengannya..sebelum matanya memandang kearah bibir mungil milik Eyra Hanim..jarinya mengusap bibir itu dengan lembut..
YOU ARE READING
Bila SiLembut Jatuh Cinta. (C)
Romancesoorry guys sinopsis kne buat baru ..tertiba hilang..maaf if lain dari sebelum ni orang kata bila lelaki lembut jatuh cinta akan jadi lelaki sejati..tapi dalam kisah ni..lembut bagai mana?? kisah ni mengisahkan seoranng lelaki yang bernama Syed Khai...