Några veckor senare
Jag såg Charlie, jag måste ha varit borta länge eller något efter som att han hade opererats och låg nu i mammas famn. Jag sprang emot dom och skulle precis ta tag i Charlie då de försvann som en dimma, sedan såg jag de stå i vardags rummet och sprang ditt samma sak hände om och om igen tills jag kom upp till mitt rum där Charlie låg och sov fridfullt i min säng. Jag såg också mig själv sova i sängen det var en dröm.
Jag vaknade av att Charlie hoppade upp i min famn som alla andra gånger när jag drömmer något hemskt, jag ler och klappar honom på magen som alla andra dagar han njuter och jag njuter av att allt bara var en dröm. Jag klev upp ur sängen och som vanligt så bet Charlie mig i benen, som han alltid gör när han är glad och vill ut eller när jag kommer hem från skolan. Det är som att han säger "matte matte matte! Släpp ut mig, släpp ut mig då, nu nu nu snälla, jag har saknat dig klappa mig, klappa mig dåå" varje gång jag tänker på det ler jag alltid för mig själv.
"Hejdå Charlie jag kommer tillbaka snart jag lovar" sa jag innan jag gick till skolan
När jag kom fram till skolan så stirrade alla på mig, jag fattar inte varför men det brydde jag mig inte om. Just nu så ville jag bara träffa mina vänner, jag gick fram till Dennis
"Hej Dennis det var länge sedan" sa jag och log
Jag fick inget svar av honom och mitt leende försvann, vad hade egentligen hänt medan jag varit borta. Samma sak händer när jag försöker prata med Sally, Jossan och Emil, Erik ser jag inte på hela dagen varför undviker dom mig? Jag hade engelska idag och som vanligt så sitter jag bredvid Jesper, vi sitter som vanligt och viskar om Lucky och Moondancer.
"Du Jenny? Moondancer saknar dig" säger han och ler
"Jag vet, jag känner det inom mig" säger jag
"Ni är fina ihop" sa han
"Tack, du och Turk med" sa jag och log
"Ska vi ta en rid tur idag?" Frågade han och log lite smått
"Visst" sa jag och pussade honom lätt på kinden då jag såg att han blev lätt rosa om kindernaDagen flöt på och jag var på väg hem till Jesper, Jesper stannade som vanligt vid kanten av huset och klev ur bilen. Jag gick först in och hälsade på Lucky som nu blivit lite större, han är ännu bara fyra månader men är ändå rätt så stor. Jag klappade lugnt honom på magen innan jag gick ut för att sadla Moon, jag stod och väntade länge på Jesper och Turk. Medans jag väntade såg jag en bil rulla förbi och kände hur Moon blev nervös, och hur hon spände sig.
"Jesper? Kommer du snart?" Små skrek jag
"Jag kommer" hör jag en röst sägaNär bilen försvann så slappnade hon av igen, jag stod och tänkte på vad som kunde ha gjort så att hon blev nervös och spänd men när Jesper och Turk kom ut så log jag innan jag satt upp och började skritta, Jesper kom tät efter.
Flashback
"Pappa, kolla vad duktig hon är" säger jag och ser mot pappas håll
"Vad bra hjärtat men kolla fram nu" hörde jag honom säga och jag logJag hade min alldeles egna häst, rättelse. Min alldeles egna sago häst, jag började fantisera om att hon hade vingar och att vi flög fram över hinderna. En dag så sydde jag ett par vingar av stora kartong bitar som jag klippte ut till Pegasus vingar sedan sydde jag fast vitt tyg runt om sedan en båge till ryggraden som jag sedan satt barbacka på. Jag red som i sagan, sagan om det vita stoet.
Slut på Flashback
Det var exakt samma känsla nu som det var då, den dagen för 10 år sedan då jag och Moon flög eller det kändes som det iallafall.
"Du Jenny?" Hörde jag Jesper säga
"Mm?" Svarade jag
"Ska vi ha en picknick och bada på stranden?" Frågade han och jag såg hur hans kinder blev lätt rosa
"Eh visst okej, försten till stranden" sa jag och red iväg i full galopp med Jesper och Turk hack i hälNär vi väl var framme saktade båda av, vi hittade ett träd vid skuggan med grönt gräs och band fast hästarna i en varsin gen hästarna började beta medans vi själva åt maten vi hade med oss.
"Du är jätte vacker i det där ljuset" sa han och jag log
"Tack du med" sa jag och log tillbakaJespers perspektiv
Hennes ögon glänste i sol ljuset, hennes blåa vackra ögon det är de finaste ögonen jag någonsin sett. Vi satt och kollade på varandras ögon en lång stund innan jag kände ett par läppar som sakta masserade mina. Jag låg plötsligt glense över henne på filten vi lagt ut, vi fortsatte att massera varandras läppar ända tills vi båda drog ifrån och behövde andas. Jag såg att hon var generad, hon är så söt när hon är generad för det lila rosa röd aktiga fram häver hennes ögon och drag ännu mer.
"Jesper?" Sa hon nästan i en viskning
"Aa?" Svarade jag
"Ska vi gå och bada nu?" Sa hon och log
"Okej" sa jag och sprang ut på bryggan och hoppade i med Jenny tätt efter migJag kände att par armar som omfamnade mig när jag var under vattnet och simmade genast upp till ytan och såg att det var Jenny. Jenny var den vackraste människan på jorden, vi simmade och lekte en stund till innan vi sedan gick upp för att torka oss. Efter cirka en halvtimme så kläde båda på dig kläderna, Jenny bakom en buske och jag vid filtarna. Sedan så satt vi upp och red hemåt, under ridturen så kollade jag mot Jennys håll och såg att hon vände blicken och blev röd om kinderna. Jag kollade sedan fram igen och fortsatte att rida.
------------
Typ en cliff hanger 😂
Har så många prov på g, det är tråkigt för jag får inte så många chanser att skriva 😔Men nytt kapitel inom kort! :)
YOU ARE READING
Bara jag och Charlie
FantasyJag trodde att det bara skulle sluta med mig och Charlie men allt förändrades när Jesper kom in i mitt liv och jag glömmer bort Charlie mer och mer... Vissa saker är sanning som händer mig i det riktiga livet, och Charlie det är hunden på bilden och...