Kapitel 1

16 0 0
                                    


Jag ligger och gråter och är arg i sängen, jag håller om Charlie ännu hårdare. Han gnyr till och jag lossar mitt grepp och ber om ursäkt, jag börjar försiktigt pussa och klappa honom. Jag kan höra hur min mormor och bror snackar skit om mig framför mamma via telefon, jag stormar ut ur rummet "Slutta skylla på mig när jag inte gjort något!" Skriker jag så högt jag kan och smäller igen dörren igen. Charlie har lagt sig uppe vid kuddarna, jag lägger mig ned och gråter ännu en gång. Jag hör att jag får ett sms, jag tar upp mobilen.

Från Dennis:
Skriv till mig

Jag väljer att ignorera det, delvis för att jag är arg och delvis för att jag inte har lust att svara.Jag sitter ensam i mörkret och väntar på att få panik, Charlie har somnat. Jag hatar mörker men jag älskar det ändå, logiskt jag vet. Jag tar upp min skriv bok och börjar skriva lite ord, ord blir till meningar och meningar till texter. Jag skriver ner mina djupaste tankar i skrivboken, skrivboken och Charlie är det ända som får mig glad och lugn. Charlie är den ända vän jag har, jag kan alltid lita på att han håller hemligheter, han lyssnar på mig, tröstar mig när jag är ledsen, jag och Charlie har aldrig skiljts ifrån varandra, iallafall inte för tjugofyra timmar. Han är så liten så om han fryser så kan jag bara stoppa honom innan för jackan och värma honom, speciellt på vintern då han behöver kläder för att inte frysa ihjäl.

Jag har valt att sluta äta från och med idag, jag ska bara ligga inne på mitt rum med Charlie, förutom när Charlie måste äta och gå ut. Annars så kommer jag vara kvar på mitt rum med Charlie.

Min mobil plingar återigen till, denna gång tar jag inte upp den. Jag orkar inte med omvärlden just nu, har förlorat så mycket redan. Jag störs av mina tankar, mormor igen. Jag skriker åt henne så går hon, jag vill vara ensam med Charlie.

Bara jag och Charlie tänker jag en sista gång innan jag somnar.

Jag vaknar av att min mobil ringer och Charlie skäller och ylar som han brukar när han blir väckt av ljud, jag plockar upp mobilen och ser 'okänt nummer' jag låter bli att svara. Nästan precis efter så får jag ett sms från samma nummer

Från okänt nummer:
Hej Shawn varför svarar du inte när jag ringer?

Till okänt nummer:
Tror du har fått fel nummer

Från okänt nummer:
Oj, förlåt söker Shawn

Till okänt nummer:
Vilken Shawn? Finns ingen Shawn kopplad till detta nummer alls

Och jag borde veta om det fanns någon annan än min familj kopplad till numret

Från okänt nummer:
Jag söker Shawn Mendes

Mitt hjärta stannade nästan helt, denna person söker Shawn Mendes?! Den Shawn jag har avgudat så länge?!

Till skum typ:
Ja som jag sa ni har fel nummer

Shawn's perspektiv

Jag vet att hon jag skriver med är ett fan, men jag vill inte säga att jag är Shawn för då kommer hon freaka helt. Men jag vill fortsätta skriva med henne hon verkar snäll.

Till Star:
Aha okej, men du och jag kanske kan träffas någon dag? I centrum på en fika om du vill, för jag söker en kvinnlig artist.

Från Star:
Ehh.. Skum typ blev nyss peddo typ, och nej jag tror inte det kommer gå ;) jag sjunger som en stucken gris

Till Star:
Jag kan dra med mig Shawn om du ändrar dig ;)

Från Star:
Kanske vill lära känna dig innan

Till Star:
Kan du skicka en bild på dig som jag kan visa Shawn?

Jag visste att om jag inte sa att jag skulle vissa den för mig själv så hade hon aldrig gått med på det.

Från Star:
*bifogad bild*

Till Star:
Shiet vad snygg du är

Från Star:
Haha tack, kan jag få en bild på dig med?

Jag letade upp en bild på internet på en kille med brunt hår med en svart halsduk och en grå tröja och skickade den.

Till Star:
*bifogad bild*
Jag tog den igår

Från Star:
Okej, men jag måste gå nu ska va med mina vänner.

Jenny's perspektiv

Jag ljög för honom, jag ska vara med Charlie.

-------------
Ny bok nu folks :) jag fick massa nya idéer till en ny bok men det blev bara färre och färre av den senaste :(
Denna boken har jag jobbat på väldigt länge och jag ska försöka släppa ett kapitel per dag! Med undantag under helgerna då jag inte har iPad, mobil eller dator som funkar hemma :(

Hoppas ni tycker första kapitlet är bra!! Kommer nytt imorgon!

Bara jag och CharlieWhere stories live. Discover now