BAB 50

6.4K 215 11
                                    

*skip*

tiga hari berlalu dengan pantas..akhirnya Syed Khairil dipindahkan ke wad biasa..Eyra Hanim sentiasa berada disisinya segala kerjanya di RD Corporation diuruskan mummynya..

"haih.." keluh Eyra Hanim..tika itu di sedang membaca sesuatu ditelefonnya..Syed Khairil melihatnya mengerut dahi..

"Kenapa Eyra??.."tanya Syed Khairil prihatin..meskipun dia tak ingat tentang masa lalunya bersama gadis itu..hatinya bagai sudah terikat dengan sikap dan peragai Eyra Hanim..

"Erm..tak ada apa² " dalih Eyra Hanim..Syed Khairil sudah memasam muka..

"Kenapa buat muka tempoyak tu..ingat comel la.." ejek Eyra Hanim selamba..dalam hatinya sudah ketawa melihat perubahan Syed Khairil..

"Huh!awak ni suka sangat kutuk..perli ..sindir saya kan..heish..tak suka la.." protes Syed Khairil..Eyra Hanim mula memahami perwatakan Syed Khairil yang 'baru'.. iaitu suka jujur dari pendam dari sebelum ni..

"Hahaha..okay²..saya tak kan buat lagi..tapi tak janji lahh.." ujar Eyra Hanim sebelum tersengih..

"Haih..ikut awak lah Eyra.." keluh Syed Khairil..sebelum matanya tertacap pada rantai yang dipakai oleh Eyra Hanim..

'rantai tu! dalam bayangan aku..' bisik Syed Khairil dalam hati..

Eyra Hanim tak perasan dengan renungan Syed Khairil kerna dia terlalu fokus dengan telefonnya..

"cantik rantai awak Eyra.." puji Syed Khairil..Eyra Hanim tersentak seketika sebelum memandang kearah Syed Khairil..

"Mak..sud awak rantai ni ke??.." tanya Eyra Hanim sambil menunjukkan rantai yang dipakainya..Syed Khairil mengangguk kepala..

"boleh saya tengok??.." pinta Syed Khairil..Eyra Hanim terdiam..

"Erm..kalau tak boleh.. tak apa lah" kata Syed Khairil perlahan..dia tahu mungkim rantai tu berharga bagi Eyra Hanim sehingga gadis itu dalam keadaan ragu-ragu untuk melepaskan rantai itu dari lehernya..

"Erm..boleh..kejap.." jawab Eyra Hanim..Syed Khairil hanya memerhati kelakuan Eyra Hanim..

"Nah.." Eyra Hanim menyerahkan rantai itu kepada Syed Khairil..

"Erm.." Syed Khairil membelek rantai itu..bayangan rantai itu sama seperti rantai ditangannya..

"Siapa bagi??..cantik betul rantai ni..macam ada satu je dekat dunia ni.." puji Syed Khairil..tanpa sedar dia memuji rantai pemberian darinya..Eyra Hanim hanya menunduk..

"Eyra??" Eyra Hanim tersentak..

"oh..ha..hurm..rantai tu awak yang bagi..waktu dekat Pulau Langkawi..awak kata rantai tu berharga sama macam saya untuk awak.." terang Eyra Hanim perlahan..Syed Khairil bagaikan teringat sesuatu..memori lamanya bagai dipinta untuk keluar dari dikunci..

"Ril?."

"Oh..nah rantainya..erm..saya pakaikan okay.." Eyra Hanim hanya mengangguk kepala..

Syed Khairil memakaikan rantai itu keleher Eyra Hanim..Dia terkelu sebelum memori itu bagai terimbas kembali..dia mengetap giginya menahan deyutan dikepalanya..

Eyra Hanim terdiam bagai kenangan lalu terimbas kembali..sebelum fikirannya teringat kembali pada kata-kata Syed Khairil..

"Gelang ni..ada maksud..tapi maksudnya awak akan tahu sendiri.." beritahu Syed Khairil..Eyra Hanim masih terkedu dengan semua itu..

"Pusing sekejap.." arah Syed Khairil sebelum memusingkan badan Eyra Hanim membelakangkan dirinya..sebelum mengeluarkan seutas rantai dari poket seluarnya itu..

Bila SiLembut Jatuh Cinta. (C)Where stories live. Discover now