Jag vaknar upp av att Charlie hoppar runt mig och är glad som vilken morgon som helst, jag går upp och tar på mig klädena. Sedan så går jag ut med Charlie, Charlie gör sitt och vi går in. Han börjar äta direkt, jag är inte hungrig på mornarna men mormor tvingar i mig en macka och lite mjölk. Medans jag borstar tänderna så hör jag hur mobilen plingar till och namnet 'skum typ' syns på skärmen, jag låser upp mobilen och läser smset.
Från skum typ:
Godmorgon :) ska vi träffa Shawn idag? Han har tid vid ca elva till ett idag.Till skum typ:
Eh jag vet inte, känner ju dig inteJag är så osäker om allt, jag vet inte vem han är eller vad han vill. Men jag beslutar mig snabbt till att gå med på det.
Till skum typ:
Men visst okej då, på ett villkor
Att jag får vara ensam med Shawn en stund senFrån skum typ:
Det kan vi nog ordna :) men ses vid Starbucks vid elva då :)Till skum typ:
OkejJag gör mig iordning, jag duschar, sätter på mig ett par svarta byxor med hål på knäna och en vit cropp top. Jag sätter kläder på Charlie med, sätter på honom kopplet tar på mig mina vita vinter skor och min tjocka dunjacka som matchar. Jag sätter mig på busen med Charlie under jackan och sätter i hörlurarna. När jag väl är framme tar jag ur hörlurarna och släpper ned Charlie på marken, och börjar gå mot Starbucks.
Jag börjar närma mig Starbucks och känner en klump växa inom mig, jag tar upp och kramar om Charlie och sätter ned honom igen. Jag går in på Starbucks och beställer en varm choklad och ber om vatten, och när jag väntar på att få det jag beställt hör jag en röst viska bakom mig " hej på dig snygging" jag vänder mig om och stelnar till. Rakt framför mig stod den värsta människan någonsin, Andreas. Jag slutar nästan andas, men när jag hör att min choklad är klar går jag ifrån Andreas och sätter mig i ett hörn och väntar på att Shawn och hans kompis ska komma.
Min mobil plingar till, jag tar upp den och namnet 'skum typ' syns på skärmen.
Från skum typ:
Hej, vart sitter du? Ser dig inte.Till skum typ:
Jag sitter i hörnet med den mintgröna jackan till vänsterFrån skum typ:
Aa, okej ser digShawn's perspektiv
Hon är bara några meter ifrån mig nu, jag ser henne klart och tydligt.Jag räcker fram handen
"Hej det är jag som är.." Hinner jag bara säga innan hon av bryter mig
"Shawn? Jag vet, jag är Jenny" säger hon och ler
"Får jag slå mig ned?" Frågar jag och ler lite smått
"Ja så klart du får, vart är din vän förresten?"
"Han fick förhinder, något med familjen antar jag"
"Så vi är helt ensamma?" Frågar hon tyst
"Ja" säger jag och lerVi sitter och pratar om allt mellan himmel och jord, till slut så måste jag gå för att spela in en ny låt. Jag ger henne en kram och går där ifrån.
---------------
Nytt kapitel :) ganska kort sorry :(
YOU ARE READING
Bara jag och Charlie
FantasyJag trodde att det bara skulle sluta med mig och Charlie men allt förändrades när Jesper kom in i mitt liv och jag glömmer bort Charlie mer och mer... Vissa saker är sanning som händer mig i det riktiga livet, och Charlie det är hunden på bilden och...